Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-07 15:34:14 följande:
    Låter bra. hoppas någon vet!

Myalgisk encefalomyelit heter sjukdommen jag har. ingen rolig sjukdom alls. har varit mycket prat om den i tidiningar å sånt nu de senaste månaderna för man hittat att många med denna sjukdommen bär på ett retrovirus som heter XMRV.

drick nåt varmt å vila en stund!
    Inget svar än i min tråd.

Aldrig hört talas om den sjukdomen faktiskt.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-07 16:08:19 följande:
    nä i malmö.. men de blåser på bra här med.. han fick medvind så han e glad! haha

fick höra bebben..
    Skönt med medvind.

Åhh mys att höra bebis hjärtljud.

Skrattar så jag gråter åt Willy i Bygglov som tuttar eld på halmbockar för att se hur fort dom störtar på nosen, sett det förr men skrattar fortfarande så jag gråter Så funtar du på att elda upp julbocken i Gävle så är bensin bäst

Fått svar i tråden nu, kan vara foglossning eller åderbråck. Kul att ha det redan nu och typ 29 veckor kvar till BF.
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-04-07 17:15:13 följande:

Här är min jättespralliga lilla bebis! Hjärta H*n krumbuktade sig och sparkade jättemycket, en riktig vilding! Fick bra siffror på KUBet så nu behöver jag inte vara orolig alls! Känns superskönt! Är så glad över att allt såg så bra ut! Barnmorskan räknade mig till v. 12+0 så nu vet jag inte riktigt hur jag ska räkna, är i 11+5 enligt vul i vecka 8 och 11+4 enligt första uträkningen. Men vecka 12+0 låter ju trevligt!

Min dotter har fått veta också, känns jätteskönt. Hennes kommentar var: "har du köpt bebisen?" Solig Hon har snackat om syskon länge nu, tror hon känt sig utanför på förskolan och så. Hon blir 3,5 år på söndag.
    åhh vad härligt för dig.

Vad fick du för siffror?

Gullig dotter du har som frågor om du köpt bebisen
  • telgebo

Usch vad det trycker neråt i underlivet, inget hjälper heller och ingen BM har ringt. Vet inte vad det kan vara men hoppas det inte är något farligt.

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-04-07 19:36:06 följande:
    Dottern heter Tuva och sonen Agaton och jag bryr mig inte om i fall det passar ihop eller inte med eras namn för det blir ju liksom självklart sedan!
    Tuva är fint. Jag funderade på det namnet och gör det än om det skulle bli en flicka.
  • telgebo
    FruW skrev 2011-04-07 19:56:16 följande:
    Ja det är klart :) men ibland kan jag tycka att det blir lite knas, tex om man har 2 barn som heter erik o Erika.., blir för lika tycker jag.

Va tycker ni förresten, kan man döpa ett barn till lillebror?
    Jag skulle nog inte göra det, men det är jag.

Jag har en tanke att kanske lägga till Stjärna som ett mellannamn om det är en flicka då jag kallar bebisen stjärna, men jag vet inte om det kanske låter konstigt.
  • telgebo
    FruW skrev 2011-04-07 20:32:39 följande:
    Jag håller helt med, kan inte se att det är ett namn! Min sambos kollega fick sin andra son för ett tag sen, en lillebror, som heter just det... Fruktansvärt tycker jag! Men det är ju upp till var o en så klart.. :)
    Det är alltså hans tilltalsnamn? En sak och kalla han för det men döpa han till det, stackars barn tänk själv när han blir äldre och tänk när han gifter sig "tager du denna lillebror till din äkta man att älska i nöd och lust" Låter ju väldigt konstigt
  • telgebo

Tvåbarns mamma: Vad stor Elias börjar bli?

När var det du skulle komma till Stockholm? Hade du lust att ses? Tror nog inte Ebba känner igen mig fast vi lekte så mycket och knäpps katteen som gillar Chees doddelz följer väl inte med ;-D?

• telgebo

Ursäkta att texten ser konstig ut eller nåt, har ny laptop och den lever sitt eget liv. Min förra dator dog så nu har jag ny.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-07 23:06:20 följande:
    Gumman han blir 4 månader i morgon
    Det var sagt 20 april men tyvärr kan vi inte åka den dagen då sambon jobbar kl 7.00 och slutar 14.00 o är hemma 14.30 så att åka sen blir jobbigt för honom.
    Så vi åker 21 april vi kommer att äta frukost och sen packar jag redan den 20:e passa på då han jobbar och barnen är hemma då dom har lov som börjar 18-19-20
    Så packa packa haha

Såklart vi ska ses vill se dig och magen åååh musigt.
    Näääh katten kommer inte att komma så du får vara lugn med dina Chees Doddelz
    Vi tänket faktist bada åxå i sydpoolen med barnen kanske du ville ta och följa med
    Ha ha, jag och baddräkt går nog inte ihop nu, vet i fasen om jag ens kommer i den och jag ser inte vidare gravid ut heller men kanske jag hinner få lite gravidform innan du kommer upp. Ska bli så jävla kul att ses. Vilken dag tänkte du att vi skulle ses då? Jag kommer vara upptagen den 23 april på påskafton, och kanske den 21 april om jag har barnen det vet jag inte än utan får kanske besked om nästa fredag när jag vart på familjerätten på möte.
    Safireee skrev 2011-04-08 08:40:25 följande:
    Jag är 27 år och fick ca 1:16000 på trisomi 21 och ännu högre för 18 och 13. Så det känns skönt!

Hoppas du också får bra siffror på ditt KUB nästa vecka!
    Åhh vilka bra siffror. Högre på det andra? Menar du alltså låg sannolikhet nu?

Jo jag hoppas på låg sannolikhet på tisdag, men jag tror nog min ålder kommer dra ner det. Nervös, 4 dagar kvar nu men helgen kommer nog som alltid gå fort och sedan är det bara måndag kvar och då har jag extra BM koll ppga det onda i snippan, de ville ha in mig för koll och jag blir ju extra oroad nu och jag gillar inte heller vaginala undersökningar och så rädslan att börja blöda efteråt, men det är ju bra att de kollar och så. Sedan ska jag till hälsoenheten så den dagen kommer antagligen gå ganska fort också.
    Gravid v.11+5 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma