• Marlyn

Plus igen efter mf/ma

Telgebo: Jag vet det med rätten... men just nu behöver du inte ens tänka på honom. Det kan vänta tills allt gått bra.

• Marlyn

På tal om citat så citerar jag min mor väldigt ofta:

"Det löser sig alltid"

... och det har det alltid gjort =)

• Marlyn

Jag testade oxå olika sätt att få igång förlossningen på men nu har jag insett att det går inte... det sätts igång när kroppen är redo.... tyvärr inte när man själv är redo.
    Jag lade golv i köket veckan innan jag fick dottern.

Nu är det inte lång tid innan VUL, ska bli skönt att få det gjort.

• Marlyn
    Happiness skrev 2011-02-20 22:02:48 följande:
    Frågade min BM i fredags...hon sa att det var läkaren (på MVC) som utförde det. Ska bli roligt att läsa om ditt besök imorgon. Så fråga läkaren imorgon.
    Där jag bor är det BM som gör det, iaf förra gången jag var gravid. Så det är nog olika. Vi har ju inget VUL eller läkare här heller.
    Jag måste åka iväg för att få mitt VUL.
    Jag hoppas att jag har roliga saker att berätta om imorgon...
  • Marlyn

Första gången jag fick rosa på pappret är 12 dagar sen och jg fick mens för 6 dagar sen och det är även lite klumpar både stora och små, men jag har inte sett röken av någon slemklump och jag har inte haft ont så konstigt nog har jag inte tappat hoppet.
    Jag kommer inte alls att bli förvånad om där inte är något imorgon. Jag kommer nog att bli mer förvånad om hon säger att där är ett hjärta som pickar och att hon inte vet varför jag blöder.

Om exakt ett dygn ska dom kalla in mig.

• Marlyn

Eftersom ni visat hur duktiga ni är så måste jag ju också =)

Detta påslakanet gjorde jag från ett gammalt lakan och målade med tvättbara färger när jag väntade dottern.

• Marlyn

1,5 timme kvar! Hjärtat bultar och jag är sååå nervös!

• Marlyn

Hej flickor!

Har varti på VUL nu. Man såg en boll på ca 7-8mm med en kometsvans efter sig och något som såg ut som en blodansamling.

Jag litar på magkänslan så jag frågade BM vad hennes magkänsla sa:
    -"Jag skulle tro att det är början till ett missfall.", men hon kunde inte svara säkert så jag fick en ny tid till VUL, ska dit på fredag nästa vecka.

Hon sa ju även att det kan rätta till sig och bli en perfekt liten bebis, men jag tror tyvärr inte att det blir så, får se om 10 dagar.

• Marlyn
    Längtan efter liten skrev 2011-02-22 13:20:11 följande:
    Vad tråkigt att höra Marlyn :(
    Men du... än är det inte kört.
    vilken vecka skulle du vara i nu?

Jag är isf i v. 6+0.

Man såg absolut inget förutom en svart boll och kometsvansen... och blodsamlingen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma