• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure

Happi: tack för dina svamp tips! Det här med att hålla sig borta från socker är så himla svårt, men börjar ana att det är en bidragande faktor till problemet... sockerberoende. Ska prova pevaryl, det här jag kört när jag inte varit gravid, men blev tipsad att canesten är lämpligare under graviditeten. Det är inte farligt för bebisen om jag behandlar en gång till då? Om jag ser till att göra det ordentligt och inte sluta för tidigt. Jag befarar dock att svampen kommer komma tillbaka iaf eftersom jag äter penicillin graviditeten ut mot Uvi. Nästan så jag föredrar en urinvägsinfektion framför svampen. Varför kan man inte bara få ha en såndär glamourös graviditet som man bara läser om i böckerna? börjar bli trött på att det alltid är någonting. Är det inte det ena så är det det andra.

• needtobreathe

Ja.. Mallanis.. Nu blir man ju orolig! :(

• Bev

Hej tjejer!´

Nu är hon äntligen här!!! fre den 14 /1-11 kl 09.47 anlände denna enormt efterlängtade lilla tjej efter en jättefin förlossning. Dock var det lite oroligt i början då första hinnan sprack o jag fick kasta mig på golvet eftersom hon fortfarande var rörlig. O när vi kom in på förlossning låg huvudet snett med ev hand/navelsträng vid huvudet så att jag fick  inte gå upp utan ligga första delen av förlossningen. Men värkarna hjälpte till att fixera henne.

Därför kunde jag inte skriva Happi, men jag tänkte på er när jag låg här på golvet!

Hon är ju såklart hur fin som helst o stora syster som fyller 2 år idag är verkligen super lycklig o stolt över sin lillasyster!

Skriver mer sen, har inte hunnit läsa heller men jag tänker på er!

Tänk att detta mirakel skett o att hon är hos oss nu,hade jag aldrig vågat tro när jag startade denna tråd från början, då var livet jobbigt o svårt o nu helt underbart! Tack alla fina tjejer, utan er kanske vi inte orkat kämpa vidare o hur hade livet sett ut då??!!

Me loves u all!!!

• Cat79
    Bev skrev 2011-01-16 09:41:08 följande:
    Ja just det hon vägde 3870 gr o var 52 cm lång!
    Underbart och ett stort grattis! Det är så skönt att så många bebisar kommit till världen nu och fler blir det ju i tråden för som du skriver så kändes det mörkt efter MF/MA osv. Stor kram (du får lägga ut bild när du orkar).
  • Cat79

Kajsalisa: Ted är helt bedårande söt! Skönt att ni mår bra och är hemkomna och njuter. Fungerar amningen bra? Hur känns omställningen? Trodde att du hade en pojk i din mage och det stämde. Undrar vart listan är med gissningar? Skönt att du knappt sprack, en annan gjorde ju det men helt sjukt vad kroppen läker snabbt.

Stor kram nybliven mamma :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma