• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Laisen

Langtanefterdig, hur har det gått idag? :)

• Laisen

Två veckor går ju fort :).

Därför bör du byta :). Lär ju ta lika lång tid för din man att få komma på återbesök som det tar för dig att hitta någon ny, så lika bra att hitta någon ni trivs med :D.

• langtanefterdig

Har även beställt munkpeppar på nätet så här ska tas nya tag i bebisverkstan:p jag ska banne mig ha en unge ;D

• Laisen

Jag hejar på dig, skönt att det är lite fart på dig :).

Har ni många vänner med barn eller som ska ha barn?

• langtanefterdig

Attans , hade skrivit värsta inlägget på iphonen så loggades ja ut när jag postade :-O
    Har fått tid hos octavia nu också, läkaren ringde nyss. Samma dag som Claes, direkt efter honom :P Ska jag gå till både alltså haha? Tänk om både skriver ut pergo.. vem väljer ja då liksom?
    Vet du om det går att spåra medlemmar här via e-mail ? Blir lite nojig nu när jag loggar in via den allmänna datorn på jobbet .. vi delar här ingen har egen.

Ska ringa sophiahemmet imorgon iaf, lär dröja till hösten tills jag får tid där, då har jag ju känt efter om octavia/claes är nåt att ha ;) Hmm jaa detta blir spännande , har aldrig varit till flera läkare, men har ju hört att man har rätt till en second opinion så ;P

Octavia bad om kopior på journalerna , så det behövs ordnas. Men ringer nog o förvarnar innan att de får göra kopior. Undra om jag blir utkastad som patient automatiskt ? Jaja.. octavia lär väl gå an iaf.. ;)

• langtanefterdig

Juste.. ja vi har många i närheten som har eller är gravida. De flesta har bara råkat bli det så man är liite avis kan ja säga ;P Lite kul, läkaren på octavias reaktion när jag sa att jag gått på primolut ett år typ , VAAA?? Skönt , då känner vi samma för det ;) ge mig pergo för f-n hahaha :D

• langtanefterdig

Ja juste,, hon sa direkt efter, - MEN det ger ju ingen ÄL! ja tror jag hittat rätt ;P

Har ni många vänner me barn o så?

Åååhh jag vill ansluta mig till barnvagsmaffian ja me :D

• Laisen

Haha, kan du väl lika gärna göra :P. Men om den första skriver ut pergo så lär du säga det till stället med tiden efter, förklara varför du bokat in dig på två ställen, eran nuvarande gyn är inte hjälpsam alls och allt dte där så ni vill hitta någon ni trivs med denna gången :).

Eeh, jag har ingen aning om hur man spårar med e-mail så jag vet inte alls :P.

Det skadar ju inte om du ringer redan imorgon och hör hur det går till, kan ju hända att det tar ett tag att få kopiorna och för att ni ska ha möjlighet att få hjälp direkt så bör ni ha kopiorna klara :).

• Laisen

Det låter som om er otur håller på att vända :D!

Svar på tråden vi unga med PCO