• Marlyn

Plus igen efter mf/ma

Bm va väldigt snäll, inte påläst förstående utan ärligt trevlig och omtänksam... hon tyckte precis som jag att ett  gravtest i helgen är bra och ett VUL nästa vecka. Hon är ju knappast synsk så mer begärde jag inte av henne, men jag kände mig lugnare efter att jag pratat med henne.

Telgebo: Vi är ju här för att stötta varann i svåra tider, jag är här för dig. Måste säga att dina humörsvängningar är inte att leka med =) men man får bli arg och må dåligt hur mycket man vill!

• Marlyn

2barnsmamma: Min dotter lyckades resa sig i barnstolen och trilla baklänges rakt ner i trägolvet med nacken först... precis som du så skrek jag mer än dottern. Jag ringde 1177, min mamma och så satt jag uppe halva natten för att ha koll på henne, jag ryser fortfarande varje gång jag tänker på det.

MCT: wohoo!!

Sugar: Vilken söt liten kyckling Hjärta

Ego: Jag tog ett nytt test idag... enligt mig är det lite starkare än för 2 dagar sen. Jag blöder fortfarande, men så länge testen blir starkare så är jag hoppfull.

• Marlyn

Testet ovanför blev taget för 2 dagar sen.
    Testet nedanför blev taget idag.

• Marlyn

Happiness: En Kitty-säng? Min dottern hade varit besatt av sängen om vi fixat en kittysäng... bra gjort! och fint =)

Prommis: Självklart MÅSTE man köpa nya "första dagen"-kläder till nya bebben.

Tegelbo: Va härligt att du känner dig gravid, det är ju alltid ett bra tecken, jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra =)

Ego: Idag kom det 2 små blodklumpar/slemklumpar och det at ju inte bra... sålänge jag känner mig gravid, inte har ont eller mer klumpar kommer så är jag gravid tills motsatsen bevisats, tyvärr så tror jag inte att bebis vill vara hos oss denna gång heller. Jag känner mig varm i ansiktet, molvärk och dimmig i huvudet precis som att jag sover trots att jag är klarvaken, mysko. Dottern har kommit in på toan och sett blodet (som nu är rikligt och blodrött) och hennes kommentar har varit: -"oj oj oj!".
    Kl: 10 ska jag ringa gyn.mottagningen för att beställa tid till fredag nästa vecka, då ska ju hjärtat picka... eller inte.
    Hatar detta.

• Marlyn

Enligt mig är jag på v. 5+1 och enligt bm är jag på 5+3.
    Jag har precis pratat med gyn... fick en tid redan på tisdag. Är sååå nervös. Hjärtat börjar picka på måndag, vi får se vad som händer innan dess, men det känns inte bra tråkigt nog.

• Marlyn

Tegelbo: Jag ska in på tisdag och kolla VUL. Hur långt har du gått? Har du funderat på att ta ett VUL?

Jag har 2 tester kvar så det blir test imorgon och på måndag.

• Marlyn

Sötfilur: Jag har testat nästan alla märken men kommer alltid tillbaka till Libero, dom är klart bäst... iaf för mig.

telgebo skrev 2011-02-18 12:12:30 följande:
    Åhh vad skönt att du fick så snart, inte så långt kvar till tisdag, men förstår om det känns som en evighet för dig när man är orolig och vill veta NUUU.

Jag är i v.4+5 idag och går in i v.5+0 på söndag. Ska ringa nästa vecka och boka tid för VUL och MVC jag har inte vågat denna vecka och deras telefontider har inte riktigt passat med mina tider denna vecka, men nästa vecka ska jag ringa.

Hur ser testen ut då vännen? Får se om det blir några test för mig idag, det har blivit miss med utbetalningen av mina pengar jag skulle få idag så jag får ev bara lite till mat och då har jag inte räd med tester, irriterande när man planerat och längtat att få testa igen.
    Jag ska testa imorgon igen och på måndag (har bara 2 tester kvar).
    Det är inte kul att inte få pengar. Jag hade förväntat mig 10000 från a-kassan men fick knappt 7000... inte kul.
  • Marlyn
    telgebo skrev 2011-02-18 16:43:01 följande:
    LYCKA, TOTAL LYCKA, tog nyss ett CB digital. Jag hade räknat med gravid 2-3, men det står gravid 3+ så nu är jag konfunderad om jag är längre gången än vad jag tror. Det betyder att jag blev befruktad för minst 3 veckor sedan, alltså den 28 januari eller tidigare och jag har inte haft sex under hela januari förutom den 30 januari och har haft helt normal mens under hela hösten. Eller vad betyder egentligen 3+?
    Underbart att höra =)
    Då kanske den blev till den 30:de januari.
    Har jag helt fel för mig eller va det med ivf du blev gravid?
    Vad kostade ett sånt test?
  • Marlyn

Måste fråga: Någon här som fått MF i vecka 5+? Hur såg det ut? En stor geleklump?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma