• Mmmbop

Plus igen efter mf/ma

Bra =)

Hoppas du får pencillin och får blir frisk! Och byt BM!

Kram!

• Mmmbop

Jag har redan dosett =) Man känner sig som en über-pensionär =) Men jag tar mitt levaxin olika, olika dagar så det är det enda sättet att hålla ordning.

Fick provsvar idag för när jag var för tre veckor sedan, TSH 1,32 (var typ 0,3 sist) och T4 på 16. Ska ta nytt prov om två veckor så får vi se om dosen justeras då.

• Mmmbop

Jag brukar också ligga runt 135-150 (är blodgivare också då =)), äter aldrig järntillskott eftersom jag blir så konstig i magen av dem... Ska bli spännande att se vad det ligger på i vecka 20 när jag ska till BM nästan gång.

• Mmmbop

Jag har också gjort både bikarbonat- och rödkålstest. Båda visar tjej, men jag är övertygad om kille. Ska göra om dem om någon vecka eller så. Gjorde dem i vecka 12-13 sist. Annars får RUL visa =) 5 oktober...

• Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-09-07 09:16:38 följande:
    Ohh la laa, sjukhus is the place to be ;)
    Igen?? Stackare! Vad är det nu då?
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-09-07 09:20:05 följande:
    Nej nej inte jag.. jag menar kjaam!
    Aah! Vilken tur!
  • Mmmbop
    SoMa72 skrev 2011-09-07 09:34:26 följande:
    Åhhhh, spännande! Hur kommer det sig att du är övertygad om en kille förresten?
    =) Jag vet inte, bara en känsla. Dessutom har jag mått förhållandevis bra. Bland mina kompisar är det dom som väntat killar som mått ok, dom som mått skit har oftast fått flickor! Det är nog mest det jag baserar det på. Ska bli spännande med RUL sedan!
    telgebo skrev 2011-09-07 10:43:47 följande:
    Håll tummarna snälla för min bebis idag, ska till BM nu och hoppas hjärtat slår fortfarande och att bebis bara har lagt sig så jag inte känt sparkar på ca 1 dygn.
    Klart vi håller tummarna att allt är bra och att bebis bara chillar lite. Bra att du kollar upp!
  • Mmmbop

SoMa och Sofy: Stackars Sofy... Det kan INTE vara kul att må så dåligt, usch! Nu är det nedräkning till RUL (5 oktober, jag menar det är ju bara... eeh... 28 dagar kvar!) och jag hoppas Mini samarbetar och flashar sig fint för mamma, mormor och ultraljudstanten så jag får veta vad det är! Såååå nyfiken!!

Däremot råkade jag äta mögelost igår... Var på teater igår och dom bjöd på snittar, det såg så gott ut och jag frågade vad det var i, den första var någon salami och ost, den andra gravad lax och pepparrot och den fjärde ädelostcheescake på pepparkaksbotten.

Smarta jag tänker: salami=lufttorkat, inte så bra. Gravad lax som stått framme en stund, inte så bra. Ädelostcheesecake, smasken!! Tar en tugga, tar en till, stannar upp mitt i tuggandet. ÄDEL-ost... Alltså lika med mögelost... Ajdå... Springer in från takterrassen där vi står (jag och en kompis) hittar en servett, spottar diskret ut.

Hoppsan.

Väldigt lätt att göra fel måste jag säga. Nu oroar jag mig faktiskt inte så mycket. Det var så oerhört lite, och jag tog bara en tugga, risken för listeria är så liten. Men inte var det smart inte.

• Mmmbop

Hehe, ja min hjärna har onekligen börjat kännas som klister sista veckan! Kan iof ha att göra med den något snabbt påkomna flytten, samt att jag nu ska jobba, fixa badrumsrenoverare, fixa golvslipare, fixa flyttbil, flyttkompisar, städfirma, få elektrikerna att komma och installera jordfelsbrytaren i min nuvrande lägga och jag flyttar om tvåveckor!!! Så det är lite crazy nu =) Men det är en fantastisk lägenhet jag ska flytta till! Hiss, tredje våningen, solbalkong med tak, går att göra om till en minitrea osv! Så det får det vara värt =)

Jag meddelar sekunden jag vet vad det blir =)

Hur mår ni andra idag då?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma