• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • rosendal
    Ginge skrev 2010-05-20 18:51:47 följande:
    Jag är jus nu lite arg och ganska besviken.... Det måste ju finnas marknad för gravidkläder eller? Visar sig att i våran stad (med 90 000 invånare) finns enda butik som har gravidkläder..... HM. Tyvärr inte så mycket glädje av det heller. Det största storlek på jeans dem har är 44. Och då vet jag inte hur dem räknat det. Tror att dem räknar att mage kommer att komma i stl 44....  Jag brukar ha stl 44 i vanliga fall, men dem där jeansen kunde jag knapt dra up till knä, sen stopa (alltså flera moddeller av jeans i stl 44)  HUR tänkte dem?! Altså jag är i panik, magen snart ska börja växa och det finns INGA kläder att köpa.... Kan ju inte gå med mina vanliga jeans uppknäppta i 6 månader..... Nu skulle jag uppskatta era tips hur och var man ska köpa gravidkläder.... Tack!
    Vart bor du? Polarn och pyret brukar ju finnas i de flesta städer och dom har ju mammakläder. 
  • Ginge
    rosendal skrev 2010-05-20 18:59:27 följande:
    Vart bor du? Polarn och pyret brukar ju finnas i de flesta städer och dom har ju mammakläder. 
    Just det! Tack! ska försöka kolla up det med:) Fast jag är lite tveksam om mina finanser räcker att shoppa hos dem :(
  • Mrs TH
    Jag är jus nu lite arg och ganska besviken.... Det måste ju finnas marknad för gravidkläder eller? Visar sig att i våran stad (med 90 000 invånare) finns enda butik som har gravidkläder..... HM. Tyvärr inte så mycket glädje av det heller. Det största storlek på jeans dem har är 44. Och då vet jag inte hur dem räknat det. Tror att dem räknar att mage kommer att komma i stl 44....  Jag brukar ha stl 44 i vanliga fall, men dem där jeansen kunde jag knapt dra up till knä, sen stopa (alltså flera moddeller av jeans i stl 44)  HUR tänkte dem?! Altså jag är i panik, magen snart ska börja växa och det finns INGA kläder att köpa.... Kan ju inte gå med mina vanliga jeans uppknäppta i 6 månader..... Nu skulle jag uppskatta era tips hur och var man ska köpa gravidkläder.... Tack!
    Jag har hittat jeans på HM och jag har stl 46, hittade ett par i boyfriend cut och ett par strechiga typ leggings fast i jeans tyg. Annars har ellos, pop och la redoute mammakläder samt en hel hög med online affärer.
    Mitt problem är att hitta en baddräkt, har tillslut hittat en i USA, får be syrran köpa dne och sen skicka den till mig. HM's mammabaddräkt har spagetti axelband jo men det är ju bra för gravida bamse tuttar...

Vidare får man heller inte gå på fin fest, jag måste special beställa min festklänning till bröllopet som vi ska på i sommar, för det enda som finns är stretch klänningar eller tunikor, inga långklänningar.
  • Mrs TH

just det min svägerska sa att myrorna hade jättemkt mamma kläder, tänkte kika på det imorgon!

• Ginge

nu har jag kollat upp ellos. Dem har ju mesta smala jeans, eller i små storlekar.... Alltså ingenting för mig. la redoute brukar jag köpa kläder ifrån annars men gravidjeans hade typ 3 välja ifrån och de passar inte heller. Helos tittar nu, men hittar inga mammajeans.

Jag är ju inte så kräsen men alltså med mitt figur kan man inte ens tänka på leggings, tights, smala jeans eller liknande. I vanliga fall till och med JC butikens personal ger upp när jag ska köpa jeans, och efter provning av 20 modeller ingenting passar. Och det är ju att t.o.m. dem säger att ingenting passar, inte jag.....

OK. nu letar vidare. POP nästa.

• Ginge

Och nu har jag hittat super fin brudklänning på Halens med :) DEn skulle passa på min gravida mage i juli. Men jag är 160cm, och klänning 152cm.... Käns att det bli lite för lång.....:)

• Nanna84
    Jag är jus nu lite arg och ganska besviken.... Det måste ju finnas marknad för gravidkläder eller?Visar sig att i våran stad (med 90 000 invånare) finns enda butik som har gravidkläder..... HM. Tyvärr inte så mycket glädje av det heller. Det största storlek på jeans dem har är 44. Och då vet jag inte hur dem räknat det. Tror att dem räknar att mage kommer att komma i stl 44....  Jag brukar ha stl 44 i vanliga fall, men dem där jeansen kunde jag knapt dra up till knä, sen stopa (alltså flera moddeller av jeans i stl 44)  HUR tänkte dem?!Altså jag är i panik, magen snart ska börja växa och det finns INGA kläder att köpa.... Kan ju inte gå med mina vanliga jeans uppknäppta i 6 månader.....Nu skulle jag uppskatta era tips hur och var man ska köpa gravidkläder.... Tack!

Har för mig du bor i eskilstuna, eller hur? Då finns det en affär på tuna park som heter typ Exit eller nåt liknande. De verkar ha bara barnkläder, men det finns lite mammakläder där med längst in. Den ligger brevid vid cafét typ. Var där och kollade för några veckor sen, men köpte inget, tyckte det var för tidigt då. De verkar vara i typ samma prisklass som HM ( de hade även rea när jag var där). Om du hittar några fler ställen i e-tuna säg gärna till, jag har letat jag med...
  • Mrs TH
    Ginge skrev 2010-05-20 19:30:54 följande:
    nu har jag kollat upp ellos. Dem har ju mesta smala jeans, eller i små storlekar.... Alltså ingenting för mig. la redoute brukar jag köpa kläder ifrån annars men gravidjeans hade typ 3 välja ifrån och de passar inte heller. Helos tittar nu, men hittar inga mammajeans. Jag är ju inte så kräsen men alltså med mitt figur kan man inte ens tänka på leggings, tights, smala jeans eller liknande. I vanliga fall till och med JC butikens personal ger upp när jag ska köpa jeans, och efter provning av 20 modeller ingenting passar. Och det är ju att t.o.m. dem säger att ingenting passar, inte jag..... OK. nu letar vidare. POP nästa.
    Ja då är det inte lätt, men de där som jag hittade i boy friend cut kanske kunde vara ngt? De sitter lite lösare, jag har många fel och brister och valkar på min kropp, men jag har långa smala ben, så leggings och tights är ofta en räddare för mig, och det är jag innerligt glad för.

Jag hoppar verkligen du hittar något som du tycker om!
  • Ginge
    Nanna84 skrev 2010-05-20 20:04:30 följande:
    Självklart jag säger till om jag hittar något :)
    Mrs TH skrev 2010-05-20 20:24:18 följande:
     men jag har långa smala ben, så leggings och tights är ofta en räddare för mig, och det är jag innerligt glad för.Jag hoppar verkligen du hittar något som du tycker om!
    Jag har korta och tjoka ben, men hyfsat smal midja. Så alla jeans och byxor om dem tillräkligt stora för dra upför ben, så blir dem typ 20-30cm för stort i midjan, eller ja, i svanken egentligen.  Sen alla byxor ska klippas typ 20cm...men det klarar jag själv mycket lätt :)

Tack tjejerna att ni lysnar och hjälper till! Jag har ju varit lite gnällig idag.... Förlåt.
Svar på tråden Decemberbebis 2010