Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-10-13 12:49:52 följande:

Riktigt coolt födelsedatum

hoppas ditt VUL går bra, det är svårt att inte oroa sig innan man ser att allt är ok där inne och att det verkligen finns något, jag vet hur du känner.
    Jag börjar själv bli nervös för UL nästa vecka, även fast vi sett hjärtat slå.

Det kommer nog alltid vara nervöst med UL, även när man sett hjärtat slå. Men du har gått förbi vecka 12 nu väl? Måste vara skönt!
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-10-13 13:00:49 följande:
    hihi, molvärken är nog också ett annat tydligt symptom pc! =) Det är så lätt att peppa andra men det händer så lätt att man tvivlar på sig själv och symptomen, gött att ha FL! 
    Ja, visst är det så! jag har några småsymtom men bortförklarar allt med att det säkert beror på nåt annat.

Lycka till på ditt VUL idag! Uppdatera oss sen!
  • Pancakes

Grattis Mallanis! Vad underbart! Åh, vad avis jag blir. Hoppas så på samma besked nästa vecka!!

• Pancakes

Längtan efter liten, förstår att du blev orolig men om läkaren säger att det är lugnt är det nog ingen fara. Några dagar hit eller dit spelar väl ingen roll. Det är väl jättemånga som blir flyttade både fram och tillbaka flera gånger under graviditeten. Som sagt, man får försöka lia på att han vet vad han pratar om. Kram till dig!

• Pancakes

Annaj, välkommen till tråden!!! Grattis! Underbart att man inte är sist på listan längre, vi behövde lite plussare här Glad Vad får du för BF förresten?

Som sagt, ingen tvekan alls tycker jag. Mycket tydliga test!

• Pancakes

Lite ego: mådde illa igår kväll och imorse! Får inte klaga nu så som jag har tjatat om detta :) Gick på morgonspinning imorse och då blev det bättre faktiskt. Igår blev det rostat bröd till middag. Var inte sugen på nåt, smakade tvål i munnen på nåt sätt

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-10-15 09:51:55 följande:
    Grattis pancakes! Nu kommer illamåendet *s*
    Haha, än så länge är jag glad åt det men jag kommer nog snart börja klaga jag med om det fortsätter :)
    Kollegorna frågade om jag vill hänga med på thai på lunch. Blä, det vill jag verkligen inte ha! Det brukar jag älska annars. Hurra, ett symtom! Flört
  • Pancakes

Längtan efter liten, det låter ju jättenormalt då om man läser Röntgensyrrans länk.

• Pancakes
    annaj84 skrev 2010-10-15 10:00:48 följande:
    Om man räknar med att mitt MF var den "senaste mensen" så har jag BF 24Juni :)

Pancakes härligt att du mår lite illa om man får säga så :) vet precis hur du känner om att man vill känna lite symtom. Det kanske gör att du kan njuta mer av din graviditet. Min syster kände inga symtom alls, endast trötthet. Hon har 2 underbara ungar. Jag tror att det är lika vanligt med både och.

Min svärmor sa förra gången att allt man känner (och inte känner) är till 99% positivt. Så jag ska försöka tänka så denna gång.
    En riktigt midsommarbebis blir det då! Ibland kommer han/hon fylla år på midsommarafton i alla fall :)

Ja, det finns berättelser om alla scenarion så man får försöka inte jaga upp sig så mycket. Jag är lite lugnare nu än jag var för några veckor sedan men är nervös över mitt första UL som är om en vecka.

Vad roligt att du plussat!!! Stort grattis igen!
  • Pancakes
    Odetta skrev 2010-10-15 10:50:08 följande:
    GRATTIS ANNAJ! Och VÄLKOMMEN HIT! Gumman, det är nog ingen fara ska du se.

Tänk såhär: Det är inte alltid så lätt att mäta dessa små och diffar det bara någon millimeter så blir det ju skillnad på "ålder". Så han kanske bara inte lyckades mäta liten på millimetern och att det därför diffar. Och det gäller ju åt andra hållet också, att dem är svåra att mäta rätt på millimetern när dem är så små och då kan tiden blir olika också.

Så lita på att läkaren sa att det ser bra ut och att han inte är orolig. Skulle något vara knas skulle han vara den första som skulle se det eftersom det är hans jobb. Eran bebis mår bra!

***bamsekramisar***
    Du säger det så bra som vanligt Odd :) Är helt övertygad om att allt är bra och den lille mår alldeles utmärkt! Visst sjutton skulle läkaren inte sagt att det var bra om han var orolig.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma