• Mmmbop

Plus igen efter mf/ma

Tjenare, jag har nog varit i den här tråden förut (efter x i november 2010, tjenare MCT79!)

Jag är gravid igen nu, och tog ett testlagret test i tisdag förra veckan, då var jag i vecka 5+3, det var superstarkt, teststrecket kom före kontrollsträcket och var mycket mörkare. Nu igår tog jag ett nytt, alltså i vecka 6+3 och det var inte starkare.

Någon som vet om det liksom finns en gräns när testlagrets stickor inte blir starkare eller ska jag börja oroa mig (igen)?

• Mmmbop

Jävla glassbil =) Ring och klaga så kanske du får gratis glass?

Tack för återkopplingen kring testen iaf. Skönt att höra.

Jag har försökt få tid för VUL men gynmottagningarna är fullbokade nu under sommaren. Har mailat ultragyn (privatklinik i Stockholm) får se om de svarar och tar emot. Skulle vara väldigt, väldigt skönt att få se ett hjärta slå!

• Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-07-13 16:48:03 följande:
    Ahh var har du ringt? Jag tänkte ringa lite i morrn men det kanske bara är att ge upp då..=)
    Jag ringde MamaMia i Kista för de brukar ha bäst med tider, men det var heeelt kört. INGA tider alls.

Ska på inskrivning på MamaMia på söder vecka 31 (då är jag förhoppningsvis i vecka 9+4) så om inget annat går får jag försöka ta det lugnt tills dess och sedan tjaaaata mig till ett VUL då.

Men det var bra tips om den där Västerås-kliniken. Kanske kan testa den om inte annat. Tack (även om tipset inte var till mig =))
  • Mmmbop

Vem är det föresten som beter sig som en skit? Så man vet vems kommentarer man ska bortse ifrån om man råkar få några?

• Mmmbop

Oj, underbart!

Själv oroar jag mig bara mer och mer för MA, jag mår för bra... Inte illa alls längre, känner mig piggare i kroppen. Bara ömma bröst och lite molvärk kvar och jag är bara i vecka 6+5. Det är INTE normalt. Vid den här tiden ska man väl få mer och mer symptom och inte mindre och mindre.

INTE kul...

Inga tider får jag heller.

Ultragyn sa att jag skulle återkomma nästa vecka.

Kul semester.

• Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-07-14 09:20:01 följande:
    Jag har inte heller mkt symtom MmmBop... inte mkt alls. Ömma bröst (igår var de nästan inte ömma alls, idag mer) Har inte varit jättetrött förrän egentligen sista 2-3 dagarna... har klart mindre illamående än när jag var i new york.. då mådde jag hemskt illa men i princip helt borta.... (6+2 när jag kom hem)

Har du provat ringa det som det tipsades om igår? Stället i Västerås och på hötorget?
    Vilka på Hötorget? Försöker med ultraljudsbarnmorskorna nu... Telefonkö
  • Mmmbop

Lycka till Mabaja!

TACK för alla tips och allt pepp. Jag ska ut till landet idag och stannar nog till lördag eller söndag. Ska försöka släppa det här tills dess. Försöker ringa lite kliniker på måndag om det fortfarande känns likadant och inget har hänt.

Tack-kramar till er allihopa!

• Mmmbop

Tja! Har fått tid för UL imorgon klockan 9. Kommer typ inte våga kolla på skärmen tror jag. Kommer vara i 7+6 då.

Berättar mer när jag vet mer...

• Mmmbop

Hej! Allt var fint! Hjärtat slog och skrutten var 15 mm CRL =) Nästan på dagen så stor som jag beräknat själv.

Så sköönt. Nu ska den bara fortsätta utvecklas så här bra resterande 31 veckor =)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma