• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • ÄlskadeGryn
    Minifer skrev 2010-05-23 21:09:08 följande:
    tack så jättemycket!Mulisen: Jag skall göra KUB =) Skall lämna blod 31 maj och sedan göra provet den 9e juni. Idag har jag tagit första magbilden, har lagt upp den plus en tagen samma dag med sonen i mitt galleri under Knyttling om någon vill kika =)
    Hi hi vilka söta magbilder lite skillnad på 1:a och 2:a va men formen är ju identisk än så länge? Själv är jag tre ggr så stor den här gången tror jag men då fanns det ju lite mer mage innan den här gången oxå

Hur ser du på kubtestet? Har ni satt en lägsta gräns för er själva för att göra ett fostervattensprov?
    Vi har pratat på att sämre resultat än 1/1000 så går vi nog vidare men jag vet inte hur man ställer sig till det när man väl har fått siffrorna vet att de säger att över 200 är bra men det känns ändå mycket tycker jag..
  • 3 barns mamma84
    Minifer:
    Jätte snygg kula du fått
    Love it

Jag känner mig bara så latt som fan jag har bara 3 dagar kvar till nya veckan kommer och jag har fortfarande inte lagt in bilder på magen i vecka 11 på min blogg haha jag är bara så seg!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ginge

Jag vill också se minifers bilder, men hur? :(  Den lilla länker du har bifogat har ju inga bilder :(

Här mage inte blivit större ett dugg.... bara på ena jeansen som börjar kännas liiiiiiiite tajtare, men syns ju ingenting. Ibland blir jag lite orolig att jag kanske äter för lite så fostret växer inte... Även om mitt illamående verkar slutat (om man inte räknar mycket plöstlig och väldigt kort kräkutbrott igår), men jag har inte fått aptiten ännu. Jag är inte hungrig helt enkelt :)  anars är allting ganska perfekt :)

• Sandragumman
    Minifer skrev 2010-05-23 21:09:08 följande:
    tack så jättemycket!Mulisen: Jag skall göra KUB =) Skall lämna blod 31 maj och sedan göra provet den 9e juni. Idag har jag tagit första magbilden, har lagt upp den plus en tagen samma dag med sonen i mitt galleri under Knyttling om någon vill kika =)
    söt magge du fått....
    Ginge skrev 2010-05-23 22:33:27 följande:
    Jag vill också se minifers bilder, men hur? :(  Den lilla länker du har bifogat har ju inga bilder :(Här mage inte blivit större ett dugg.... bara på ena jeansen som börjar kännas liiiiiiiite tajtare, men syns ju ingenting. Ibland blir jag lite orolig att jag kanske äter för lite så fostret växer inte... Även om mitt illamående verkar slutat (om man inte räknar mycket plöstlig och väldigt kort kräkutbrott igår), men jag har inte fått aptiten ännu. Jag är inte hungrig helt enkelt :)  anars är allting ganska perfekt :)
    det är ju bara gå via hennes sida istället för länken dom lagt ut, de gjorde jag, klicka bara på hennes namn.

Ja de kanske är dags att börja fota lite snart för min mage börjar oxå klännas av lite.
  • Minifer
    ÄlskadeGryn skrev 2010-05-23 21:52:27 följande:
    Hi hi vilka söta magbilder lite skillnad på 1:a och 2:a va men formen är ju identisk än så länge? Själv är jag tre ggr så stor den här gången tror jag men då fanns det ju lite mer mage innan den här gången oxå Hur ser du på kubtestet? Har ni satt en lägsta gräns för er själva för att göra ett fostervattensprov? Vi har pratat på att sämre resultat än 1/1000 så går vi nog vidare men jag vet inte hur man ställer sig till det när man väl har fått siffrorna vet att de säger att över 200 är bra men det känns ändå mycket tycker jag..
    tack! :D Ja formen håller sig typ rätt lik till bebis kommer ut, är mest storlekemnn som varierar, haha! Jag trodde inte man blev erbjuden att göra fostervattenprov om man fick bättre än 1/300? Eftersom jag inte är ett dugg nervös för missfall pga fvp (de är grymt duktiga här) så skulle jag lätt gå rakt på fvp om man fick utan att passera KUB, hehe. Sist blev det ju väldigt dramatiskt så allt för att slippa oroa sig.
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-23 22:05:03 följande:
    Minifer: Jätte snygg kula du fått Love it Jag känner mig bara så latt som fan jag har bara 3 dagar kvar till nya veckan kommer och jag har fortfarande inte lagt in bilder på magen i vecka 11 på min blogg haha jag är bara så seg!!
    Tack!! Hur var det, skulle vi göra en magbilds-tråd?
    Ginge skrev 2010-05-23 22:33:27 följande:
    Jag vill också se minifers bilder, men hur? :(  Den lilla länker du har bifogat har ju inga bilder :( Här mage inte blivit större ett dugg.... bara på ena jeansen som börjar kännas liiiiiiiite tajtare, men syns ju ingenting. Ibland blir jag lite orolig att jag kanske äter för lite så fostret växer inte... Även om mitt illamående verkar slutat (om man inte räknar mycket plöstlig och väldigt kort kräkutbrott igår), men jag har inte fått aptiten ännu. Jag är inte hungrig helt enkelt :)  anars är allting ganska perfekt :)
    här! : www.familjeliv.se/hem/minifer/gallery/phpisfnbp.jpg

Oroa dig inte för bebis du =) Den tar vad den behöver, om någon blir utan så är det du och inte bebben=)
    Sandragumman skrev 2010-05-24 07:34:52 följande:
    det är ju bara gå via hennes sida istället för länken dom lagt ut, de gjorde jag, klicka bara på hennes namn. Ja de kanske är dags att börja fota lite snart för min mage börjar oxå klännas av lite.
    Tack! :D

Ja länken jag har är ju till min blogg =) Vilket påminner mig om att det är hög tid att uppdatera!
  • Ett två tre

Jag har alla gravidsymtom kvar och hade gärna bytt med er som klagar på att dom är borta Är ännu mer illamående och tröttare till och med, zzz... Men men, det går väl över för mig oxå nån gång hoppas jag...

Jag har inte tagit några bilder av magen och kommer nog inte göra det på länge än heller. Med sonen tog jag kanske bilder 3-4 gånger bara. Typ när det började bli en ordentlig kula, nån gång till mellan och sen på slutet. Lär inte bli så många fler den här gången.

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ginge

NU kunde jag se minifers bilder :) ojojjoj vad det växer:) lite avundsjuk är jag faktiskt...

Även om jag ser ha lika stor mage, men det beror inte på bebisen. Den har jag fått för ett år sedan. Fast jag försöker trösta mig, att mot slutet av graviditet när kropen ska börja lagaenergi/fett så min behöver inte göra det. Det finns ju redan tillräckligt i lager runt mager, höfter och rumpan....

3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 14:58:55 följande:
    Minifer:www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886.htmlVarsegod och välkommna flickor
    Tack för den nya "album" platsen :) Tyvärr kan inte lova någon bidrag  från min sida....
  • 3 barns mamma84
    Ett två tre skrev 2010-05-24 16:03:53 följande:
    Ultraljudsbilder kan jag i alla fall bidra med sen
    Hehe ja om inte magbilder så ul bilder på oss iaf man får ju välja
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Decemberbebis 2010