• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Jennie1987
    BillyX skrev 2010-04-27 16:48:52 följande:
    Hej!Jag är född -87 och har PCO. Försöker inte få barn men nån gång ska det ju ske, och jag oroar mig tyvärr mycket inför det, eftersom jag knappt får mens på egen hand. Äter p-piller nu eftersom jag förstått att många blir spontant gravida direkt efter att avslutat en p-pillerkarta, och det känns ju bra att få regelbunden blödning.
    Hej!
    Du gör helt rätt som äter P-piller när du inte vill ha barn än, P-piller rekommenderas ju för oss med PCO.
    Sen hur det funkar med spontangraviditeter efter pillerstopp vet jag tyvärr inget om.
    P-piller gör ju inte PCO bättre, utan håller det på "samma nivå", så det är ju bara positvit att du käkar dom nu :)
  • Elin8906
    Tack :)
    Nej jag har inte fåt någon hjälp alls ..
    Läkaren sa bara att jag skulle ta kontakt med dom om jag
    ville bli gravid och få hjälp med stimulering ..
    Men jag vill försöka ett tag på egen hand .
    Jag har faktiskt inga symtom alls på det , vilket jag tycker
    är väldigt konstigt .
    Förr hade jag ont i magen osv .
    Men nu känner jag ingenting !
    Ja jag hoppas också på en liten i magen :)

valkyrie skrev 2010-04-26 19:06:28 följande:
    hej och välkommen. oj då fick du reda på det tidigt. har du fått tableter eller något som hjälpt dej? vad har du för symtom på PCO? håller tummarna för att du har en liten i magen.
  • Elin8906

Det ska jag absolut göra (:
    Ska ha mens idag men har inte kommit än så jag bara väntar ..
    Sitter för tillfället och mår illa och har gjort sen igår kväll :)
    Skriver mer sen :)

Jennie1987 skrev 2010-04-26 22:05:40 följande:
    Hoppas verkligen att det är en liten knodd i magen som stannar kvar!! Skriv gärna igen när du haft BIM! :)
  • valkyrie
    Elin8906 skrev 2010-04-28 08:57:13 följande:
    konstigt att du inte har någon symtom alls. du kanske har "blivigt" va med PCOn?
    eller att den blivit lindrande.

förstår att du vill försöka själv ett tag. och det kan juh lyckas. håller tummana jätte hårt.

när har du BIM?
  • Jennie1987
    Elin8906 skrev 2010-04-28 08:58:54 följande:
    Det ska jag absolut göra (:Ska ha mens idag men har inte kommit än så jag bara väntar ..Sitter för tillfället och mår illa och har gjort sen igår kväll :) Skriver mer sen :)
    Åh! Hoppas, hoppas att det gått vägen och du har en knodd därinne! Lycka till! :)
  • Elin8906
    Jag skulle haft mens idag , men har inte kommit någon :)
    När tycker ni jag ska köpa ett test ?
    Har ven lycket ont i mellangärdet vet ni vad det kan vara ?
    Och har massor med surauppstötningar ..
  • Jennie1987
    Elin8906 skrev 2010-04-28 18:48:35 följande:
    Låter ju som gravsymtom, med sura uppstötningar.
    Tycker att du ska vänta några dagar (om du har tålamod;) innan du testar, det kan ju vara så att det är lite för tidigt att testa. Bättre att vänta ut lite och se hur det blir :) Så skulle jag nog gjort ialla fall :)
    Vet inte riktigt vad den smärtan kan bero på.. Men hoppas verkligen att det är en liten som bosatt sig i magen :D
  • Elin8906
    Men om jag testar på lördag eller söndag då ?
    Pojkvännen börjar ju bli lite orolig över vad det kan vara ..
    Och jag har även läst att vi med PCO kan det dröja längre för innan det
    visar positivt .. Min syster vet jag hon visade positivt först i 3.e månaden ,
    så det kan ju vara lika för mig ..
    Men det är ganska jobbigt med sura uppstötningar och smärtan i mellangärdet .. Hoppas att det går över fort :)
    Fick även igår lite ömma bröst ..
    Så det kommer ju mer och mer gravstymtom :)

Hoppas så mycket att det bor en liten inom mig !
  • snuddi

Hej!
    Inte varit här på ett tag. FÖRST: Hoppas för allt i världen att du får ett plus Elin8906!!!

NU till mig :D:D
    Är så glad! Det damp ned ett brev från Kvinnokliniken idag! Jag ska få komma på undersökning den 24Maj!!! Kan man bli gladare över att få träffa läkaren?! :D

Nu kanske jag äntligen får svar på vad det är för knas! (inte haft mens sen okt -09 och oskyddad sedan maj 09 -ingen bebis än så länge heller.)

Funderar på ytterligare en sak..
    Igår fick jag, vad jag förra hösten upplevde som ägglossningssymtom. Dvs; Ont i bröstvårtorna/brösten, högg till lite i nederdelen av magen. Fortfarande väääldigt öm i brösen.
    UNDRAR om det är så att jag kanske har ägglossning iaf nu?! Eller om det är något annat? Vad tror ni?

• valkyrie
    snuddi skrev 2010-04-29 18:45:21 följande:
    Hej!Inte varit här på ett tag. FÖRST: Hoppas för allt i världen att du får ett plus Elin8906!!!NU till mig :D:DÄr så glad! Det damp ned ett brev från Kvinnokliniken idag! Jag ska få komma på undersökning den 24Maj!!! Kan man bli gladare över att få träffa läkaren?! :D Nu kanske jag äntligen får svar på vad det är för knas! (inte haft mens sen okt -09 och oskyddad sedan maj 09 -ingen bebis än så länge heller.)Funderar på ytterligare en sak.. Igår fick jag, vad jag förra hösten upplevde som ägglossningssymtom. Dvs; Ont i bröstvårtorna/brösten, högg till lite i nederdelen av magen. Fortfarande väääldigt öm i brösen.UNDRAR om det är så att jag kanske har ägglossning iaf nu?! Eller om det är något annat? Vad tror ni?
    är glad för din skull gumman att du fått en tid. du börjar det.

tyvär kan jag inte svara på om det är en ÄL som du haft eller ej. jag har själv aldrig hatt det.
Svar på tråden vi unga med PCO