• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Tvillingar11
    Puchiko skrev 2010-05-19 15:43:07 följande:
    ivf i Danmark kostar 6000 kr per försök..
    Det låter billigare än vad det är i Sverige, men sen kostar väl resa och boende. Känner ni någon som åkt utomlands för IVF?
  • Tvillingar11
    Puchiko skrev 2010-05-19 18:30:46 följande:
    ja tog sig på andra försöket :)
    Okej, är det lång väntetid, hur länge stannar ni där varje gång? priser och kostnader?
  • valkyrie
    Jennie1987 skrev 2010-05-19 14:17:50 följande:
    Jag kikar in ibland, men hänger inte riktigt med i tråden :P
    hehe då är vi 2 hehe. men kul att det där är så många iaf. man är inte ensamm i detta hämska som ställer till det för oss.
  • Jennie1987
    valkyrie skrev 2010-05-19 22:10:05 följande:
    hehe då är vi 2 hehe. men kul att det där är så många iaf. man är inte ensamm i detta hämska som ställer till det för oss.
    Nej, det är vi verkligen inte! Många som har samma eller liknande.
  • snuddi
    valkyrie skrev 2010-05-19 11:37:47 följande:
    tjejer var har ni tagit vägen??!!!
    Jag är i skolan jättemycket och så jobbar jag häcken av mig just nu för att allt ska gå ihop sig innan sommaren. :) Väntar och räknar ned dagarna tills måndag då jag ska till KK. Äntligen, äntligen, snart dags.. :)
  • Jennie1987
    snuddi skrev 2010-05-19 22:28:50 följande:
    Jag är i skolan jättemycket och så jobbar jag häcken av mig just nu för att allt ska gå ihop sig innan sommaren. :) Väntar och räknar ned dagarna tills måndag då jag ska till KK. Äntligen, äntligen, snart dags.. :)
    Hoppas verkligen att dom kan hjälpa dig på KK!! Vad skönt att det snart är dags! :)
  • Laisen

Idag ska jag ta min sista provera tablett, sen är det bara att invänta mensen så jag får börja med pergotime :D.

Är det bara jag som ser det lite positivt att man har PCO, man får hjälp med pergotime eller liknande, man får göra ultraljud för att kolla "äggen" och man blir rekommenderad när man bör ha sex för att det ska vara större chans att det tar sig? :). Alltså, istället för att man inte har PCO och låter allt gå av sig självt för då vet man ju oftast ingenting :P. Hoppas ni förstår vad jag menar :).

• Jennie1987
    Laisen skrev 2010-05-20 07:44:42 följande:
    Idag ska jag ta min sista provera tablett, sen är det bara att invänta mensen så jag får börja med pergotime :D. Är det bara jag som ser det lite positivt att man har PCO, man får hjälp med pergotime eller liknande, man får göra ultraljud för att kolla "äggen" och man blir rekommenderad när man bör ha sex för att det ska vara större chans att det tar sig? :). Alltså, istället för att man inte har PCO och låter allt gå av sig självt för då vet man ju oftast ingenting :P. Hoppas ni förstår vad jag menar :).
    Hoppas din mens kommer igång fort så du kan börja med Pergo! :)

Jag kan inte annat än hålla med dig, jag tänker också så.
    Är ju jätteskönt att bli kollad regelbundet, få veta när man lättast kan lyckas, när man bör undvika sex.
    Jag ska p VUL idag och kolla om nåt ägg växt till sig efter dubbelkur med Pergotime. Hoppas verkligen det! :)
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-05-20 07:44:42 följande:
    Idag ska jag ta min sista provera tablett, sen är det bara att invänta mensen så jag får börja med pergotime :D. Är det bara jag som ser det lite positivt att man har PCO, man får hjälp med pergotime eller liknande, man får göra ultraljud för att kolla "äggen" och man blir rekommenderad när man bör ha sex för att det ska vara större chans att det tar sig? :). Alltså, istället för att man inte har PCO och låter allt gå av sig självt för då vet man ju oftast ingenting :P. Hoppas ni förstår vad jag menar :).
    jag kan inte säga att jag har fått den hjälpen tyvär. visst har fått göra VUL men inte mer.
Svar på tråden vi unga med PCO