• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Sandragumman

Ååå synd att den sidan var på eng... jag är såååå kass på de! hahaha

• Klingan13
    SaraTheres skrev 2010-05-20 08:39:19 följande:
    Vad kul Klingan13 och benedikten. Själv börjar jag nästa tvivla på att jag är gravid för nu är nästan alla symtom borta. Illamåendet har lagt sig och jag hade ju inte så många fler symtom än så innan... Är i v 11+0.
    Det gjorde jag också när mitt illamående "gav upp". Men jag tror bara att man skall vara tacksam för att man slipper må illa hela tiden och både du och jag är ju i den perioden när symtomen börjar försvinna så smått.

Det två symtom jag har kvar är att jag fortfarande inte kan äta speciellt stora portioner mat och har ömma bröst. Inatt hade jag så ont att jag knappt kunde sova  så idag är jag supdertrött {#lang_emotions_frown}
  • Nanna84
    SaraTheres skrev 2010-05-20 08:39:19 följande:
    Själv börjar jag nästa tvivla på att jag är gravid för nu är nästan alla symtom borta. Illamåendet har lagt sig och jag hade ju inte så många fler symtom än så innan... Är i v 11+0.
    Samma sak har hänt mig med nu i v. 11. Mår inte illa, känner inte av bröstan, är knappt trött längre heller. Igår dansade jag t.o.m runt i köket och städade. Nåt som inte har hänt på flera, flera veckor :)
  • Ginge
    Nanna84 skrev 2010-05-20 12:47:17 följande:
    Samma sak har hänt mig med nu i v. 11. Mår inte illa, känner inte av bröstan, är knappt trött längre heller. Igår dansade jag t.o.m runt i köket och städade. Nåt som inte har hänt på flera, flera veckor :)
    Här är liknande. Mitt illamående verkar avta. Har precis börjat v. 12. Men kan inte riktigt ännu tro att det ska bli så resten av tiden. Jag fortfarande tror att illamående kan komma....

För ett par nätter sedan så upptäkte jag att det går inte längre sova på magen. Det gör ont. Jag gissar att det blir livmoder som trycks då. Och i för sig så det käns konstigt, för mitt mage har inte ändrats ett dugg. Kläder har inte blivit tajtare och allmän vikt har minskat...

jag har också svårt att sova på nätterna, mest på grund att det gör lite ont i magen. På dagarna är ju helt ook, men på nätterna så känns att livmoder växer varje timme...

så jag har bestämt mig att idag ska åka och titta på mammakläder iaf. Hoppas att jag träffar ingen bekant i B&B avdelning. Vill inte bli avslöjad mot sin egen vilja :)

p.s. Jag har också dansat lite igår :)
  • SaraTheres

Låg oxå på magen i parken med några kollegor igår på lunchen men märkte att det inte var helt bekvämt. Gjorde faktiskt liiite ont. Konstigt eftersom det inte syns :o) Fast det är klart, jag har ju "egen mage" sedan innan som är ivägen ha ha.

• LyckligaGatan

Hej fina ni!

Idag är det v 13 <3. Känner livmodern tydligt långt nere på magen. Övrigt är ju bara fläsk, vilket dottern ÄLSKAR att nypas i... :-/

Idag var jag hos sjukgymnasten Det blir nog bra. Dessvärre är (som alltid?) vattengympan snart över för terminen, men jag skulle bli inskriven i gruppen från september. Tycker det är trist att allt sånt där ligger nere över sommaren, men inte så mkt att göra åt.

Hur mår ni? Jag har varit ute och gått i 2,5 timme idag (alltid mysigt att vara föräldraledig, men på sommarn är det än mer guld.. ), det riktigt bränner i ansikte och på armarna..

• SaraTheres

Vad skönt för dig! Jag hade gärna gått i solen istället för att sitta på kontor :o)

• Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-05-20 16:17:51 följande:
    Hur mår ni? Jag har varit ute och gått i 2,5 timme idag (alltid mysigt att vara föräldraledig, men på sommarn är det än mer guld.. ), det riktigt bränner i ansikte och på armarna..
    Låter skönt!

Här har det regnat så jag och den vattkoppsjuka sonen har sovit hela eftermiddagen, underbart för en trött och gravid småbarnsmor. Det är så svårt att få sonen att sova inne på dagen så såna eftermiddagar är guld värda

Imorn ska maken få vara hemma med sonen så då är det åter till jobbet men sen är det långhelg igen, skönt! Och snart snart borde mitt illamående börja släppa mer oxå!
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ginge

Jag är jus nu lite arg och ganska besviken.... Det måste ju finnas marknad för gravidkläder eller?

Visar sig att i våran stad (med 90 000 invånare) finns enda butik som har gravidkläder..... HM. Tyvärr inte så mycket glädje av det heller. Det största storlek på jeans dem har är 44. Och då vet jag inte hur dem räknat det. Tror att dem räknar att mage kommer att komma i stl 44....  Jag brukar ha stl 44 i vanliga fall, men dem där jeansen kunde jag knapt dra up till knä, sen stopa (alltså flera moddeller av jeans i stl 44)  HUR tänkte dem?!

Altså jag är i panik, magen snart ska börja växa och det finns INGA kläder att köpa.... Kan ju inte gå med mina vanliga jeans uppknäppta i 6 månader.....

Nu skulle jag uppskatta era tips hur och var man ska köpa gravidkläder.... Tack!

Svar på tråden Decemberbebis 2010