Olyckssyster skrev 2010-05-22 22:32:01 följande:
Blev väldigt glad när jag hittade denna tråden, har sökt mycket på internet sen jag fick mitt besked om PCO för 2 veckor sedan. Att se att det finns fler i samma situation som faktiskt är unga men ändå har försökt ett tag med att bli gravida. Själv fick jag provera redan innan beskedet om PCO som dök ner på posten 2 veckor efter besöket på gynmottagningen. Har nu försökt få tag på läkaren som jag var hos för lite drygt 1 månad sedan men verkar vara väldigt upptagen. Ni som har PCO har det alltid varit uteblivna ägglossningar(ute bliven mens)? Själv slutade jag med p-piller i juli 2009 och hade helt normal cykel fram till december 2009 och sen var den bara borta. Åt p-piller i ungefär 1 år och innan dess hade jag också helt normal cykel i över 1 år tidigare hade jag massa olika preventivmedel från 15-18 år.Har sen beskedet ändrat väldigt mycket, inte för att jag är särskilt överviktig men vill verkligen göra allt för att bli mamma så snart som möjligt. Har läst lite om pregotime som ska stimulera ägglossning, har ni som ätit de varit tvugna att gå igenom någon utredning först? Vet ju inte än om provera kanske lurat igång min kropp slutade ju blöda i förra veckan så nu är de ju bara att vänta och se.Har köpt en hög med ägglossningstest kanske dags att börja kolla kanske?
Hejsan!
Jag fick PCO konstanterat i mars månad i år. Och fick börja med preover på en gång då..
Fick äta provera i 2 omgångar och sen utredning, och nu ska jag börja med preoveran.
Har fått till mig av min gyn att vi med PCO inte behöver använda ÄL stickor, då vi har en hormon som är lite för hög, så den visar alltid eller ofta ÄL stegring.. Så mina stickor får bara ligga och skräpa nu.. surt!
Hoppas vi snart blir på tjocken =)