• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • langtanefterdig

Har haft lite ont , men det kan ju bero på nåt annat också:p oki , bra att veta så man ställer in sig o inte blir besviken:) ska du på nåt mer vul ?

• langtanefterdig

Sa upp mig idag, shit vad skönt det känns! Ser fram emot att jobba på ett ställe ja gillar:) bättre arbetstider också, då kan man bli lite mer social igen och äta på rätt tider:)

• Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-14 17:02:01 följande:
    Har haft lite ont , men det kan ju bero på nåt annat också:p oki , bra att veta så man ställer in sig o inte blir besviken:) ska du på nåt mer vul ?
    Okej.
    Nej det ska jag inte, inte förens jag börjat med proveran igen den 19 juli och fått mens, då ska jag ringa och boka tid för VUL, som kommer bli 13-14 dagar efter första mensdagen :). Lite mer än en månad kvar bara innan man får börja om igen :).

Sa dom något spec när du sa upp dig? Jag har ingen erfarenhet av sånt så jag vet inte ens hur det funkar :P.
  • langtanefterdig

Nä, han undrade vad ja ska göra istället lite småsnack bara:) oki... Får se när min gyn har smester, hoppas det inte e alltför länge haha;) hur många mm måste ägget vara för att de ska bli nåt? Har verkligen ingen aning om sånt...

• Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-14 18:42:27 följande:
    Nä, han undrade vad ja ska göra istället lite småsnack bara:) oki... Får se när min gyn har smester, hoppas det inte e alltför länge haha;) hur många mm måste ägget vara för att de ska bli nåt? Har verkligen ingen aning om sånt...
     Okej. Du får höra med honom på fredag :).
    Hmm, 12 mm skulle det vara för att man skulle kunna säga att pergon funkat. Sen minimum storlek på ett ägg för att det ska släppa vet jag inte :/. Ska nog googla för jag vill veta :).
  • langtanefterdig

Me to! Berätta om du hittar:)

• IssaPissa

Hej!

Jag fick diagnosen PCOS för drygt en månad sedan. Eftersom maken har genomgått en testikeloperation trodde vi att det var honom det berodde på att vi inte blivit med barn på 9 månader men så upptäcktes detta.

Försökte ta mig in i en annan PCO tråd men där blev jag tvärignoread! Vet inte vad ni räknar som ung men jag är 25 år iaf!

I september är vi välkomna tillbaka till RPC, eg skulle vi väl fått hjälp redan nu men antar att det är semester och sådant som ställer till det.

• langtanefterdig

Jag är 24, Räknar det som ung, 25 oxå ;) bra att ni kommit fram till problemet iaf, brukar trösta mig med det, skulle vara värre om det inte fanns nåt fel att hitta - men ändå blir det inget barn. Vad gör man då liksom.

• IssaPissa
    langtanefterdig skrev 2010-06-15 12:11:02 följande:
    Jag är 24, Räknar det som ung, 25 oxå ;) bra att ni kommit fram till problemet iaf, brukar trösta mig med det, skulle vara värre om det inte fanns nåt fel att hitta - men ändå blir det inget barn. Vad gör man då liksom.
    Ja visst skulle det varit värre, att varken jag själv eller min man hade något fel men så gick det ändå inte.

Vi ahr ju inte försökt i 12 månader ännu men fick komma på utredning ändå eftersom makens ena testikel blev bortopererad i onödan visade det sig sedan. De kände nog lite skuld för det men för hans del avr allt tipptopp, tom bättre än med två kulor

De var på väg att skicka hem oss då jag tog upp min oregelbundna mens sedan i höstas. Och så kom det fram.
    Så jag har int aktivt haft pcos hela livet utan det bröt nu i höstas.
Svar på tråden vi unga med PCO