Inlägg från: Javisst |Visa alla inlägg
  • Javisst

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-11-27 17:28:24 följande:
    Klart jag håller tummarna! Stenhårt, det kommer bli toppen!

Bild med skägg och luva kommer.. ;)
    Tack för tumhållningen MCT! Det gick jättebra, det är en livlig liten krabat där inne Hjärta Barnmorskan tog god tid på sig och visade från alla möjliga vinklar, pekade och förklarade. Fick med flera bilder hem. De är lite suddiga (man såg mycket bättre på skärmen) men jag kan inte se mig mätt på dem Hjärta
  • Javisst
    Liberté skrev 2011-11-28 19:42:34 följande:
    Behöver råd från er tjejer, idag anlände äntligen mitt paket med mammakläder, dock ser jag VÄLDIGT gravid ut (inte konstigt, snart v 16 med barn nr 3).....och jag är lite osäker på att "gå ut" med det så på jobbet bland föräldrar och barn- jobbar på förskola som lärare.... Jag oroar mig för att något ska vara fel på rul nämligen. Tror dock redan att många anar då deras fokus mest hamnar i midjehöjd istället för ögonkontakt när jag pratar med dom...

Hur har ni gjort? Någon som jobbar dom lärare eller bland mycket folk? Känns som om min graviditet blir allas angelägenhet då....       
    Jag möter också väldigt mycket folk på min arbetsplats och jag kan helt klart förstå din oro. Jag har rätt bra arbetskläder på så sätt att det nog kommer gå att dölja ett tag till, men har inte RUL fören vecka 21 så jag vet inte... kommer berätta för chefen innan, men vet inte när. Om ett par veckor iaf, men drar mig verkligen för det. Vill inte att alla ska prata om det hela tiden som de gjort med tidigare gravida på arbetsplatsen.

När jag berättar för chefen (bara för att vara shysst att ge honom lång tid att hitta vikarie + planera inför vår/sommar) så kommer jag be honom att det stannar mellan oss fram tills efter RUL. Om någon skulle fråga innan då får man väl ta det då... Obestämd
  • Javisst

Grattis till vecka 12 plutten!

Jag vet att det skrevs här inne om graviditetsförsäkringar tidigare. Hos vilket företag har ni tecknat? Gratis/betald variation? När tecknade ni?

Det är många som rått mig att skaffa en sådan redan nu (är i vecka 15), men jag tycker det känns tidigt?

• Javisst

Usch, vad jobbigt MissT! Krya på dig {#emotions_dlg.flower}

Det låter som om det blir en betalversion sedan när det är dags, men det blir inte fören ett par veckor. Tack för alla svar! Tråkigt med alla dessa kryphål vad gäller försäkringar, aldrig kul att råka ut för

• Javisst

Herregud, vad impad jag är, färnevik Förvånad Förra året köpte jag och sambon ett sådant där färdigt pepparkakshus. Skitmart tänkte vi - bara att limma ihop och dekorera! Trodde vi... vi fick inte ens ihop skiten Skrattande

• Javisst

Usch, vad jobbigt det låter MissT! Hoppas du mår bättre snart! Spännande att det är så nära för dig nu!

• Javisst

Hoppas UL har gått bra idag, plutten!

Och ååh vad jag håller tummarna för positivt svar för dig, Mimmi!

• Javisst

Fick du något svar igår Mimmi?

Välkomnar idag vecka 17. Så här länge har jag aldrig varit gravid. Hoppas det betyder något positivt! En vecka kvar till BM-besök för att försöka lyssna på hjärtljud

• Javisst
    FruW skrev 2011-12-15 06:41:09 följande:
    Nej han ringde aldrig :(

Grattis till v 17, måste kännas fantastiskt!!
    Om jag ska vara ärlig känns det inte så fantastiskt  Önskar dagarna gick lite fortare så vi får komma till BM och se om där finns något hjärta. Jag har aldrig fått MF innan utan bara MA, aldrig blött eller någonting utan bara upptäckt på UL att livet avstannat. Vore sååå skönt med ett slående hjärta! Sist vi såg den lille var i vecka 14 och så långt har vi haft iaf ett levande foster, så kan inte riktigt släppa det... Att jag fått hem en droppler men inte hittar hjärtat själv gör inte ångesten mindre heller Men snaaaart är det BM besök! Hoppas, hoppas hoppas!!!

Har du hört något Mimmi? Du får ringa och skälla på honom i morgon annars tycker jag.
  • Javisst

Åååh, vilka underbara nyheter Mimmi! Hjärta

Ledsen för mitt pessimistiska inlägg häromdagen {#emotions_dlg.flower} Är för det allra, allra mesta på bra humör men hade en dipp helt enkelt. Allt är en himla bergochdalbana just nu - jag antar att ni förstår hur jag känner. Jag har som sagt en tid hos BM på torsdag för att lyssna på hjärtljud så biter ihop tills dess Om vi inte hör något hoppas jag att jag får en tid till UL samma dag annars tror jag nog jag åker in och sätter mig på gynakuten Skäms

Skickar en kram till de andra gnällkärringarna i tråden

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma