• Marlyn

Plus igen efter mf/ma

Nu har jag varit på apoteket och köpt CB...

Här är resultatet:

• Marlyn

Klart jag inte kunde hålla mig =)

Jag blöder fortfarande massor och nu har det kommit några kuagulerade blodklumpar.

Det kändes ju iaf skönt att få ett så klart + på stickan, jag köpte ett 2-pack så jag har ett kvar =)

Nu längtar jag oroligt till tisdag för då får jag ju det (förhoppningsvis) svart på vitt.

Man blir ju helt knäpp av väntan, men 3 dagar ska jag nog stå ut.

• Marlyn
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 11:30:33 följande:
    Du ska bara ringa bm på måndag och du kommer få göra vul
    Solig
    Jag ska på VUL på tisdag 10.10 Nalle
  • Marlyn
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 11:34:12 följande:
    Haha fan vad härligt
    Jo jag undrade en sak har du Tvilligar i släkten eller omgivningen som sambon din har eller din mamma eller pappa eller någon av deras omgivning?
    Vet inte men det känns som en har tappat greppet :-/ känns som du haft två i magen bara men jag kanske har fel.
    Min kusin har tvillingar, Daniels kusiner är tvillingar (och min syster har trillingar med hjälp av hormontabletter) men det är inget vanligt alls i någon av våra släkter, men jag har också funderat på tvillingar.

Telgebo: Jag är så sjukt nyfiken. Ska be farfar passa dottern, han vet inget så jag ska skylla på att jag ska på återbesök med min näsa.

När jag blev gravid med dottern försvann mitt luktsinne nästan helt, när jag fick MF försvann det helt. Nu tycker jag att jag kan känna starka dofter som parfym. Jag längtar tills jag kan lukta bajsblöjor och Daniel... det är ju feromer som gör att man blir förälskad i en viss person (delvis).
    Nu har jag brännt bort näsans slemhinnor och det är inte alls svårt att få honom att tro att det är återbesök.
  • Marlyn

Telgebo: Jag ska nog ta billighetstestet på måndag. CB vet jag inte när jag tar det. Man ska ju helst vänta 3 dagar innan man testar igen och det är på tisdag när jag ligger och får mitt VUL.

• Marlyn

Daniel jobbar.... resultatet blir inte annorlunda bara för att han är med =)
    Inkomsten som vi verkligen behöver blir ju lägre, så det är bästa att han jobbar på tisdag.... hans chef är ju inte att leka med heller så Daniel vågar inte vara borta mer än absolut nödvändigt... han hotar ju med kicken för minsta lilla.

• Marlyn

Nä, jag får ju jämföra billiga tester med billiga tester.

• Marlyn
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 13:10:58 följande:
    tror faktist att du hade tvilling i magen men en kunde inte stanna kanke därför du blöder gumman
    hade bara en kännsla att det kunde vara så.
    fy näh uchs
    Hellre 1 än ingen alls =)
  • Marlyn

Måste fråga en dum fråga...

Eftersom jag blöder, kan jag använda tampong eller är det skadligt på något sätt?

• Marlyn

Prommis: Jag blev sydd med bedövning men jag fick ändå ha lustgas och trots det så gjorde det mer ont än förlossningen.

Även om min förlossning "bara" varade i 8 timmar från första känningen i ryggslutet till bebis på magen så var det de värsta jag varit med om. Så bara för att förlossningen är kortare betyder det inte att smärtan är mindre.
    BM fick öppna mig den sista cm, det gjorde ju ganska ont så hon fick en fot i sidan och flög genom rummet in i väggen.... jag sa ju faktiskt till henne att sluta =)

Telgebo: Som dom andra redan sagt... skit i ditt barns dna, det är oviktigt. Barnet mår bäst av att du mår bra. Ibland blir man testad på olika sätt mentalt... detta är ett av dina stora test. Andas djupt och njut.
    Tarmarna är inte som dom brukar vara så dom kan bete sig hur som helst, inget att bry sig om.

Jag tog förresten ett nytt billighetstest i morse... jag tycker det är lika starkt/svagt som i torsdags:

Nu är det bara 2 dygn kvar tills jag får se vad som pågår i kroppen... förväntansfullt nervös.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma