• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

2barnsmamma: KRYA PÅ DIG!Hjärta Du måste gå och visa upp din tå...hade du fått antibiotika? Hade en gång sår på hälen som jag sket i. Gick efter flera veckor till läk.då jag fick feber... Vet du vad det var? Jo det hade blivit blodförgiftning av det där lilla skit såret. Helt otroligt! KRAM

CAT79: Roligt att höra från dig! Du är så duktig som skriver till alla och kommer ihåg alla. Mycket ambitiöst och gulligt tycker jag. KRAM

Mabaja: Ja vem vet du och jag kanske kommer följas åt igen då Säger jag nu...och utan att min man vet om det. Skulle vilja ha en bebis till. 3 stycken är väl inte för mycket begärt under en livstid? Jag får sätta igång så fort Sofia pluppat ut. HAha!!!! Om det känns jobbit nu undra hur det hade känts då. Vad mer kan tillkomma liksom. Jo havandeskapsförgiftning. Yipeeee, det har vi ju inte provat.

• Happiness
    Småland: Hur gick det med tyngdkänslan? Försvann den?

Sofy: Åh äntligen. SKa hoppa in och titta ska bli skitkul. Måste trycka i mig lite omelett först (och sticka i finger IGEN)
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-15 18:39:56 följande:
    Sofy: Åh äntligen. SKa hoppa in och titta ska bli skitkul. Måste trycka i mig lite omelett först (och sticka i finger IGEN)
    Haha ja jag menar de ;) Bättre sent än aldrig! Gör så du! :D Jag e heelt slut så jag kommer väl hänga här en del ikväll.. ;)
  • Mabaja
    Happiness skrev 2011-01-15 18:38:17 följande:

Mabaja: Ja vem vet du och jag kanske kommer följas åt igen då Säger jag nu...och utan att min man vet om det. Skulle vilja ha en bebis till. 3 stycken är väl inte för mycket begärt under en livstid? Jag får sätta igång så fort Sofia pluppat ut. HAha!!!! Om det känns jobbit nu undra hur det hade känts då. Vad mer kan tillkomma liksom. Jo havandeskapsförgiftning. Yipeeee, det har vi ju inte provat.

JAAAA hoppa på hästen igen så fort du kan! haha. Vi vill också ha tre. :) Daniel är så rolig, efter varje gång vi haft lite trevligt i sängen så går han in till Wilda (oftast sover hon) och säger "nu har vi förhoppningsvis gjort en lillasyster till dig"... haha.
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • acure

Mabaja: tack snälla! Själv tycker jag att den ser ut som en ölmage, haha, iallafall senaste veckan. Tror att bebisen håller på att fixera sig lite så magen byter form. Hehe. Din mage tycker jag var så fin hela tiden. Rund och brunbränd!

• Happiness
    Pinklove: Var det du som hade svamp? Jo att enbart ta salva hjälper inte. Av någon aledning fick du inte bort allt och det har hänt mig ett otal gånger. Strunta i fil och grejer nu. Har du tagit Canesten förra gåmngen. Prova Pevaryl nu. Duscha endast med vatten max 1 gång om dagen. Testa den dosen med 1 vagitorie som sitter i väldigt länge (alt.3 igen). Tryck in den så högt upp du kan till natten smörj med salvan. Försök att gå näst kommande dag utan att tvätta dig men smörj igen på morgonen med salvan. Apotek finns ju överallt så åk och köp redan ikväll så ska du se att du får sova och att det lättat redan till imorgon.

Sen är det bra om man håller sig undan socker rent allmänt. Tvätta sig direkt efter sex (med bara vatten) ej ligga under natten Har du mandelolja eller Weleda eller barnolja hemma smörja med det. Så det klassiska gå UTAN trosor och SOV utan trosor. Endast bomullstrosor sen och bomullsbyxor. Ingen syntet. Men allt detta kan du säkert.

Sen i förebyggande syfte kan man ta under sin gravdiditet köpa Lactal ( inne håller mjölksyra) det finns på apoteket. För att hålla miljön så syrlig som möjligt. Lycka till spring iväg nu så du blir av med detta.
  • Mabaja
    acure skrev 2011-01-15 18:47:24 följande:
    Mabaja: tack snälla! Själv tycker jag att den ser ut som en ölmage, haha, iallafall senaste veckan. Tror att bebisen håller på att fixera sig lite så magen byter form. Hehe. Din mage tycker jag var så fin hela tiden. Rund och brunbränd!
    åh tack goa du! Men det är ju så det ska vara, ölmage- det är ju ett tecken på "bara bebis". :)
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • maria204

Ni är så flitiga på att skriva att jag inte hinner med!  Vad kul att få läsa lite bloggar! Hanna: Du ser så fräsch ut! Jag känner mig gammal och småfet, men det är jag kanske också....

Sofie: Ta hand om dig och ta det lugnt! Jag vet att det är lätt att säga och jag vet hur stressigt det är att inte "få" städa...

Happy: Fy vad tråkigt att läsa om din diabetes. Hoppas att du kommer att tycka att det känns ok och att den kommer att försvinna så fort Sofia är ute!

Och... Åh vad söt Ted är! Jag längtar sååå tills jag får snusa på min lill*

3barns: Jag håller med Happy. Gå och få tån kolla. Min brorsson hade ett skavsår. De trodde att det skulle bli bättre, men han fick äta antbiotika. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

Vi ska köpa större bil. Nu har vi en Renault Megane sedan, och den har faktiskt fungerat med två barn. Min man är en hejare på att packa. Vi har faktiskt varit på en veckas semester och hade med packning för hela tiden, resesäng, syskonvagn och båda barnen. Nu när nummer 3 är på väg vill jag inte längre behöva packa så ekonomiskt. Nu är det en stor bil som gäller. Och den ska ha AC och dragkrok!

Ni som har syskon till ert blivande, när berättade ni för dem/det? Min mage börjar synas nu, men maken vill vänta med att berätta till efter RUL. VAd tycker ni?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma