• Mmmbop

Plus igen efter mf/ma

Ja, kul att vi är många tight!

Jag har också moderkakan i framvägg så jag får nog också vänta på sparkarna =)

Guu vilken sötnos sofy!

• Mmmbop

Lycka till vid läkarbesöket Leava!

MCT: Jobbigt med sån extrem huvudvärk =(

• Mmmbop

Å MCT hoppas verkligen det går över snart!!

Leava: Grattis till fin tapp och livliga barn! Ska nog gå bra det här serru!

• Mmmbop

Skönt att allt verkar börja bli bättre MCT! Nu får det väl coola ner sig lite för dig tycker jag!

• Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-09-02 08:57:16 följande:
    Mmmbop skrev 2011-09-02 08:22:19 följande:
    Skönt att allt verkar börja bli bättre MCT! Nu får det väl coola ner sig lite för dig tycker jag!
    Lugnt såhär långt idag... yähj! Hur mår du Mmmbop? (tänker på den där sången när jag läser ditt nick... med Hanson...  Mmmbop!)
    =) Det är från den låten, vart less på att komma på bra nick så bara skrev jag så och det vart godkännt =) Haha... Nåja det spelar ju inte så stor roll.

Jag mår bra, bättre än på länge idag faktiskt, inte så åksjuk och illamående har jag inte varit på hela dagen. Dessutom har jag börjat få ett litet, litet put under naveln! Så det är nog bara så att jag nu hamnat i dom där spökveckorna =) Eller så mår jag risigare imorgon igen =) Vem vet...

Skönt att du mår bra idag!! Nu får det vara för att stanna tycker jag!

Kjaam: hoppas du får ordentlig hjälp nu då! Och att bebisen får komma ut snart!
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-09-05 19:00:36 följande:
    Nån som har koll på lågt TSH men normalt T3 och T4? Min fd barnmorska ringde och meddelande att mitt TSH var 0,04 bara...
    Jag har en ickefungerande sköldkörtel och min läkare vill hålla mina värden under 1. Så för mig var det bara bra med låga värden. Men jag vet inte om detsamma gäller för dem som inte har underfunktion från början...

Här finns lite mer info: http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Undersokningar/TSH/?ar=True
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-09-06 06:16:46 följande:
    Det Sofy beskriver låter ju mer som en klassisk HYPERthyreos.... lågt tsh och lite högre t4... men när båda är låga?!

Typisk hypothyreos (vilket stämmer mer in på de symtom jag haft läääänge) så borde jag ju ha ett högt tsh...?93 i hb är lååååågt.... hos icke gravida brukar man ge blodtransfusion vid 100. Verkar konstigt att hon inte vill kolla det mer, stå på dig!
    Jag har ju hypo-varianten. Men har du symptom då? När jag hade hypon omedicinerad var jag så trött att jag började gråta när rulltrappan var trasig, jag kunde sova 15 timmar per dygn utan att vakna och var ändå lika trött. Hyper ska ju ge darrningar, viktnedgång, hjärtklappning svårigheter att sova osv...
  • Mmmbop

Sedan MCT tycker jag faktiskt att du ska be att få en samtalskontakt. Det är inte bra för dig att ständigt gå runt med denna ångest över att det ska vara något fel på bebisarna. Du kan ju inte vara ett psykiskt vrak hela graviditeten. Det är ju inte hållbart. Visst oroar sig alla men du verkar ha det väldigt, väldigt jobbigt. Kom igen gumman, du förtjänar att få hjälp och få må bra!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma