• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    acure skrev 2011-01-15 09:05:17 följande:
    Mabaja: ägglossningen är ju alltid innan mens så du kan ju mycket väl vara gravid igen. Hihi.
    jo det är sant men man borde ju ha något mer symptom än halsbränna! :) nej men jag tror att han har fel! :)
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Lallan

Kikar in en snabbis och säger hej till alla. Här är det fullt upp, vaken på nätterna och sover på dan.Blir inte såmycket tid vid datorn längre, när jag ammar har jag ofta båda armarna fulla så sitta vid datorn funkar bara då enbart en råkar vara hungrig.

Mallanis: Håller tummarna för dig och hoppas att allt ser bra ut. Jag kände knappt pojken i magen inte ens mot slutet, tyckte dock mig känna mer efter en del buffandes (svårt att avgöra pga syrran som rörde sig desto mer). Hjärtljuden var dock alltid fina men lägre än syrrans och han låg alltid kvar på samma ställe medan man kunde få "jaga" syrran med ctg dosan. 

Stor kram till er alla

• mallanis

sofy och lallan ni ger mig hopp!

Men när man ringer in och berättar och de säger...det är nog bäst du kommer in....blir man ju inte desto mindre nervös...... Men de får/ska säkert säga på ett visst sätt! ska strax åka in.....
    Mabaja-hoppas du är gravid.... Jag har bestämt mig här blir det bara ett barn!!! För psykisktjobbigt att gå igeom allt det här!

Tredje gången gillt!?
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-01-15 12:17:44 följande:

Men när man ringer in och berättar och de säger...det är nog bäst du kommer in....blir man ju inte desto mindre nervös...... Men de får/ska säkert säga på ett visst sätt! ska strax åka in.....
    Mabaja-hoppas du är gravid.... Jag har bestämt mig här blir det bara ett barn!!! För psykisktjobbigt att gå igeom allt det här!
    haha, jag är inte gravid! :) Jag har bara halsbränna! :)

Mallanis, det kommer att gå bra! Jag lovar! Du ska bli mamma nu och din man ska bli pappa! Lycka till iaf, slappna av efteråt! KRAAAM!
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-01-15 12:17:44 följande:

Jag ringde in i 21+6 o frågade om det, då sa dom att dom fortfarande är så små o de är inte ens vanligt o känna dom varje dag då osv. Även fast JAG hade känt honom vaaaarje dag i flera veckor då. Men han höll sig lugn där nån vecka, o sen kom en sån period igen.. åkte aldrig in på koll den gången. Men som sagt, mycke plats o röra sig på, dom e så små i dom veckorna fortfarande, dom kan ligga o sparka mot ryggen osv.

Lycka till, kommer gå fint :) Men är ingen fara! ;)

Vart äre du ska på koll då?
  • Cat79

Tjejer, ni skriver ju så det ryker.............

Har läst igenom i stort sett allt nu.

Happiness: Din graviditet har inte varit den lättaste.... Stor kram till dig som kämpar på
    Odd: Snart dags för bebis, så mysigt! Kul med TV-mamma. När börjar det sändas?
    Kajsalisa: Mina bröst rann aldrig till utan de spände bara extremt fjärde dygnet. Jag har inte fått några dolly-parton bröst men jag har fullt tillräckligt med mjölk ändå.
    rontgensyrran: Hoppas det ordnar sig till inom kort med maten och vikten o s v.
    Lallan: Kul att du var inne och sa hej, kan tänka mig att det är fullt upp för dig i och med att du har 2 st småttingar att ta hand om.
    Mabaja: Ni vill väl försöka få igen nu till våren? Hoppas det blir som ni tänkt er och att Wilda få ett litet syskon under 2012 :)
    Muffe80: Skönt att du får lite mer ersättning från din arbetsgivare. Det får jag med och jag har fortfarande inte lagt upp om min mammapenning.... lat som jag är. Får ju ok lön i januari så därav inte orkat ta tag i det.

Grattis till nya graviditeter och alla ni som har bra värden hos BM. Mysigt med era växande magar, kan sakna det ibland.

Ego: Lovis växer så det knakar, har nog grädde i mjölken då hon gick upp från ca 3100 g till 3500 g på 1 vecka. BVC vill att de går upp minst 200 g per vecka men hon dubblar och ligger nu vid normalkurvan då hon låg lite under från början. Får inte växa i denna takt tack. Gumman var så bökig innan hon somnade igår, ont i magen.... gav henne lite mycket mat då hon tuttade hela tiden och sen kom det upp en laddning samt bajsade en del - nu blir det mycket napp så jag inte matar för mycket men svårt att veta? Hon somnade ca 02 och jag ammade en gång runt 06 och sen sov vi vidare till 10-tiden så det slutade med en bra natt.

Ha en mysig lördag. KRAM

• acure

En fråga om råd: hade ju svampinfektion kring jul och behandlade med canesten, en vaginaltablett plus salva. Efter två veckor kom besvären tillbaka och jag valde då att smörja med enbart salvan, som jag hade kvar, i tre dagar, blev bättre med en gång. Nu är det tillbaka igen och jag blir vansinnig. Kan inte sova för det kliar så förbannat. Frågade Bm i torsdags och hon sa att två ggr kan jag behandla själv, sen får vi titta på någon annan lösning, pensla med något som jag inte förstod vad hon menade. Vad hade ni gjort tjejer? Jag här fortfarande canesten salva kvar och är så frestad att använda den men vet inte om det då räknas som en tredje behandling och att det i så fall är farligt för bebisen. Vill inte experimentera själv ifall det skulle hända något med paret därinne. Har provat med fil men det lindrar bara en stund, blir inte bättre liksom. Jag har mineralvatten hemma men med citronsmak, kan jag prova det ändå eller måste det vara naturellt? Hjälp mig med era kloka ord! Är desperat! Haha. :)

• acure

Mellanis: tänker på dig och håller tummarna att allt är bra. Jag kände inte bebisen varje dag runt v.20 utan det gick i perioder, vissa dagar massor och andra ingenting. Det är säkert som flera redan sagt, den ligger och sparkar mot ryggen istället. Kram på dig.

• Mabaja
    Cat79 skrev 2011-01-15 13:00:26 följande:
    Mabaja: Ni vill väl försöka få igen nu till våren? Hoppas det blir som ni tänkt er och att Wilda få ett litet syskon under 2012 :)

Ego: Lovis växer så det knakar, har nog grädde i mjölken då hon gick upp från ca 3100 g till 3500 g på 1 vecka. BVC vill att de går upp minst 200 g per vecka men hon dubblar och ligger nu vid normalkurvan då hon låg lite under från början. Får inte växa i denna takt tack. Gumman var så bökig innan hon somnade igår, ont i magen.... gav henne lite mycket mat då hon tuttade hela tiden och sen kom det upp en laddning samt bajsade en del - nu blir det mycket napp så jag inte matar för mycket men svårt att veta? Hon somnade ca 02 och jag ammade en gång runt 06 och sen sov vi vidare till 10-tiden så det slutade med en bra natt.

Ha en mysig lördag. KRAM
    Jo vi vill ha ett syskon under 2012 så vi hoppas att det tar sig. Får jag önska så vill jag slippa vara höggravid på sommaren, men annars är det fritt fram! :) Helst vill jag början på 2012.. Men vad man vill och vad man får är två olika saker! :)

Skönt att Lovis växer på! Då slipper du oroa dig iaf! :)
  • Smålands jänta i storstaden

Pinklove: när jag hade svamp i början av denna graviditeten sa läkaren att jag skulle behandla med pevaryl, 3 kvälar med piller och sen med salva till 3 dagar efter besvären försvann. Kan kanske vara så att du slutade för tidigt? Enligt den läkaren var det typ ingen idé att bara ta ett vagitorie för då skulle det komma tillbaka.

Annars vet jag att happi har bra tips, även odd!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma