Jätte bra att bilda en sådan tråd för oss unga med PCO.
Jag är själv 21 år , och jag fick veta att jag hade PCO i slutet av 2008. Jag hade aldrig i mina vildaste drömmar kunnat ana att jag skulle lida av något sånt.
Jag upptäkte detta när jag akut bokade tid hos gynekologen eftersom min mens hade försvunnit i 1 år och jag hade under den sommaren gått upp 15 kilo! Jag trodde jag var gravid för jag hade syntomer och det trodde gynekolgen också men när jag gjorde ett test visade det sig vara negativ. Jag blev besviken och orolig det var då , dom gjorde ultraljud och då visade det sig att jag hade fullt av "cystor". Gynekologen sa att jag inte skulle ha några problem alls med att få barn men jag tyckte att han tog det för lätt.
Jag har varit med min kille (nu min man, vi gifte oss förra året) i 4 år och jag har aldrig, inte en enda gång blivit gravid trots att vi aldrig har använt skydd. Visserligen försvann mensen i 1 år och då går det ju inte och sedan har jag använt p - piller kanske i 1 år nu detta för att jag ska kunna få min mens. Och det går super med p-pillerna får jag alltid min mens regelbundet.
Jag älskar barn och har velat ha barn sedn jag var 18. Min störta dröm är att få ha barn. Men jag är så jäkla orolig konstant, jag känner att något är fel men både min gynekolog och min familjeläkare (jag genomgår just nu en behandlig för pco , för att kunna gå ner i vikt) han säger också att det inte kommer att vara några problem.
Men jag känner rädsla, en obeskrivlig stor rädsla. För det känns som om alla runt om i min omkräts skaffar barn , alla förutom jag och min man. Jag är rädd och det finns ingen som jag kan prata med om detta trots att min mamma också har PCO.
Det som gör mig ännu mer orolig är hur lätt min mamma har haft för att bli gravid hon har varit gravid ca 8 gånger 3 missfall, en abort och sen dom andra 4 som är jag och mina 3 andra syskon. Hur kommer det sig att hon har haft det så lätt och inte jag?
Jag är ju trots allt i mina unga år, precis som min mamma när hon blev gravid och blev mamma.
Nej, nu blev detta för långt. *sorry*