• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Tvillingar11
    Mimmi86 skrev 2010-05-28 22:51:50 följande:
    Ska ringa på Måndag, jag antar nästan att jag fattat helt galet... Blir det ingen ÄL eller utebliven mens och där inte finns något så ska jag nog köra på provera igen annars inte...Du äter prego nu va?Själv tog jag första tabletten provera idag =)Min gyn snackade om att min mens ev var på ingång men känner inte ett skit, och orkar inte vänta... Hon sa att jag skulle vänta ett par dagar, och det har jag gjort.. ;)Så nu kör vi igång!! =) Spännande!Hur går det för er andra i tråden?
    Här går det segt
    Väntar på mensen efter att jag tagit sista primolut nor tabletten igår. Den borde komma nästa vecka.

Fick du ägglossning? Är det därför din gyn säger att mensen borde komma?
  • snuddi
    Mimmi86 skrev 2010-05-28 22:51:50 följande:
     Spännande!Hur går det för er andra i tråden?
    Tror de flesta andra med mig bara väntar på olika saker. Jag väntar på att det ska bli 7:e Juni så jag får komma till KK. Jennie i tråden har ju en blogg där man kan följa henne -hon väntar på om det blir något efter sin pregokur nu. Valkyrie vet jag inte, men hoppas att det går bra för henne och att hon får göra sin GBP snart. :)

Följer er i tråden litegrann men orkar inte skriva fören jag har varit hos gyn och fått reda på vad det är jag har..
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-30 07:44:37 följande:
    Tror de flesta andra med mig bara väntar på olika saker. Jag väntar på att det ska bli 7:e Juni så jag får komma till KK. Jennie i tråden har ju en blogg där man kan följa henne -hon väntar på om det blir något efter sin pregokur nu. Valkyrie vet jag inte, men hoppas att det går bra för henne och att hon får göra sin GBP snart. :)Följer er i tråden litegrann men orkar inte skriva fören jag har varit hos gyn och fått reda på vad det är jag har..
    bra och bra vet jag inte om jag kan säga snarare oförändrat. en evig väntan på nåt som aldrig kommer. har varit väldigt deprimerad till och från lite därför som jag inte heller har orkat skriva. har fortfarnde inte fått någon tid till GBP.
  • langtanefterdig
    valkyrie skrev 2010-05-30 10:54:13 följande:
    bra och bra vet jag inte om jag kan säga snarare oförändrat. en evig väntan på nåt som aldrig kommer. har varit väldigt deprimerad till och från lite därför som jag inte heller har orkat skriva. har fortfarnde inte fått någon tid till GBP.
    Vad är GBP? Usch, vet precis vad du menar tyvärr, men går mot ljusare tider nu . Det är mkt jobbigt att vara deprimerad.
  • snuddi
    valkyrie skrev 2010-05-30 10:54:13 följande:
    Skickar styrkekramar till dig sötnos!! Hoppas att du får göra en snaaaart!!!
  • Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-05-30 12:19:51 följande:
    Vad är GBP? Usch, vet precis vad du menar tyvärr, men går mot ljusare tider nu . Det är mkt jobbigt att vara deprimerad.
    Gastric bypass
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-05-30 14:34:17 följande:
    Skickar styrkekramar till dig sötnos!! Hoppas att du får göra en snaaaart!!!
    tack gumman det behöver jag. tänker på dej med det vet du
    langtanefterdig skrev 2010-05-30 12:19:51 följande:
    Gastric ByPass= magsäksförminskning.
  • Laisen

USch, vilken ångest jag har...är så jävla rädd att inget ska ha hänt med pergon, tänk om hon säger att inget har hänt?! Ååååh, jag blir knäpp av alla dessa tankar :(. JAg vill bara grina över alltihopa!! Jävla skit, förbannade röv!!!! Var bara tvungen att svära av mig lite. Hoppas ingen tog illa vid sig :P.

• valkyrie
    Laisen skrev 2010-05-30 21:32:03 följande:
    USch, vilken ångest jag har...är så jävla rädd att inget ska ha hänt med pergon, tänk om hon säger att inget har hänt?! Ååååh, jag blir knäpp av alla dessa tankar :(. JAg vill bara grina över alltihopa!! Jävla skit, förbannade röv!!!! Var bara tvungen att svära av mig lite. Hoppas ingen tog illa vid sig :P.
    förstår din oro. men man kan juh inte få 100 garanti att det funkar. man kan bara hoppas. klart att du ska svära
Svar på tråden vi unga med PCO