• Marlyn

Plus igen efter mf/ma

Hej! Jag hoppar in här efter en rekommendation av en av er.

35 dagar sen förra mensens första dag.

Nu har jag fått mina tester och testat, strecken syns tydligare irl.
    Men eftersom jag har mina rosa flytningar, mer idag än innan så hoppas jag inte för mycket.

Imorgon ska jag ringa MVC och be om en tid och ett blodprov.

• Marlyn

Tegebo: Ja det ska vara lugnt då. Min syster hade 3 pickande små hjärtan och dom såg alla i v 6+2.

Jag ska själv beställa ett VUL i slutet av nästa vecka. På tisdag är jag på v 6+0.

• Marlyn

Jag har haft rosa flytningar i en vecka, igår blev dom lite rödare och idag har jag blödningar.
    Känns inte bra dethär.

• Marlyn

Tyvärr så är jag bara i v 4+6 så jag kan inte kolla VUL än... får vänta 1,5 vecka innan jag kan få något riktigt svar.

• Marlyn
    Pancakes skrev 2011-02-16 10:07:11 följande:
    Det är som sagt flera här i tråden som blödit runt "plus-tider" så det måste inte alltid betyda missfall. Får hoppas att blödningarna inte ökar! Har du ont?
    Inte mer än nödvändigt.
    Jag hoppas självklart att ni har rätt... gravid med blödning som ändå resulterar i bebis.
  • Marlyn

Nu har jag ringt BM... dom ska ringa tillbaka senare idag. USK sa att det inte alls va ovanligt med blödningar under en graviditet sålänge jag inte hade ont och det har jag ju inte. Vi får hoppas på det bästa.

• Marlyn
    BM har inte ringt än... väntar fortfarande. Men jag kan ju inte göra ett VUL förrän i slutet i nästa vecka.
  • Marlyn
    telgebo skrev 2011-02-16 17:50:30 följande:
    ont i ryggen i v.4+3 kan ju inte vara bra eller? Speciellt inte om det påminner som det kändes i ryggen vid mitt MA i maj förra året, sitter strax nedanför midjan fast i ryggen då.
    Jag har pratat med en BM nu. En av de sakerna hon sa är att den ena graviditeten är inte den andra lik, så om man varit gravid innan betyder inte det att den andra är likadan.

Hon tyckte att jag skulle ringa gyn imorgon för att få ett VUL, förmodligen blir det i slutet av nästa vecka, då borde man se om där är något.
    Hon sa även att med BM´s uträkningar så är jag i v 5+1 och inte v 4+6 som jag trodde.
    Jag ska ta ett nytt gravtest imorgon för att se om det är svagare eller starkare.... kan det ändra sig så mycket på 2 dagar förresten? 
  • Marlyn

Jag tycker att denna tråd passar Telgebo väldigt bra, vi alla vet ju hur det är att få mf eller ma.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma