• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Sofy: Jag tycker också du ska ringa och bindor kommer du behöva efter förlossningen

Mina barn vaknade före halv sex idag....

• Evve81
    Muffe skrev 2011-02-27 08:55:31 följande:
    Vad för bindor behöver man hemma efter BB? Nattbindor typ?
    Jag skulle rekomendera någon rejälare variant under de första dagarna. Det är förmodligen väldigt individuellt hur mycket man blöder MEN jag minns att när vi gick föräldragrupp så sa man att det var som en riklig mens efteråt men jag kan inte riktigt hålla med...... Det avtog ganska fort i alla fall.
  • Evve81

Sugar härligt!

Maken är och jobbar och jag undrar hur länge han jobbar. Imorgon måste han vabba med sonen som har feber Själv har jag dragit ett jätteprojekt med vår klädkammare. Jag konstaterar ännu en gång att mina barn har alldeles för mycket kläder. Hade tänkt sälja men tiden finns ju inte när man jobbar. Jag får ta tag i det till hösten när jag är hemma men nu håller jag på fundera vad jag ska göra av allt..... Nej åter till städningen!

• Evve81

Cat: Hoppas hon piggar på sig. Här går det mycker RS nu.

Undra hur det går för SOFY? Jag tror hon snart har sin bebis här.

Jag sitter och lyssnar på melodifestival bidragen och har nopg bara hittat 2 av ALLA som jag tycker är bra. Linda Bengtzing och Sebastian.... Men man lär väl gilla fler sedan när man hört alla

Jag har ju MASSOR med barnkläder och kanske extra mycket när man har en av  varje.... Nu har jag som i vanliga fall har lätt för att rensa jättesvårt att ge bort kläder. MEN jag har rensat bort 3 banan kartonger och 3 påsar. Kartongerna är kvar och påsarna ska kastas och endel ska grannen få. Men när bebis kommit och vi vet vad det är så ska jag göra mig av med ALLT som inte kommer användas. Jag älskar ju att gå på bytardagar så jag ska väl vara med på såna till hösten när jag ska vara hemma för då har man tid att prismärka allt..... Men jag är ju bara i v 18 så jag lär väl inte boa än????

• Evve81

Jag satsar också på en REJÄL frukost. Äter ju lunch på jobbet så det blir det som serveras där sedan middag och en kvälls macka. Jag brukar inte äta kvällsmacka när jag inte är gravid men jag klarar mig inte utan nu... Har varit min räddning eftersom mitt illamående har varit värst på kvällen. Jag brukar försöka att inte äta efter 20

Cat: Inte roligt när de är så små och är sjuka. Mitt andra barn var sjuk och förkyld mer eller mindre i 6månader. Vi var på vårdcentralen, akuten och barnmottagningen säkert 10 gånger. Skönt att de skulle höra av sig. Inte för att skrämmas men det är ju RS säsong nu. I alla fall här uppe så det är ju jättebra att en sjuksköterska ska lyssna på henne!

jag har aningens ont i ryggen efter min storstädning. Men nu är det gjort. Nästa klädrensning blir när bebis har kommit så vi vet vad vi ska ha kvar och inte

• Evve81

Jag har fått veta att om man äter dåligt och är dålig så får oftast bebis den behöver det är mammans kropp det sliter på om det inte är extremt dålig kost men jag är inte säker.

• Evve81
    Hittade denna listan långt bak. Kan hända att några har försvunnit från den som skrivt in. Men om Småland fött nu så var det ju Pinklove som kom närmast. Nu får ni vara med och gissa

Hjärta
    GISSNINGSLISTA FÖR TRÅDENS MARSBARN Hjärta

{#emotions_dlg.flower} pinklove - BF 4 mars {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 18 mars, klockan 22.58, 3560g, 51 cm lång - POJKE!
    Längtan efter liten - 6 mars, klockan 06:42, 3486g, 51 cm - POJKE
    Happiness- 9mars kl.14.10, 3975g, 54cm-POJKE
    Prommis . 10 mars kl 05.38 3865g, 52 cm Pojke

{#emotions_dlg.flower} Smålandsjänta - BF 5 mars - Väntar en pojke! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 28 Februari, klockan 06.15, 4150g, 52 cm lång
    Längtan efter liten - 1 mars, klockan 12:46, 3860 g, 51 cm
    Happiness-7 mars kl.00.50, 4210gram, 53 cm

{#emotions_dlg.flower} Happiness - BF 15 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 16 mars, klockan 04.10, 3980g, 50 cm lång
    Längtan efter liten - 14 mars 03:26, 3864, 50 cm lång
    Happiness- 18 mars,22.50, 3750 gram 51 cm
    Prommis 20 mars 15.18, 3945 g 52 cm

{#emotions_dlg.flower} Kolbodatjej - BF 15 mars {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 20 mars, klockan 15.16, 3755g, 49 cm lång - FLICKA!
    Längtan efter liten - 17 mars klockan 06:32, 3578 cm, 50 - POJKE
    Happiness-19 mars kl.06.30, 3710 gram, 52 cm-POJKE!
    Prommis - 15 mars, 23.45, 4010g, 52 cm, Pojke

{#emotions_dlg.flower} Färnevik - BF 23 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 11 mars, klockan 03.27, 3270 g, 48 cm lång
    Längtan efter liten - 12 mars klockan 02:43, 3240g, 48 cm lång
    Happiness- 10 mars kl.13.16, 3975 gram, 52 cm
    Färnevik - 13 mars, 14.25, 3896g, 51 cm
    Prommis- 14 mars, 15.48, 3945g, 52 cm
  • Evve81

Hmm jag gissade inte på smålandsjänta för hon har nog redan fått tror jag

Efter allt prat om kosthållning ska jag nu gå ner och ta en macka med mina nya craving på La vache ost och lönneberga skinka och såklart en MASSA vatten!

• Evve81
    kajsalisa skrev 2011-02-27 19:58:59 följande:
    Telgebo; jag menade att du säkert hade rätt om det du skrev ang att nåt ämne frigörs i kroppen när man bantar som inte är bra för barnet...
    Ja om man bantar under graviditet och amning så frigörs de gifter som är bundna till "fettet" och dessa gå då över till barnet genom bröstmjölk och med näringen i magen.

Jag har scrappat ikväll så jag faktiskt hållit mig vaken hela dagen bortsett från tuppluren på em. MEn jag har sovit MASSOR i helgen så det kan ju vara så att jag är utvilad...... Men jag är nog världens sämsta kvälls sällskap just nu
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-02-27 23:40:31 följande:
    Kul att vakna av att sambon spyr.... Hoppas jag slipper!!
    Åh jag håller tummarna. Köp klorin och handsprit! Jag klarade mig inte när barnen hade det....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma