• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Laisen

Nyss när jag var på toaletten så kom det en seg slemsträng (flytning?) som var nästan orange/röd. Jag har haft lite värk och så i livmodern/äggstockarna sen i onsdags och ett ägg som vuxit minimalt (8 mm var det i fredas på vul:et). Vad i helskotta kan det vara? :p. Min kropp kanske spelar mig ett spratt :P. Äcklig info kanske men man blir ju fundersam :). 

• langtanefterdig

Okej, jag kommer göra typ samma, får se hur länge min gyn har semsterstängt. Ingen aning om vad det kan va, nid eller spottings nä jag vet inte.. får hoppas på första :)

• Laisen
    Elin8906 skrev 2010-06-13 00:14:49 följande:
    Mensen 13 dagar sen ..
    Tycker ni jag ska testa ? ;)
    Har du testat? :)
  • Elin8906
    Laisen skrev 2010-06-13 09:21:59 följande:
    Har du testat? :)
    Nej , jag har ju inte det ..
    Vet inte om jag vågar "/
  • Laisen
    Elin8906 skrev 2010-06-13 10:59:39 följande:
    Nej , jag har ju inte det ..
    Vet inte om jag vågar "/
    klart du vågar :).
    Jag hade aldrig kunnat hålla mig ;).
  • Tvillingar11
    Laisen skrev 2010-06-12 09:14:09 följande:
    jag köpte i flytande form men har läst att en del tycker att det smakar fan :P. Hur många omgångar med sprutor har ni gjort då? Hoppas det tar sig nästa gång för er :).
    Jag tyckte också att det smakade äckligt i flytande form så jag köpte tabletterna istället

Vi är inne på fjärde omgången, tredje egentligen för den första gjorde jag hos en annan gyn och jag vet ej om den var så mycket att lita på. Men nu inväntar jag BIM om två veckor. Har ägglossning idag
  • Elin8906
    Laisen skrev 2010-06-13 14:54:20 följande:
    klart du vågar :).
    Jag hade aldrig kunnat hålla mig ;).
    Jo , jag ska nog göra ett i veckan tror jag (:
    Men rädd för att det ska vara negativt .. "/
  • Bruden24

Nu är man äntligen igång!!...
    Fick tid inom 1 vecka på privata gyn här  stan, skulle fått vänta till september om man skulle gått på tiden man fick från landstinget.
    Undersökningen gick bra, en spolning av äggledarna och blodprover togs...
    Har börjat med pergotime i dubbeldos i dag, hoppas de händer något tills man ska tillbaka den 22a.
    Har läst en del om vitaminer som man kan komplitera med, nån som kan rekommendera något?

• Puchiko
    Laisen skrev 2010-06-12 17:46:57 följande:
    Nyss när jag var på toaletten så kom det en seg slemsträng (flytning?) som var nästan orange/röd. Jag har haft lite värk och så i livmodern/äggstockarna sen i onsdags och ett ägg som vuxit minimalt (8 mm var det i fredas på vul:et). Vad i helskotta kan det vara? :p. Min kropp kanske spelar mig ett spratt :P. Äcklig info kanske men man blir ju fundersam :). 
    sån fick jag oxå idag fast typ gul/grön/vit.. skitskum.. jätteseg!!!

Äckelinfo är vi vana vid på fl
Svar på tråden vi unga med PCO