Liberté skrev 2011-11-28 19:42:34 följande:
Behöver råd från er tjejer, idag anlände äntligen mitt paket med mammakläder, dock ser jag VÄLDIGT gravid ut (inte konstigt, snart v 16 med barn nr 3).....och jag är lite osäker på att "gå ut" med det så på jobbet bland föräldrar och barn- jobbar på förskola som lärare.... Jag oroar mig för att något ska vara fel på rul nämligen. Tror dock redan att många anar då deras fokus mest hamnar i midjehöjd istället för ögonkontakt när jag pratar med dom...
Hur har ni gjort? Någon som jobbar dom lärare eller bland mycket folk? Känns som om min graviditet blir allas angelägenhet då....
Jag möter också väldigt mycket folk på min arbetsplats och jag kan helt klart förstå din oro. Jag har rätt bra arbetskläder på så sätt att det nog kommer gå att dölja ett tag till, men har inte RUL fören vecka 21 så jag vet inte... kommer berätta för chefen innan, men vet inte när. Om ett par veckor iaf, men drar mig verkligen för det. Vill inte att alla ska prata om det hela tiden som de gjort med tidigare gravida på arbetsplatsen.
När jag berättar för chefen (bara för att vara shysst att ge honom lång tid att hitta vikarie + planera inför vår/sommar) så kommer jag be honom att det stannar mellan oss fram tills efter RUL. Om någon skulle fråga innan då får man väl ta det då...