• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • snuddi
    Puchiko skrev 2010-05-14 22:10:30 följande:
    Jag har bara hört talas om PCO med pärlband.. hoppas dem hittar vad som är fel!
    okej. Ja vi får väl se vad de säger i så fall.. =/
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-14 21:17:43 följande:
    Jag hoppas verkligen att du blir beviljad operationen!! håller alla mina tummar och tår för dig för det är en riktig nära-döden-jobbig-kamp om du inte skulle bli beviljad den... Efter helgen är det bara en vecka tills jag ska till KK :D Hoppas så att de kan komma på vad som är fel!! Har varit på VUL för två månader sedan då tittade de lite snabbt på äggstockarna och livmodern (hade livmodersinflammation då). Läkaren jag träffade då sa att "här är äggstockarna, de ser bra ut". Om de letar efter pärlband, är de mer noggranna då? har större förstoring? eller tittar på ngt annat sätt? Måste man ha pärlband för att ha PCO? Någon som vet?kramar till er mina tappra tjejer!
    tack vännen för att du stöttar mej i det. :)

nej du behöver INTE ha pärlbandet för att ha PCO. det är bara ett symtom att man har det. man kan kolla om man har PCO genom ett blodprov där dom ser om du tex har hög halt testosteron. där i mott är det vanligt med pärlbandet. tor inte att dom med PCOs har pärlband. men dom med PCO men är inte 100.
    jag har dyslexi för er som inte förstår!!!
  • snuddi
    valkyrie skrev 2010-05-14 22:47:36 följande:
    tack vännen för att du stöttar mej i det. :)nej du behöver INTE ha pärlbandet för att ha PCO. det är bara ett symtom att man har det. man kan kolla om man har PCO genom ett blodprov där dom ser om du tex har hög halt testosteron. där i mott är det vanligt med pärlbandet. tor inte att dom med PCOs har pärlband. men dom med PCO men är inte 100.
    aha jag förstår! Ska ta och fråga om de kan göra ett sådant blodprov då!
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-15 08:58:08 följande:
    aha jag förstår! Ska ta och fråga om de kan göra ett sådant blodprov då!
    det gör du rätt i. säg att du mistänker att du har PCO och att dom får kolla upp det.
    Puchiko skrev 2010-05-14 23:44:25 följande:
    vad är skillnaden mellan pco och pcos? trodde bara det var två olika namn på det.
    PCOs är en mildare form av PCO
  • Jennie1987
    pergotezzie skrev 2010-05-14 21:33:28 följande:
    till er som äter pergotime. äter ni varje månad eller varannan månad??????
    Jag åt min första enkelkur Pergotime förra månaden.
    Nu äter jag dubbelkur, så jag äter varje månad, men det är ju bara inte andra kur.
  • pergotezzie

pco är en mildare form av pco-s
    jag har pco men inte sét på slutet och min kompis har pcos hennes är kraftigare än min

• valkyrie
    pergotezzie skrev 2010-05-15 19:18:28 följande:
    pco är en mildare form av pco-sjag har pco men inte sét på slutet och min kompis har pcos hennes är kraftigare än min
    förlåt mej jag hade fel. har alltid trodde det är så för det va det min läkare sa till mej. men när jag kollade på nätet så hade du rätt.
  • valkyrie

vilka har PCO och vilka har PCOs här?

jag har alltså PCOs den starka varianten

Svar på tråden vi unga med PCO