• Marlyn

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-25 12:23:45 följande:
    Flickor jag har kännt mig så du och måste fråga er bara ..
    Ni alla är gravida och jag är inte gravid längre ska jag hoppa av denna tråd eller ska jag stanna kvar fast jag inte är gravid ?
    Känner mig så du bara varför jag stanna kvar.
    Mabaja och odd och flera som fått inte häller finns dom här ju så mkt som jag
    ÅÅh jag vill stanna men känner mig så löjlig att jag finns här ..
    Hjälp mig vad ska jag göra.
    Stanna!
  • Marlyn

Härligt...

... en gammal vän som jag inte träffat på 10 år har börjat få värkar. Jag sitter och pratar om mina erfarenheter med henne just nu.

Jag tror bestämt att det blir en bebis den 26 februari... hon skulle haft den 19:de... en hel vecka över tiden.

• Marlyn
    Mamma till W skrev 2011-02-26 10:35:27 följande:
    haha igår gick tankarna "tänk om" men så tänkte jag "vadå tänk om, vi har haft sex en gång på en månad- et funkar ju inte"... tror att jag ska ha mens nästa vecka så visar sig då...
    Vi oxå... och jag är ju faktiskt gravid tills motsatsen blivit bevisad.

Ego: Igårkväll trodde jag att det va kört. Jag fick sån otrolig smärta i bebbemagen, men det visade sig att tarmarna ville tömmas =) Tycker det var taskigt av tarmarna att göra så mycket väsen av sig och göra mig så orolig.

ps. jag blöder bara lite nu.
  • Marlyn
    telgebo skrev 2011-02-26 11:13:26 följande:
    Har också haft så att jag kan få ont och kort därpå så visar det sig att det är toabesök som behövs.

Skönt att blödningen minskat, hoppas det ser bra ut på nästa vul på fredag.
    Tack =)
    Jag hoppas det ser bra ut för dig oxå... vilket datum skulle du på vul?
  • Marlyn

När jag va ute och handlade idag så började jag må illa och blev yr... tar det som ett bra tecken.

• Marlyn
    Muffe skrev 2011-02-26 17:58:35 följande:
    Ni som är så pyssliga kanske kan komma med råd till mig. Vi kommer ha skötbädd utlagd på en ca 2 meter lång bänk i badrummet. Ovanför bänken är det massa skåp och även ett lysrör... sådär roligt.

vi har köpt en bädd med roligt mönster, jag kommer ha en korg med alla småsaker i, blöjor under osv. Men hur gör man det MYSIGT för bebis när det är en kaklad vägg och lysrör ovanför....
    Sätt klistermärken under hyllan som bebisen ser. Häng roliga figurer under hyllan.
    Det finns roliga figurer som skakar när man drar i dom... det tyckte Haylee va jättekul.
  • Marlyn

Jag fick använda apotekets största bindor lääänge... fick även käka starka värktabletter eftersom jag hade så ont.

• Marlyn

Ni som får ert första barn.... här är ett tips till er:

Ta med några bindor och nättrosor hem (om ni har ont)... dom är fula men sååååå sköna. Jag handtvättade mina 2 par i över 1 månad, jag hade så ont att jag inte kunde använda något annat.

• Marlyn
    Cat79 skrev 2011-02-27 10:57:14 följande:
    Det finns bara 1 hostmedecin för små, den heter Mollipect och kan bara fås på recept. Jag är dock inte säker på att man kan få den till så små.

Jag fick förresten lite ont i vänstra bröstet igår och det håller i sig.... än är inte hoppet borta.... däremot är mensen borta, äntligen efter 16 dagar av rosa flytningar, rikliga blödningar m.m...'
    Jag tror ju inte att det går bra på VUL på fredag, men hoppet stannar kvar ändå.
  • Marlyn

Ang. melodifestivalen hoppas jag att någon crazy vinner i år... ex han den skalliga som sjöng "oh my god" eller rockabilly gänget.

Ville att Salem skulle vinna förra året... men som vanligt så vinner aldrig mina favoriter och i Eurovision blir det oftast fiasko.... låt mina favvisar vinna så kanske vi har en chans.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma