• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • valkyrie
    Laisen skrev 2010-06-10 11:06:40 följande:
    Blä för alltihopa, jag önskar nästan att jag inte vill ha barn...så mkt enklare då....!
    Fått veta något om operationen?
    ja det ligger nåt i det. men snart är det VÅR tur och då så jävlar.

nej tyvärr tror dom har stängt nu under sommaren så får väll vänta lite till. segt som fan
  • langtanefterdig

Svävar på moln, äntligen -börjar en pergokur imorgon!!!!! Shit vad skönt det känns!

• langtanefterdig
    Laisen skrev 2010-06-10 11:04:57 följande:
    lycka till :)!

3 timmar kvar tills min tur :).
    Berätta hur det gick sen!

SHIT vilken tur att jag bytte, att det kan skilja så mycket i behandling mellan läkare, eller jaa.. brist på behandling tidigare får ja väl säga. Nä, han jag går till nu har jag så mycket mer förtroende för redan, och så skönt att förstå vad han säger. I dessa lägen vill jag verkligen förstå vad min läkare säger iom att det är många besök, vilken känsla bara det.. inte behöva fråga vaaaa saaa du? hundra gånger varje besök :P

phhhhhuuuuuuu ... blev helt speedad efter besöket (av lycka och avslappning), nu kommer tröttheten ikapp har varit på spänn hela veckan typ....
  • valkyrie

hur går det för er tjejer?

välkommern alla nya hitt!

• langtanefterdig
    valkyrie skrev 2010-06-10 15:46:14 följande:
    hur går det för er tjejer?

välkommern alla nya hitt!
    hehe vi skrev samtidigt :P

Det går framåt! Har gått hos en gyn i 1 ½ år som vägrat skriva ut pergo, idag gick jag till min nya voila-börjar pergokuren imorgon! :D

Gillar den här tråden.. fått massa tips och stöd faktiskt - som lett mig till att söka efter ny gyn och därmed fått pergo :D
  • valkyrie
    langtanefterdig skrev 2010-06-10 15:48:53 följande:
    hehe vi skrev samtidigt :P

Det går framåt! Har gått hos en gyn i 1 ½ år som vägrat skriva ut pergo, idag gick jag till min nya voila-börjar pergokuren imorgon! :D

Gillar den här tråden.. fått massa tips och stöd faktiskt - som lett mig till att söka efter ny gyn och därmed fått pergo :D
    hehe ja det gjorde vi. varför har dom vägrat ge dej pregro? dom vill inte ge mej helle pregro.
  • Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-10 15:46:05 följande:
    Berätta hur det gick sen!

SHIT vilken tur att jag bytte, att det kan skilja så mycket i behandling mellan läkare, eller jaa.. brist på behandling tidigare får ja väl säga. Nä, han jag går till nu har jag så mycket mer förtroende för redan, och så skönt att förstå vad han säger. I dessa lägen vill jag verkligen förstå vad min läkare säger iom att det är många besök, vilken känsla bara det.. inte behöva fråga vaaaa saaa du? hundra gånger varje besök :P

phhhhhuuuuuuu ... blev helt speedad efter besöket (av lycka och avslappning), nu kommer tröttheten ikapp har varit på spänn hela veckan typ....
    åt helvete...sommaruppehåll så jag får inte börja ny kur fören vecka 31, fast jag får börja med provera måndag vecka 29 :'(.

Behöver du ingen mens innan du börjar eller har du haft en nyss?
  • langtanefterdig

Är på mensdag fem imorgon:) så ska knapra dag fem till nio. Sen tror ja det blir sommaruppehåll också. Men är så glad för det här , skönt att nåt händer! Men du.... Då kommer vi ligga till likadant juh ;P vet iof inte hur länge han har semester men ;p

• langtanefterdig

För att mannen inte har över 50% framåtsimmande. Men min nya gyn skrev ut pergo utan övertalning .

• valkyrie
    langtanefterdig skrev 2010-06-10 20:12:17 följande:
    För att mannen inte har över 50% framåtsimmande. Men min nya gyn skrev ut pergo utan övertalning .
    okej. vi har inte gjort något spermaprov än. läkaren säger att det är för tidigt. för det är bara aktuelt om vi ska göra provrör.... sen får jag juh inte pregro för att jag har för hökt BMI
Svar på tråden vi unga med PCO