• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • valkyrie
    VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-17 18:54:30 följande:
     "vi är i utredning via lanstingen. men dom vill inte hjälpa mej specielet mycket. för att jag har för högt BMI. så därför har jag vallt att försöka göra en GBP. min läkare säger att jag varken får pregro eller provrör med tanke på vikten. " ¨Vi råkade ut fær exakt det samma.Har ni råd till det ekonomiskt sätt eller möjlighet till att ta ett lån, DO IT!Ingen ska få hindra er från att få ett barn!Kolla upp möjligheterna på en eventuell privat klinik! :)
    vad kostar det att göra det privat? känns som att allt hindrar just nu. man orkar lixom inte att angaskera sig i det för jag vet att det inte kommer bli nåt.
  • valkyrie
    Liten blir stor skrev 2010-05-17 19:00:43 följande:
    Nej både första (mf) och andra vart till med pergotime också.. Men då fick jag ta först 6 kurer och sen 4 kurer och nu bara ½ tablett i 5 dagar..
    okej. vilken vecka är du i nu?
  • VäntanPåEttMirakel
    valkyrie skrev 2010-05-17 19:15:15 följande:
    vad kostar det att göra det privat? känns som att allt hindrar just nu. man orkar lixom inte att angaskera sig i det för jag vet att det inte kommer bli nåt.
    Vi har köp ett paket med 3 försök ... det gör mig mer avslappnad att veta OM det inte skulle lyckas på första så har vi 2 försök till.

Sen kan du köpa ett och det kostar 28 000 tror jag.

Gå in på www.ivfkliniken.se och läs {#lang_emotions_sunny}
  • valkyrie
    VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-17 19:39:58 följande:
    Vi har köp ett paket med 3 försök ... det gör mig mer avslappnad att veta OM det inte skulle lyckas på första så har vi 2 försök till.Sen kan du köpa ett och det kostar 28 000 tror jag.Gå in på www.ivfkliniken.se och läs
    okej ja det är juh rätt smart. oj det va biligare än vad jag trodde faktist. ska kolla länken du skickade
  • VäntanPåEttMirakel

Gör det ... ¨detta ligger ju i malmö ... men försök att hitta en klinik nära dig!

• VäntanPåEttMirakel

jag rpovade att googla nu , kunde inte hitta några i blekinge ... dom flesta verkar bege sig till malmö ... kunde det vara något?

Humanfinance är det som lånar ut pengar till öresundsklinikens patienter ... maila dom vetja :)

• valkyrie
    VäntanPåEttMirakel skrev 2010-05-17 20:00:03 följande:
    jag rpovade att googla nu , kunde inte hitta några i blekinge ... dom flesta verkar bege sig till malmö ... kunde det vara något?Humanfinance är det som lånar ut pengar till öresundsklinikens patienter ... maila dom vetja :)
    tack för att du tog dej tid att googla. ja jag ska vänta och se om jag får göra min opration först sen ska jag ta tag i det. borde få svar innom en månade iaf
  • valkyrie

tjejer var har ni tagit vägen??!!!

Svar på tråden vi unga med PCO