• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Marlyn: Hopppas nästa VUL ger er besked!

Sofy: Tycker också du verkar ha ett enormt tempo. Du kanske kan dela med dig av lite energi?! Skulle jag verkligen behöva!

Idag har jag jobbat och detta är mina kort dag.... Imorse visade termometern på -20! IGEN i alla fall när vi skulle klä oss visar det sig att mina täckisar var kvar på jobbet. Jag vägrar långkalsoner kan säga att jag efter 1,5 km promenad till 2 dagisar var mer än kall så nu hoppas jag att jag inte blir förkyld. Lite snuvig är jag men det beror på graviditeten tror jag! SOmnade på soffan innan middagen och sedan blir man liksom inte människa mer den dagen..... Nu ska dottern på barngympa och jag på affären!

• Evve81

Telgebo: Jag kan inte annat än hålla med de andra. Man får inte alltid svar på sina frågor och är det nåt viktigt får man fråga igen. Visst skriver vi alla utan att få respons. Skönt att du fått en tid nu det är ju alltid skönt att få titta men själv kan jag säga att min oro inte avtog ett dugg efter VUL. Kanske lite men jag är fortfarande orolig. Kan ju bero på att min bm kommenterade mitt VUL med att det finns inga garantier..... Även fast man läser att om man sett ett hjärta så minska risken. Dock har jag lärt mig att inte älta det som känns jobbigt utan jag försöker tänka positivt för ingen annan än en själv mår dåligt om man fundera för mycket.

Sötfilur: Vilken vecka är du i? OM det inte går över så tycker jag du ska kolla upp det eller så ringer du sjukvårdsupplysningen.

Mallanis: Kul med nästa besök. Mitt nästa är i april men ev tidigare för att kolla upp ferritinvärdet!

EGO: På torsdag ska jag på glukosbelastning...... URk inget jag ser framemot. Ska dock prata med min BM om mitt järnätande som inte är bra för mig och jag mår verkligen inte bra av järnet. Tror ni man kan få halsbränna av järntabletterna???

• Evve81

Jag håller också med er om att diskussionen är jobbig och när man kollar in och det kanske är 7 sidor att läsa så kan jag säga att jag inte minns hälften om det inte är nåt väldigt speciellt MEN det betyder inte att jag förbiser någon!

Sofy: Jag är i v 17 och kollar också varje gång jag går på toa efter blod. Antar att man kommer göra det HELA graviditeten.

• Evve81
    needtobreathe skrev 2011-02-22 20:10:40 följande:
    Haha jag tror också det ;) Har jag inte slutat kolla nu så kommer ja nog fortsätta me de också.. i början för början till MF o nu för andra komplikationer.. suck! ;D Men äeh.. sålänge jag får hålla igång så äre lugnt! :D
    Fast jag kan känna att det är skönt att jag inte är den enda som gör så... Jag har inte gjort det vid mina tidigare graviditeter Jag försöker ha nåt att göra också men orken finns liksom inte......
  • Evve81
    Marlyn skrev 2011-02-22 20:16:17 följande:
    Chokladpudding och en mums-mums i sängen får det nog bli nu... är så trött.

Ses imorgon!

Natti
    MUMS! Sovgott! Jag ska hoppa i duschen om en liten stund sedan är det godnatt för mig med!
  • Evve81

Vi har också valt att skaffa 3 barn för att då får vi fortfarande plats i bilen (Hoppas vi)

Som sagt så har det ju varit otroligt trist stämning här idag. Jag hoppas på en bättring för meningen är ju att alla som vill får skriva och man svarar på det som man minns/vill utan att det är personligt mot de man inte svarar på!

Vet ni enligt FL går jag in i v 18 idag!!!!!

• Evve81

Herregud vad ni skriver! Här jobbar man en dag och det finns inte en chans att läsa allt

Vilka fina bebiskläder det finns här ovanför! Vilka otroligt fina mössor!

Telgebo: jag har haft halsbränna av ovh till hela graviditeten. Det blev värre när jag började med järnet... Angående pappan kan du ju meddela att du ska göra VUL och UL och säga när det är och även påminna strax innan för då har du ju föröskt och han har gjort sitt val!

Ikväll ska jag gå och simma. Har dock rätt ont i ryggen men jag simmar sakta och hoppas att det funkar för mig.

• Evve81

Safiree: Jag har inte varit med så länge men stort grattis!

Jag har varit och simmat i kväll.Jag har inte tränat på länge och gör det 2-5 gånger i veckan i vanliga fall nu har det ju inte alls gått. Jag har i vanliga fall inte ont i ryggen alls och nu efter simningen har jag sjukt ont i ryggen i svanken. Det strålar i benen och jag har riktigt svårt att gå. Jag känenr mig otroligt stel. Jag hoppas att det är foglossning så det går över sedan det jag funderar på är om jag inte ska simma och röra mig alls eller gör det inget om man rör sig???

• Evve81

Herregud vad här händer grejor!

Sofy: Lycka till!!!!

Telgebo: Mitt Ma kände jag också på mig hela tiden att det inte skulle gå vägen. Blev knappt förvånad. Trodde inte man kunde känna sånt på sig!

Nu ska jag om 45 min på glukosbelastning och sedan ska jag på sko och bokrea Jag ser verkligen framemot en sockerdrink.......

• Evve81

Sofy: Skönt att det gick bra! Se nu till att vila ordentligt!

Vid mitt MA försvann alla symptom direkt med och jag hade känt på mig ett tag att det inte var OK. SEdan tog det 1 månad tills mitt mf var ett faktum

Nu har jag varit på glukosbelastning URK!!!!! I alla fall så visade testet efter åt 7 ,2 och 7,5 det är lite förhöjt sa bm. Vad är normalt då? Vi har barn på jobbet som har diabetes och när det barnet har 7 så är det perfekt?!

Kanske ska berätta lite om mig själv jag med! Evelina heter jag bor i Bollstabruk 10 mil norr om Sundsvall. Är 30 år gift och har 2 barn sedan tidigare. Jobbar på en skola som lärare/fruitidspedagog fram till sommaren. Sedan blir jag nog utan jobb men jag hade ju tänkt vara hemma sedan. Jag är född och uppvuxen här dit jag ALDRIG skulle flytta tillbaks...... Nåja vi trivs jättebra i alla fall! På fritiden gillar jag att motionera, vara ute i naturen åka skoter och scrapbooking och viktigast min familj!

Jag skulle ju på skorea idag hittade INGET, bokrea fanns ingen Men jag och dottern köpte lite villervallakläder till halva priset MEst till henne blev det denna gång såg också en fantastiskt fin klännig till henne svart och sliver som jag har tittat på MÅNGA gånger så nästa gång jag far till stan blir det nog en sån.....

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma