• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-01-15 18:38:17 följande:

2barnsmamma: KRYA PÅ DIG!Hjärta Du måste gå och visa upp din tå...hade du fått antibiotika? Hade en gång sår på hälen som jag sket i. Gick efter flera veckor till läk.då jag fick feber... Vet du vad det var? Jo det hade blivit blodförgiftning av det där lilla skit såret. Helt otroligt! KRAM

CAT79: Roligt att höra från dig! Du är så duktig som skriver till alla och kommer ihåg alla. Mycket ambitiöst och gulligt tycker jag. KRAM

Mabaja: Ja vem vet du och jag kanske kommer följas åt igen då Säger jag nu...och utan att min man vet om det. Skulle vilja ha en bebis till. 3 stycken är väl inte för mycket begärt under en livstid? Jag får sätta igång så fort Sofia pluppat ut. HAha!!!! Om det känns jobbit nu undra hur det hade känts då. Vad mer kan tillkomma liksom. Jo havandeskapsförgiftning. Yipeeee, det har vi ju inte provat.

Oj nu skrämde du minsan upp mig Rynkar på näsanjag vet inte om jag fåt feber av detta men jag ska nog kolla upp detta.
    Det började med en vatten bubbla i liltån och som gjorde att hela tån svullnade upp och jag tog sönder 1 gång tog bort vattnet men samma dag kom det nytt vatten och jag fick inte ut detta det hade gått igen.
    Idag så jag att det kom massa gult uuurk o feber bara kommer 2 dagar nu få se om man har detta imon då blir det läkaren på mån.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

maria:
    Ja jag ska nog kolla upp ..
    Min dotter fick en infektion på sin lilfinger och det blev värre nu har den svullnat upp och kommer var som precis som min liltå och hon får äta antibejotika var hos läkaren med henne igår.

Tack flickor på mån blir det läkaren med foten om jag nu kan gå :-/ lite jobbigt och gå har så ont ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Smålands jänta i storstaden

Happi: tyngd kännslan är kvar, men han lever om som bara den i magen på mig sedan igår! Den riviga kännslan är borta iaf. Verkar som om han aldrig sover, innan har har varit lite halv lugn tycker jag men nu fattar jag hur sofy har det med sitt yrväder! Dock så hade jag ljusbruna tjockare flytningar i morse, blundade och ville inte se, spolad fort som bara den! Sa aldrig något till sambon och sen åkte vi till babyland! nu är dom borta iaf!

Sofy: smög mig in på din blogg oxå, fint hem ni har! Här går det mycket i svart/mörkgrönt i vardagsrummet oxå. Älskar svart, där av anledningen till att det blev en svart spjälsäng! Dock så syns dammet mycket snabbare på svart

• kajsalisa

Tack tjejer! Jo han är en riktig liten go'bit den där Ted... Happi; Jag födde på Mölndal. Har hört så mycket bra om dom och jag är verkligen supernöjd, både med förlossningen och bb...

• PåvägMotSyskon
    Har nya nyheter som hänt efter man skrivit här . igår tidigt på morgonen ca kl 4.. så va ja på toa (ammade osv) så  låg det en REJÄL moderkaksbit i trosorna....... förlåt för detaljer, men FYFAN..... säger jag bara, ja ringer mamma efter ja skynda mig ner till sambon o va chockad... iaf så fick ja nr för o ringa amm-mottagningen i mora, där den bm tyckte de va inge vidare, MEN Va de verkligen moderkaka, dem e ju LJUS röda! MEN HERRREGUD jag VET att det är moderkaka som kommit ut en REJÄL bit jag har varit med om detta förut.. och detta e 10 dagar efter förlossningen. osv höll man på.. Jag kan fan mer än en BM!! o sen dess har de rullat på... o de kostar skjortan för alla pencilin o besök på gyn...

Jag gjorde en op för att ta ut moderkaksbit efter förlossningen i falun. SEN kommer en sådan grymt stor bit ut själv (hinnor i omgången efter) 10 dagar senare??? JAG är GRYMT BESVIKEN på FALUN!!!!! så ja ska ringa dit!! de orsakar min infektion och feber, de e farligt o gå såhär började förra lör.... o varit sängburendes, varit här när febern sjunkit lite så man kunnat kolla här...

så jobbigt har jag det just nu....
    ♥♥Theodor 2007♥♥Dexter 2009♥♥ Vincent 2011♥♥
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-15 19:12:32 följande:
    Happi: tyngd kännslan är kvar, men han lever om som bara den i magen på mig sedan igår! Den riviga kännslan är borta iaf. Verkar som om han aldrig sover, innan har har varit lite halv lugn tycker jag men nu fattar jag hur sofy har det med sitt yrväder! Dock så hade jag ljusbruna tjockare flytningar i morse, blundade och ville inte se, spolad fort som bara den! Sa aldrig något till sambon och sen åkte vi till babyland! nu är dom borta iaf!

Sofy: smög mig in på din blogg oxå, fint hem ni har! Här går det mycket i svart/mörkgrönt i vardagsrummet oxå. Älskar svart, där av anledningen till att det blev en svart spjälsäng! Dock så syns dammet mycket snabbare på svart
    Hahahaha, mitt lilla yrväder! De va ett bra namn på honom ;) Han älskar o bada har jag kommit fram till (jag kan ju få tro de iallafall, hah!) för varje gång jag ligger i badet härjas de som fan, han sparkar verkligen överallt o hela magen guppar. Sin far upp i dagen! 3D UL den 25e.. ska bli så kul! :D

Och tack! Ang vår lägenhet :) Va kul att du tycker de e fint! Jag har tyvärr inga före-bilder från när jag flyttade in här för 1,5 år sen.. men de e sån skillnad! Riktig grabb-lya vare då.. haha! Usch. Nu när vi fick hit alla möbler från min lägenhet + allt de nya vi köpt så har de iallafall ordnat upp sig ;) Nu trivs man här! Ytterliggare bilder på resten av lgh kommer också, nån dag! ;D 

Meh! Skulle du inte ringa förlossningen om du fick ändrade flytningar? Hm.. envisa du ;) 33+0 imorn va? Har du redan börjat fuska? :D

Jaa, du har rätt.. vi va sååå inne på o köpa den också - den svarta. Men som du säger, dammet syns lättare, BU! Och så blev jag osäker på om jag ville ha vit eller svart.. men nu provar jag vit me svart spjälsängsskydd, tror de kan bli fint också sen när allt e klart. Men vi får se, om inte så målar jag denna svart istället! ;)

Vad blev de för babyskydd? Och skötbord? :D
  • Smålands jänta i storstaden

Där va mycket i ett inlägg sofy!

Jag vill oxå gå på 3d ul!! Men har insett att för oss just nu räcker inte pengarna för sånnt kul (bättre köpa bugaboo ) eller iaf TUL men det får kag inte heller! Och badkar saknar jag! Har nu en plastpall i duschen som jag sitter på och värmer magen med nästan kokande vatten när SD är som värst, men tänk ett bad!

Jag tycker nästan det är läskigt med dessa rörelser i magen, känns som om han ska vända ut och in på mig! Märks att han är större nu och har svårt med plats, hoppas han ligger kvar med huvudet ner ändå.

Jo jag vet att jag skulle ringa FL om flytningarna ändrades, därför jag håller tyst till sambon men nu är dom som innan så ingen FL här inte. Det är så mycket annat jag vill göra än att sitta där, han lever ju loppan oxå så det gör mig lugn.

Vi kör oxå svart spjälskydd till den svarta sängen, sen blir det nog ett ljusare påslakansett. Babyskydd blev maxi cosi, ett av de få som passar till buggan, får dock vänta 3 veckor för de hade inte svart inne, bara sandfärgat och det ville vi inte ha. Skulle lite komma innan dess och vi får åka hem lovade de att lösa det med att vi fick låna ett så vi kunde ta oss hem iaf!

Hur mår du nu? Vilat och lugnt med SD?

• kajsalisa

Amen va f-n Påväg. Så får det ju bara inte gå till. Förstår att du är upprörd. Se till att dom får reda på vad du tycker. Skandaldåligt om du frågar mig...

• acure

På väg: fy sådär får det bara inte gå till. Skadestånd är bara förnamnet! En Lex Maria måste det bli av det här. Stor kram på dig.

• Happiness
    Påvägmot: Kramar till dig! men va faan vad galen man blir på sjukvården. Kan man inte lita på att de gör sitt jobb ordentligt eller...förstår att du är skitbesviken och förbannad. Hur kan man missa en så stor bit. Hade de kontrollerat så hade de ju sett det. Fy vad dåligt!

Om jag fattat det rätt så är det skit farligt med moderkaka kvar...man kan få jätte blödningar ju och tappa hur mycket blodsom helst. Sen kan man väl bli förgiftad på något sätt. Känner en som det hände för.....det var ju urakut ambulans färs direkt. Livfarligt! Håller med Pinklove anmäl dem.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma