• Mmmbop

Plus igen efter mf/ma

Hur är det idag Leava?

• Mmmbop

Leava, man ska bli ompysslad på äldre dar! Skönt att det verkar gå sakta men säkert framåt!

SoMa72 skrev 2011-10-06 09:54:14 följande:
    Grattis till lyckat RUL! {#emotions_dlg.flower}  Hur stor var pyret nu? Visst gjorde du bikarbonattestet också eller hur var det?
    Jo, jag har gjort både bikarbonattest och rödkålstest och båda har visat tjej hela tiden. Men jag var ju ändå dösäker på att det var en kille =) Nåja, BM var ju inte 100 % säker så det kan fortfarande dyka upp en liten pojk, man får se. Hmm glömde nog fråga hur lång hon var, jag tror typ 13-15 cm från huvud till rumpa, iaf exakt så stor som hon ska vara i 18+4, vi var rörande överens om hur långt gången jag är, datorn och jag. Huvudet var iaf ca 4 cm i diamter och bålen likaså.
  • Mmmbop

Heja Leava, några dagar till går det nog att knipa, speciellt med supertappen =)

2barnsmamma: Skönt att lillen börjar må bättre!

Jag "råkade" köpa vagn igår =) En Teutonia Cosmo för 3300:- på blocket. Då följde en mjuklift med. Den är i bra skick och mörkgrå. Jag är supernöjd!

• Mmmbop

Havsklippan: Nää! Fan vad tråkigt! Jäkla missfall!  Orättvist!

Mimmi: Lycka till!

Leava: Min kusins fru fick sin lilla tjej tidigt pga havandeskapsförgiftning. Hon vägde 1200 när hon kom ut, men det har gått toppen! Hon är världens aktivaste lilla 20 månaders nu! håller tummarna för att dina små är precis lika pigga!

• Mmmbop
    Liberté skrev 2011-10-09 19:02:26 följande:
    Jag ska på VUL på onsdag, är sjukt nervös.... Enlgit BM är jag i 7+6, enligt mig själv 7+4. Vad tror ni jag kommer att kunna få se?
    Jag fick se en liten alien med jättehuvud och tickande hjärta i 7+6, den var då 15 mm stor.

MCT: Ja, det är skitjobbigt att pendla så långt. Jag har ungefär lika lång resväg som du. Men jag har å andra sidan fördelen att jag kan börja lite när jag vill så jag brukar inte behöva kliva upp fören klockan sex. Fast då slutar jag ju senare, är sällan hemma före halv sex, sex på kvällen. Du får börja ta det extra lugnt på helgerna och tacka nej till arrangemang. Du har en helt legitim ursäkt för att avstå. Du behöver vila.

Själv sov jag först 10-12 timmar natten mellan lördag och söndag, sedan sov jag middag 1,5-2 timmar på dan och sedan somnade jag igen strax före tio igårkväll. Men antagligen är du mycket tröttare eftersom du har två små liv där i magen!
  • Mmmbop

Leava: Vi hoppas att de där två centimetrarna håller tätt ett bra tag till. Håller tummarna!

MCT: Bra val att ta bilen! Kan det väl absolut vara värt!

Havsklippan: Hoppas ni får klara besked snart!

• Mmmbop

Tinkalinka: Grattis!!

Mimmi: Varken Ultragyn eller ultrljudsbarnmorskorna tog ens emot för tidiga ultraljud innan man gått närmare 8 fulla veckor, just för att det var så svårt att se innan. Jag tror verkligen det är lugnt med bebben.

Havsklippan: Misstänker de utomkveds?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma