• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-02 18:03:11 följande:
    Laisen, nej verkligen inte, ibland har man bra knasiga drömmar :P

Kanske konstig fråga men . hur känns det att gå på pergo? Vad är annorlunda fysiskt, humöret osv?
    Inget konstigt med den frågan :). Jag blev ju mkt känsligare, orkade knappt tänka eller höra på andras graviditeter och så blev jag lite mer lättirriterad :P. Just ja, ganska mkt tröttare också så det blev riktigt jobbigt att jobba :P.
  • langtanefterdig

Okej :) Låter inge vidare bra kombo de inte :/  Jag ska ju börja på nytt jobb så om ja får pergo utskrivet hoppas jag på milda biverkningar .

• SoulChild

Hej!

Jag tror jag har PCO..
    För ca 3 år sedan så var jag på en undersökning (hade så ont i magen), där togs också prover, dom sa att jag hade PCO, tror jag, jag kommer ej ihåg, hon sa iaf någonting om PCO och att jag skulle hem och leva med min man så "normalt" som möjligt och skulle vi inte få barn inom 1 år så skulle jag höra av mig för hjälp.
    På ultraljudet så sa dom att jag hade otroligt kraftig ägglossning.... massa blåsor (som jag fattar så kan man ha det vid pco), vips, 3 veckor senare så var jag gravid.
    Nu är vår dotter 2½ år och vi har försökt på nummer 2 i 1 år... och ständiga minus..
    Jag är kraftigt överviktig och vet att jag skulle behöva gå ner minst 50-60 kilo för att nå normalvikt.
    Har alltid haft regelbunden mens och vet att jag har haft ägglossning runt den 14e dagen, nu på senaste 8-9 månaderna har den blivit jättekonstig...
    Som nu denna mens, den var 6 dagar sen, kom 2 droppar, försvann i en vecka och sen kom tillbaka idag som en brun flytning och inget mer..
    Har ringt och försökt få hjälp men dom jag pratat med säger att det beror på min övervikt.

vad kan man göra?

ღ mammas hjärta ღ
  • BillyX

SoulChild: Det finns nog inget annat val än att gå ner i vikt. Prova GI-metoden, den funkade för mig de enda 3 veckor jag bantat i mitt liv :D

• Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-02 22:37:01 följande:
    Okej :) Låter inge vidare bra kombo de inte :/  Jag ska ju börja på nytt jobb så om ja får pergo utskrivet hoppas jag på milda biverkningar .
    Nej, ingen höjdare direkt :P.

När börjar det nya jobbet? :).
  • langtanefterdig

I augusti, så det är snart :D Blir lite knasig av dessa primolut piller också tycker jag.. så kan tänka mig att de blir frispel i kroppen av pergo eller sprutorna :/

• Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-03 15:55:00 följande:
    I augusti, så det är snart :D Blir lite knasig av dessa primolut piller också tycker jag.. så kan tänka mig att de blir frispel i kroppen av pergo eller sprutorna :/
    Jaha, ja det är ingen höjdare när man blir annorlunda :(. Det ska nog gå bra, det är ju inte många dagar det handlar om som tur är :).

Usch, nu är jag nervös...om 2 timmar är jag på gyn och får veta om pergon funkat :).
  • Laisen

Besöket gick ju åt skogen, inte ett endaste sketet jävla ägg har växt....kuuuuuuuul!!
    Ska dit nästa vecka igen för att dubbelkolla så vi kan avbryta och börja med provera direkt sen blir det dubbelkur med pergo.

• Jennie1987
    Laisen skrev 2010-06-04 13:00:06 följande:
    Besöket gick ju åt skogen, inte ett endaste sketet jävla ägg har växt....kuuuuuuuul!!
    Ska dit nästa vecka igen för att dubbelkolla så vi kan avbryta och börja med provera direkt sen blir det dubbelkur med pergo.
    Vad tråkigt att inget ägg växt till sig! Förstår att det måste vara jättejobbigt :(
    Men vad bra att du ska få börja med dubbelkur så snart :) Hoppas att det funkar bättre!
    Jag har ätit en dubbelkur och är på dag 26 idag.
    Har haft jätteont i magen sen igår, konstant!
    Så jag håller på att ställa in mig på att mensen är på gång. Så jobbigt!
    När man läser runt på nätet så är ju menssymtom och gravidsymtom typ likadana... Då blir jag bara förvirrad.
    SUCK!!!! :( Jag vill verkligen inte att mensen kommer, jag vill ju vara gravid!
    Att det ska behöva vara såhär svårt???!!
    Har BIM 8 juni...Så får väl helt enkelt vänta och se om mensen kommer eller inte.
    Lycka till med allt! :)
  • Laisen

Äggen lär väl knappast börja växa efter dag 13 efter mens? :P.

Jennie1987, jag svarar på dit sen...måste dra och jobba :/...ingen lust alls med det idag!

Svar på tråden vi unga med PCO