• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • langtanefterdig

Jag har precis ätit min första kur pergo:) ska på vul på fredag o se hur det går..

• Bruden24

Så snabbt? Så skönt :) bara att hoppas på det bästa!!

• langtanefterdig

Det är första vul:et, sen lär det bli ett par till...

• Bruden24

Jo de e klart de blir.. Äter mina sista tabletter i morgon å har besöket på tisdag å de blir också första vulbesöket... Man får inte tappa den positiva energin :)

• IssaPissa

Jag har ingen övervikt e men ett BMI på 26, tyvärr sitter de extra kilona just över magen och ingen annanstans och de är såå svåra att bli av med!
    Men det är ju typiskt för sjukdomen också. Fast ja gen gång i tiden vägde 55 kg hade jag ändå en bilring kring magen.

Längtar så till i September då det är våran tur att få hjälp, tänk om tiden kunde gå liiite fortare!

• Laisen
    IssaPissa skrev 2010-06-16 13:31:17 följande:
    Jag har ingen övervikt e men ett BMI på 26, tyvärr sitter de extra kilona just över magen och ingen annanstans och de är såå svåra att bli av med!
    Men det är ju typiskt för sjukdomen också. Fast ja gen gång i tiden vägde 55 kg hade jag ändå en bilring kring magen.

Längtar så till i September då det är våran tur att få hjälp, tänk om tiden kunde gå liiite fortare!
    Blääää för alla grejer som man får på köpet med PCO :(.

Jävla sommaruppehåll, det har man verkligen ingen lust med när man precis kommit igång :/.
  • langtanefterdig

Jag tor inte jc vägt mig på ett år , tror det är 2.3kg för mkt. Skulle vilja ner till 68kg till mina 173cm. Nån som vill träningspeppa tillsammans?

• IssaPissa

Hatar verkligen min bukfetma och jag har inte fattat varför jag haft den men det känns ju skönt att veta nu. Tack och lov så ser ju modet ut som det gör nu med långa tunikor Tänk när det blir dags för magtröjorna igen Cool...

Jag försöker skippa socker men ibland blir suget föör stort så då ger jag efter. Brukar hända en gång varannan vecka och då blir det några hekto lösgodis.

Har annars börjat komma igång rejält med promenaderna men jag skulle vilja göra något mer än så. Typ gympa eller liknande men det är så dyrt på friskis.

• langtanefterdig

Godis är min svaghet, men försöker låta bli. Jogga alt raska promenader ?

• IssaPissa
    langtanefterdig skrev 2010-06-16 20:15:13 följande:
    Godis är min svaghet, men försöker låta bli. Jogga alt raska promenader ?
    Ja men det är ju så sjuukt gott! Raska promenader går jag redan och har flera gånger försökt jogga men får ont i ryggen trots bra skor och mjukt eller hårt underlag, dessutom gör det ont i "fläsket", kroppen känns sladdrig men jag önskar att jag en dag kunde börja med det.
Svar på tråden vi unga med PCO