Inlägg från: Javisst |Visa alla inlägg
  • Javisst

Plus igen efter mf/ma

Tack tjejer! Hjärta Jag tycker man bara läser och hör om alla som hittathjärtljuden redan vecka 12 och så blev jag lite besviken att jag inte ens kunde hitta dem i vecka 16 när jag prövade första gången. Men det verkar ju uppenbarligen finnas fler som har svårt att hitta? Trots levande bebis....? Hm, håller tummarna! Tycker mig ha hittat navelsträngen dock. Ett "svischande" ljud ungefär i takt med min egen puls? Hittade den på flera ställen men i olika styrker? Hm, tror nog jag lägger dropplern åt sidan och skiter i den tills vidare, just nu gör den mer onytta än nytta Tungan ute

Håller verkligen tummarna för att det ser bra ut den 30, Mimmi! Vilken vecka borde du vara i då? 

• Javisst

Åhåååå, imorgon går jag in i vecka 18 och då är det besök hos BM för att se om vi hittar hjärtljud... är inte nervös men känner en enda stor ångest. Det känns som om det kan gå precis hur som helst. Ska inte dit fören på eftermiddagen, hoppas dagen går snabbt! Eller långsamt... jag vet inte... Snälla, HÅLL TUMMARNA för mig imorgon 16:30!

• Javisst

Tack för tummarna! Den lever! Parveln lever! Helt sjukt.... Hörde dessutom massa fosterrörelser, verkar vara en livlig än där inne, det har varit full rulle på alla tidigare UL också. Samtidigt som vi hörde rörelser kände jag så som jag känt ett par dagar men inte kunnat/velat lokalisera vad det var. Nu vet jag!!! Jippi!! Sååå glad!

• Javisst

Tack allesammans! {#emotions_dlg.flower}

Skönt att du bytt BM nu Mabaja!

MissT, vad kul att du får se din lilla igen imorgon! Hoppas och tror allt är bra med ditt Pyre!

Låter sunt att lägga undan testerna. Bara en vecka till UL!

(och ett försiktigt grattis Odd!)

• Javisst
    FruW skrev 2011-12-22 19:53:05 följande:
    Fan jag bara grinar. Orkar inte med något alls utom jobbet.. Orkar inte med julen, orkar inte med ett mf till
    Åh, Mimmi!! {#emotions_dlg.flower} Förstår dig så väl... nu måste det vara din tur!
  • Javisst

Har tänk på dig idag Havsklippan {#emotions_dlg.flower}

Plutten, jag har inte köpt något ännu (är i vecka 18) men om du känner dig sugen så tycker jag du ska ut och shoppa loss bland alla fynd!

• Javisst

Jag har den senaste veckan fått väldigt ont i ryggen (strålar ner mot låret och även en del fram mot blygbenet) när jag lyft mycket på jobbet. Känner oftast inte av något under dagen utan det är först efteråt när jag måste "rulla" ur bilen här hemma. Jag har haft en del problem med ryggen tidigare, men den värken har mer suttit i svanken och smärtat på ett annat sätt. Hur vet man om det är en gravidtetskrämpa eller om det bara är min gamla som blivit värre? Jag tänkte att om det är min gamla krämpa borde jag ju kunna göra något åt det, men är det pga graviditeten så är det ju svårare

Jag har tidigare gått hos en kiroprator men inte vågat nu när jag är gravid. Vad tror ni, om jag ringer honom men säger att jag är gravid så kanske han är försiktigare? Fast jag vet inte.... han brukar knäcka i ryggen och det hade känts extremt obehagligt nu...

Vecka 19 imorgon! Shit vad tiden går fort nu! Två veckor till RUL...

Var det på fredag du skulle på UL, Mimmi? {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma