Inlägg från: Javisst |Visa alla inlägg
  • Javisst

Plus igen efter mf/ma

Undra om jag ska våga kliva in här hos er...?

Det är en del bekanta "ansikten", men för er som inte har koll på vem jag är så är min historia följande;

Graviditet nr 1, MA vecka 10.
    Graviditet nr 2, MA vecka 16.
    Graviditet nr 3, MA vecka 12.

Har ring min privatläkare (som även skriver ut fragminsprutor till mig) för att boka VUL. Jag var helt inställd på att få komma dit i vecka 7 som vi planerat, men min läkare var bortrest då så det blir vecka 8 istället   Det gör kanske inte så mycket men en hel VECKA till! Det är ju en hel EVIGTHET dit! Började tom gråta i telefonen när jag ringde... känns bättre nu dock

Kändes dock konstigt att säga till henne att jag var gravid, vet att det sist tog flera veckor innan det skönk in (gick runt och var likgiltig), någon som känner igen sig?

• Javisst

Försök ringa flickafin! Säg att de lovade ringa idag så hjälper de dig säkert? Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Mimmi, då har vi vårat första ultraljud nästan samtidigt!

• Javisst
    FruW skrev 2011-09-29 16:41:05 följande:
    Åh va kul! Vilket datum javisst?
    Den 18 Hoppas på positiva nyheter för oss båda! Men det är låååångt dit.
  • Javisst
    FruW skrev 2011-09-29 17:07:12 följande:
    Ja jättelångt! Är du nojjig? Hur hanterar du det isåfall?

Tack alla ni som beskrev bristen på symptom! Skönt att höra att jag inte är ensam!
    Är inte nojjig alls faktiskt. Likgiltig helt enkelt.

Men nu läste jag ju att du ev. får se din bebbe redan den 9! Åååh, fan vad avundsjuk jag är Skönt för dig, hoppas nu att du får göra VUL! Du får påminna lite innan så vi får hålla tummarna Solig

Godnatt på dig förresten!
  • Javisst

Åh, vad skönt med uppdatering ifrån dig leaeva! Hoppas de små håller sig kvar där inne någon vecka till!

• Javisst

Förstår att det är skitjobbigt Mimmi! Hoppas det är för tidigt och att du får positiva besked på fredag. Visst hade du även ett UL bokat nästa vecka?

Kram!!

• Javisst

Hur har alla ni gjort som varit på undersökningar tidigt i gravidieten? Ett läkarbesök slinker ju förbi utan att någon lyfter på ögonbrynen. Men när det blir ett varannan vecka...

Jag jobbar nämligen mån-fre och kontorstider så alla VUL/UL och övriga läkarbesök blir nästan allid på arbetstid. Jobbar på ett hyfsat litet företag (15 pers) där jag har mycket ansvar (=dvs det märks när jag är borta). Hur gör ni? Drar ni några gråa lögner (tandläkare m.m)? Eller är ni ärliga? Hua, vill inte säga som de är... vill gå hemlig med mina graviditeter enda till förlossningen (om jag nu någon gång kommer dit).

Tänker på er Mimmi och Havsklippan!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma