• Mmmbop

Plus igen efter mf/ma

Det finns ingen möjlighet att sy igen tappen, eller sätta ett sånt "buntband" på. Jag vet att det görs på folk med försvagad tapp som fått många sena missfall på grund av det? Men det kanske inte går när den redan börjat förkortas?

Jag hoppas precis som de andra att tappen håller sig nu, åtminstone fyra veckor till!

• Mmmbop
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-13 20:35:55 följande:
    11+1. Kollade precis med angelsounden och hittade hjärtljuden med det samma.. så den lever iaf. Men förstår inte varför det gör så ont.. hade foglossning med dottern med, men inte förrän vecka 24 och det kändes mer över höfterna och svanken..
    Kan det inte vara symfysleden då? alltså foglossning "fram". Det är ändå det vanligaste. Jag började få mina foglossningar i vecka 10-11 och då är jag ändå förstföderska. Så det kan komma tidigt, tidigt. Strålar det? Typ i ljumskar eller ner i låren? Är det skillnad om du rör dig eller sitter still?

Har en kompis som är gravid och hon fick en inflammerad slemkörtel i slidan, det var tydligen INTE skönt. Tillslut kunde hon inte gå. De fick operera bort den tillslut.
  • Mmmbop

Ovanligt men inte omöjligt. UVI hos killar är inte skoj inte... Men antibiotika brukar hjälpa väldigt fort.

• Mmmbop

Ska bli spännande att se vad det blir för vinter den här vintern. För den enda jacka jag äger som jag kan tänka mig möjligen funkar mellan 6-9 månaden (december-februari för mig) funkar bara när det är max 10 minus...

• Mmmbop

Leava: Tjohooo! Vilken mega-super-tapp. Nästan världsrekord på den =) Dom kommer ut i vecka 42 nu.

• Mmmbop

Oj, ja. Det är mycket oro. Tyvärr är det bara att försöka aktivera sig och ta en dag i taget. Sjukt lamt tips men så är det tyvärr. Tiden går inte att stressa. Men att hänga här och prata hjälper =)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma