• Marlyn

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-18 17:59:06 följande:
    Ja, tyvärr är just det min erfarenhet. Hade ett av mina MF i v.5 och blödningen var lika stor (och utdragen) som en vanlig mens, men skillnaden mot en mens var att jag fick ut en geleklump en dag, ca 2 cm i diameter.....

Hur mår du?
    Ok, samma som jag hade mitt förra MF... fast jag va i vecka 9 och geleklumpen var 2,5cm, fostret hade nog stannat i växten och sen brytits ner av kroppen för jag såg inget i geleklumpen.

Jag mår bra, har fortfarande gravtecken som ex. varmt ansikte. Just nu är det väldigt varmt att jag tom är röd i ansiktet. Har inte kommit fler blodklumpar och har inte ont i magen.

Om det inte framgick så har jag inte sett röken av någon geleklump.

Anledningen till att jag frågade var att jag vet ju bara hur ett MF ser ut i v.9.... har ju lyckligtvis ingen erfarenhet av ett i v.5 oxå.
  • Marlyn

Blödningen har inte avtagit... bara klumparna som håller sig borta =)

Jag såg ju säcken... höll i den tom. Den va grumligt transperant.

Det kan ju vara vad som helst... MF, MA och en konstig graviditet... jag hoppas också att allt ser bra ut på tisdag.

Läser ni förresten: "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson? Man kan följa sin graviditet hur strålande som helst. 3D bilder, massor av lättläst text och är min personliga graviditets-bibel.

Där står även att hjärtat slår sitt första slag dag 22 och dag 24 slår det rytmiskt. Idag är jag på dag 23 så då borde man ju kunna se det på tisdag.

• Marlyn

"Mensen" har förresten hållt på i 3 dagar nu... innan dess har det bara varit en skvätt rosa på pappret. Den är ju riklig men inga klumpar som jag hade förra gången... då skedde allt på 2 dagar, lite rosa, sen blod med stora klumpar, det gick väldigt fort. Detta är inte likt det.

• Marlyn

Sofy: Tack för den solskenshistorian... den ska jag leva på till tisdag =)

Tack alla för att ni spenderar så mycket tid på att svara på mina frågor och berättar om era erfarenheter... det betyder väldigt mycket.

• Marlyn

Telgebo: Jag litar mer på Lennarts bok än på babyvarlden.se, han har hållt på med detta nästan hela sitt liv och han skulle absolut inte välja någon att skriva boken som inte vet vad dom pratar om. Kolla sidan 93, där står om Hjärtats första slag.

• Marlyn
    telgebo skrev 2011-02-18 18:46:05 följande:
    Har du ont?  Skulle jag blöda så skulle jag åka in akut skulle aldrig fixa att vänta på besked men du känner ju själv hur du vill göra.
    Nope, inte ont.
  • Marlyn

God morgon flickor!

Jag tog mitt test i morse... det var defekt. Det hängde en geleslamsa från det och kontrollstrecket var lika svagt som teststrecket i torsdags, och teststrecket syns men det är otroligt svagt.
    Nu måste jag vänta till måndag att göra ett nytt test, jag har ju bara 1 test kvar.

• Marlyn

Kan ju lika bra visa det, jag har ändå inget bättre för mig =)

• Marlyn

Jag vill gärna köpa ett CB test men jag får inte pengar förrän på torsdag och då har jag ju redan varit på VUL. Så jag får vänta och se vad som händer.

• Marlyn

Jag ska på VUL 10.10.
    Vi har 300kr att klara oss på till torsdag. Jag är sugen på att köpa ett CB... du frestar mig!!! =)
    Hur pålitligt är det att ta ett sånt fast det inte är morgonurin?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma