• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Småland: Herregud vilken chock! Har ju varit lite sent att få veta det nu

Jag ska på meandi klädparty på torsdag och jag har hittat en SÅ FIN body till bebis men jag kan ju inte köpa den än..... Men sukta efter den kan jag. Den kommer jag se till att ha till vår bebis! Sitter här och mår illa igen. BLÄH igen magsjuka dock utan förmodligen graviditet så jag hoppas att morgondagen är min sista VAB dag på länge!

• Evve81

Telge: Skickar en bamse kram.

Sugar: Denna var röd med sköldpaddor sedan fanns även ett par matchande byxor. Har ju en kompis som säljer så jag får nog köpa av henne för på torsdag är det INTE officiellt att vi ska ha en till så då ska jag handla till mina stora barn!

• Evve81
    färnik skrev 2011-02-15 12:51:40 följande:
    Ja, det ska det vara, åtminstone när det handlar om några få tillfällen.

Fast jag tycker själv det är onödigt att utsätta såväl sin egen kropp som naturen för alla de kemikalier som hårfärgningsmedel innehåller... och än mindre mitt ofödda barn... Oskyldig
    Jo fast jag ska göra slingor så jag har en sån där snygg mössa på mig så det är inte mycket som ens kommer på min hud. Jag har ju färgat håret tidigare när jag varit gravid och då gick det ju bra så jag ska göra slingor för gör jag dem nu behöver jag inte göra det mer denna graviditet
  • Evve81

Blutsaft är VIDRIGT! Men det är min åsikt jag drack det efter mitt MF och fick rekomendationen att det smakar som en grogg utan sprit dock ska man ta så lite att det kan funka ändå.

Sötfilur: Det är oftast ungefär samma MEN det kan ju ändras för endel kanske väljer att gå på babymassage som brukar vara efter men inte är med före.... Jag ska inte gå någon föräldragrupp före men kanske efter beror på hur det passar med sonens dagis och så

• Evve81
    telgebo skrev 2011-02-15 16:57:46 följande:
    Det är så skumt, ringde ett ställe och dom sa att dom inte gör vul förräns tidigast i .10 för man kan inte se nåt före dess. Tycker det låter sent så jag bokade ingen tid. Vet inte vad jag ska ringa och boka tid, känner bara att jag måste ha en tid så snart som möjligt.
    Man kan nog se det tidigare. Jag bokade mitt VUL i v 10 för även om man räknat fel så är man garanterad att det syns då. Jag gjorde det för att jag visste att det skulle vara JÄTTEJOBBIGT att vänta om inget syntes
  • Evve81

Mallanis: Åh vad kul att shoppa bebiskläder! Ett stort steg

Vi har inte heller köpt men jag har en kompis som köpt något för varje sak som hänt. Först vid +, sedan vid inskrivning, vid första VUL o.s.v. som en milstolpe liksom. Efter UL ska jag med köpa nåt riktigt! Imorgon har jag gått 16 fulla veckor. Tror bm räknar att man är i v 16 då och FL att man är i v 17 eller???

• Evve81

Mallanis: Ja jag är ju 16+0 men visst är det konstigt att man aldrig blir klok på hur de räknar....

Nästa milstolpe är ju RUL som är tisdag v 10 alltså om 3 veckor idag

• Evve81

Telgebo_ Skickar en kram till dig! Det är ju inte alls säkert att det blir MA igen bara för att det blivit det tidigare. Försök att hitta något som skingrar tankarna lite. Det hjälper men det är lättare sagt än gjort!

Sugar: Härligt med lyckat vul!!!!!!

Angående TUL så gjorde jag det med sonen mindre än en vecka innan han föddes och han beräknades då väga 3700g ungefär. När han föddes vägde han 4315g....... MEN de han ju ibland fel åt andra hållet med!

Flytningar har jag också MASSOR ibland vattninga och ibland som slemmiga liksom om ni förstår (Ursäkta förklaringen) Antar att allt är normalt!

Imorgon skulle jag göra glukosbelastningen men BM är sjuk så det är inställt gör mig INGENTING alls om jag ska vara ärlig. Kanske att min nytillkomna illamående är borta till nästa vecka. Jag har svårt att äta och allt växer i munnen. Förmodligen efter magsjukan men det är sjukt jobbigt för det hade ju ÄNTLIGEN gått över!

• Evve81

Färnevik: Jag gjorde 4 med sonen dock tyckte jag att hans förlossning var lättare än den första och då vägde han 500 gr mindre och var 2 sm längre.

Telge: Jag är i v 17 nu men jag oroar mig fortfarande VARJE dag. Det blir bättre och man kan ju inte påverka det. Jag är också en sån som har mycket otur och hela tiden från början och fortfarande tittade jag VARJE gång jag var på toa (ibland gick jag bara för att kolla) om det var blod. Det är ju jättesvårt att tänka bort MEN det är ju inte bra att oroa sig för mycket så det kanske vore bra för dig att prata med någon för det svåra är ju att man inte på något sätt kan påverka det som händer men det hjälper inte att älta fast man gör det nästan hela tiden.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma