Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-10-15 13:40:39 följande:
    Tusen grattis och välkommen till oss

Pancakes, hihi... nu kommer det, och du kommer ångra att du ville må illa.. men välkommen även du till klubben

Jag var på inskrivning idag och på vägen dit fick jag stanna bilen och springa ut i skogen för att spy och råkade spy ner min sjal och skor.... skit haha!
    Sen hade vi inskrivning med vår underbara bm som va glad att vi hade så många frågor och hon kom i håg massa saker sen sist vi var där.
    Tog blodprov, blodtryck och får svar på proverna om några veckor...

UL redan den 24/11, så det är ju bara om ca 5 veckor... och 4 veckor efter KUB:en... nästa träff blir i januari!!

Spännande
    Ja, kommer nog få ångra att jag önskade mig illamående. Mår jättebra nu i alla fall och det var jättegott med lunch. Det var igår kväll som det var värst. Får se om det kommer tillbaka ikväll. Är det nån mer än jag som haft bulimi och som har lite problem med kräkreflexerna? Kände verkligen igår att jag mådde illa men kräktes inte. Kan liksom inte kräkas om jag inte stoppar fingrarna i halsen. Det måste ha med min historik att göra? Ja gär nog "fucked up for life" liksom..

Grattis till inskrivningen, Muffe. Härligt att ni fått en så bra BM som kom ihåg dig också. Åh, fem veckor till UL. Du är ju där på nolltid :)
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-15 12:22:01 följande:
    Anna; GRATTIS :) Jättefina plus!

Pancakes; Jag önskade mig också illamående i början, och fick hyperemesis! ;) Jättekul! :D

Jag är lite off idag, mår så sjukt illa och kräks hela tiden. Sängläge jotack! Återkommer senare, kram på er alla fina! {#emotions_dlg.flower}
    Usch, stackars dig! Du verkar ha det riktigt jobbigt verkligen! Är du sjukskriven från jobbet?
  • Pancakes

Åh, lycka till Smålandsjäntan! Förstår att du blir orolig... men jag tycker ofta de vill att man ska åka in om man är orolig själv. De vill väl inte att man ska anklaga dem sen. Det kommer gå jättebra! Kram!

• Pancakes

Måste fråga er experter en fråga. Mozzarella, parmesan och övriga hårdostar är väl alltid okej eller hur? Jag gillar inga typer av mögelostar eller brie men mozzarella och parmesan och andra hårda lagrade ostar älskar jag och är väldigt sugen på det.

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-15 15:13:20 följande:
    Ostar som är tasöriserade går bra...dvs mozzarella och parmesan och såna :)
    Ja, visst är det så? Det står liksom aldrig på om de är pastöriserade eller inte. Har bara hittat det på fetaosten men inte på varken mozzarella eller parmesan. Men har ätit det ändå för att det inte står med på listan över förbjudna.
  • Pancakes
    Happiness skrev 2010-10-15 15:45:06 följande:
    Jag ääääääälskar mozzarella. igår ett paket och idag ett. Lägger den på Babyspenat lite olja,svartpeppar och salt på. Yammi!
    Mmm, vad gott! Är också väldigt sugen på sånt just nu. Överlag är salta saker jättegott. Men fisk har jag fått riktig avsmak för. Klarar inte av det alls och det är ju jättesynd eftersom det är så nyttigt och man behöver ju extra omega 3. Men det går bara inte..
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-15 15:56:28 följande:
    Jag frågade min bm idag, eftersom jag är rätt orolig för maten. Hon sa att det inte är någon fara alls om jag lever som jag gör ett tag till, tydligen verkar det vara mer viktigt senare hur man äter?
    Hur som helst skulle man äta det man gillade och inte tvinga i sig fisk för att man "bör"....
    Skönt att höra! Ja, man har hört det förut att det inte är nån fara. I ditt fall så ska du väl bara stoppa i dig det du klarar av och vara glad om nåt stannar kvar...oavsett om det är kex eller oboy  eller vad det kan tänkas vara. Jag fick också en "oboy-craving" häromdagen och köpte ett paket. Har inte haft Oboy hemma sen jag var tonåring tror jag, unnar mig ALDRIG det. Helt otroligt gott var det.
  • Pancakes

Grattis Evsi och välkommen hit!

Godmorgon ni andra! Har inte hunnit läsa ikapp allt men hoppas ni mår bra! Sofy, lycka till idag!

För mig är det bara fem dagar kvar till mitt första UL. Jättenervöst! Har drömt mardrömmar i helgen om det. Mådde illa förra veckan men ingenting alls i helgen. Hoppas det är normalt att det kommer och går.

• Pancakes
    sofy skrev 2010-10-18 08:38:02 följande:
    Tro mig.. de ÄR normalt! ;) I början kom de nångång då och då... sen KOM det, buu! Så no worries! UL på fredag då?

Tack!
    Är nog bara så nervös inför fredagen så jag oroar mig för det mesta. I och med att det inte var ett MF jag hade sist utan ett MA så är det så svårt att veta hur det ska kännas. Gick ju omkring i fem veckor och trodde att jag var gravid men kroppen stötte inte ut nåt själv.

Vilken vecka är du i nu? Vad kul att din familj blev glad när ni berättade.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-18 08:41:14 följande:
    Vecka 13 idag, tjohooo! Dock kanske en dag kortare enligt BM men jag kör på FL´s räkning

Grattis, vad underbart! Känner du dig lite lugnare nu?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma