• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Emmlie

om man misstänker att man har PCO, hur gör man då?

• Laisen
    Emmlie skrev 2010-06-14 09:52:08 följande:
    om man misstänker att man har PCO, hur gör man då?
    Ring till gyn. Ska ni försöka skaffa barn snart?
  • Emmlie
    Laisen skrev 2010-06-14 12:46:26 följande:
    Ring till gyn. Ska ni försöka skaffa barn snart?
    Okej
    Nej, vi har inte riktigt sagt dom orden men vi har haft oskyddat sex sen i höstas
  • Laisen

Okej.
    Jag tror det är lättast att få gyn att vilja göra någon undersökning om du säger att ni försöker bli med barn :P. Har du mens och ÄL regelbundet?

• langtanefterdig

Hur går det för er? Undrar vilken dag som äl kommer med pergo? Dag 14?

• Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-14 14:30:08 följande:
    Hur går det för er? Undrar vilken dag som äl kommer med pergo? Dag 14?
    Vad jag har läst så kommer ÄL oftast senare med Pergo. Fast det är ju helt individuellt som med allt annat :P.
  • langtanefterdig

Mådde du illa av pergo ? Kände du smärta när s du åt kuren. Eller kom det efter ?

• Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-14 16:28:24 följande:
    Mådde du illa av pergo ? Kände du smärta när s du åt kuren. Eller kom det efter ?
    Nä, aldrig illa. Du menar smärtan som jag hade? Den kom typ 10 dagar efter sista pergotabletten.

Jag skriver såhär för att lättare förklara.

26/5 Började med pergotime och åt i 5 dagar.
    4/6 Var jag på VUL, inget ägg hade vuxit.
    8/6 Fick smärtor i äggstockarna som pågick i 5 dagar.
    10/6 var jag på VUL igen, ett ägg hade vuxit så det var 8 mm (jag tror att värken jag hade var ägget som växte,fast vad vet jag egentligen :P).

Blev du nå klokare? :).
  • langtanefterdig

Absolut. Mår illa därför undra jag, gör dock det ganska ofta vet inte varför... Själv ska jag på vul på fredag och äter sista tabletten imorgon. Så bara tre dagar efter, vad tätt inpå om man jämför med dig. Men man kan inte gå för många ggr nästan :p

• Laisen

Första VUL:et var 4 dagar efter sista tabletten. Du måste berätta sen hur det gick :). Men du har inge ont någonstans?

Svar på tråden vi unga med PCO