Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

Så trist med en sån tuff start Pandora, men så skönt att allt gick bra och går bättre nu!

Javisst. ¨Läste din förslossningsberättelse också. Tuff start det med, men skönt att det gick bra det med!

Grattis till lyckat RUL Lisa. Glömt skriva det. 

Namn har vi inte så många.... Har några flicknamn jag tänker på, men med två pojkar så blir det väl en till Och pojknamn har jag inga på lut just nu. Får klura på det.         

• SmåBustroll
    plutten02 skrev 2012-06-26 11:38:58 följande:
    Har nu gjort hinnsvepning BF-1.

Var öppen 2 cm och väldigt mjuk.

Så hon sa att det var ganska posetivt.

Så nu är det bara att vänta och se vad som händer. Hon hade gjort 3 svepningar i veckan och alla hade startat sen på natten.

Spännande!!! Håller tummarna att det drar igång snart nu då!
  • SmåBustroll
    KMW skrev 2012-06-26 18:14:34 följande:
    För övrigt så har jag varit AVSTÄNGD från fl i ett dygn. Det var nån mupp gjorde en riktig skitkommentar i en tråd, bara för att jävlas, och sen dök han upp med samma attityd i en annan tråd och då frågade jag om han tyckte att det var kul att bara provocera och om han hade tråkigt på en regnig dag som igår.
    Då blev min, och hans, kommentar borttagen och sen har jag inte kunnat kommentera i någon tråd på 24h.
    Fick ju ett mail från Moderatorn ang att jag skulle passa mitt språk men ingenstans stod det nåt om en avstängning. Borde man inte bli informerad om sånt??
    Låter ju knasigt att de inte informerar om att man blir avstängd...
  • SmåBustroll
    plutten02 skrev 2012-06-27 13:12:49 följande:
    Nä jag måste städa färdigt sen har jag en sambo som jobbar. Tänkte faktiskt säga att jag väntar tills han kommer hem.

När dottern kom så gick vattnet 07,30 sen fick vi tid för kontroll 16 på eftermiddagen. Så 8 timmar efter.

FAN, det rinner ju hela tiden Glad

âr det länge kvar tills han slutar? Fått regelbundna värkar/SD? Spännande!!! Kanske skall ringa in till BB i vart fall och förvarna att du kommer snart?

• SmåBustroll

Plutten. Hoppas väntan blir kort och du snart är tillbaka på BB Och att det sen går smidigt och lagom fort.

• SmåBustroll

Plutten. Wow. Fort det gick plötsligt. Och födsell hemma. Oj. Jättestort GRATTIS!

Välkommen Cat       

• SmåBustroll

Åh så fort tiden går. 30 och 19 hela veckor. Tiden bara susar förbit. Här närmar vi oss 12 hela veckor typ på fredag om ultraljudets beräkningar var riktiga. BM på tisdag! 

• SmåBustroll

Tack Mimmi.  Så skönt att det känns som du kan njuta lite av sommaren också  Skall hålla tummar och tår allt jag kan till hösten sen!!!
    Kram  

• SmåBustroll

När jag var hos BM med förra barnet så fick jag höra hjärtat i vecka 13+ något. Nu kommer jag vara i 12+4 och hoppas få höra. Tror ni man hör så tidigt? Vi såg ju bebisen med hjärta och allt kalasbra med UL på magen redan i vecka 8, så då borde det väl gå att hitta hjärtat nu med dopler. De funkar ju typ samma....

• SmåBustroll
    KMW skrev 2012-07-06 11:53:51 följande:
    Ja det tror jag säkert Bustroll. Här får man inte höra hjärtat förrän runt v 25, förmodligen för att det skulle stressa upp föräldrarna om man inte hittar hjärtljuden i ett tidigare skede.
    Jag kunde inte höra hjärtat förrän i v 15 den här gången (försökte från v 12) men det var ju med min hemmadoppler. Bm lär ju ha bättre utrustning får man hoppas...
    Vet inte ens om de har regler för det här... Visst låter det vettigt med efter RUL. Men lilla O lyssnade hon utan att ens fråga. Antar att hon inte skulle försökt ens om hon trodde att hon inte skulle höra.

Hon har ju varit pricksäker förr och hittat hjärtljuden fort, så får hoppas hon har duktig på det fortfarande   
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma