• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Telge: Jag fryser fortfarande i v 17 Är väl rätt frusen av mig men antar att det blir en VARM sommar! hur många barn har du sedan innan?

Jag har haft ett MA och det var såklart jobbigt MEN jag var konstigt nog helt inställd på det. Graviditeten var inte alls som mina andra. Jag mådde JÄTTEBRA kunde göra allt som vanligt och kände mig inte alls gravid kan jag säga. Sa det även till min bm som inte trodde mig men när jag började blöda förstod jag varför det kändes så annorlunda. Jag kände det verkligen på mig att det skulle hända nåt. Tyvärr åkte jag ju dit REJÄLT. Tappade Masoor med blod och hade mitt HB nere på 83 vilket är väldigt lågt när jag brukar ha över 140 i vanliga fall. Tyvärr har det ju visat sig nu att mina blodplättar fortfarande är små och att mina järndepåer inte heller är nåt vidare och det antar jag beror på mitt mfa som var i juli........... Men denna gång hoppas jag innerligt att det ska gå vägen. Tycker dock att det känns så himla nervöst inför RUL. Tänk om det är nåt fel igen.... Eller så är det för att man ska vara med förberedd OM nåt skulle hända.

• Evve81

Pinklove: Det är ju bra att ha funderat lite innan. Jag har med mina 2 tänkt att de som jobbar på förlossningen har ju det som sitt jobb så jag har utgått ifrån att de kan hjälpa mig med ev smärtlindring. NU har jag bara haft lustgas till mina 2. Nåt jag till andra barnet skrev med var att jag vägrar bli sydd efteråt UTAN bedövning. MEd dottern höll de på rätt länge och utan bedövning med orden. Du som nyss fött barn är ju bedövad redan..... Kan säga att det var det värsta på hela förlossningen jag har kunnat nita den BM!

Telge: Jag hoppas på en sval sommar inte med regn men inte jättevarm. Känns ju inte så kul att vara höggravid hela sommaren måste jag säga. URK

• Evve81

Jag menade absolut inte att skärmma någon med att sy efteråt utan bedövning mer ett tips. Jag är enligt mig själv ganska smärttålig men med första barnet höll hon på nästan 1h efteråt och sydde utan bedövning tillslut spände de fast benen i en sån där gynstol. Jag har kunnat nita BM då. Sedan fick jag infektion i stygnen och fick åka tillbaka till bb då jag blev undersökt då och fick höra att ojdå här var det lite väl många stygn har jag kunnat explodera.

Här skriver man in i sin journal som finns i datorn om man har nåt särskillt att framföra och när jag fick sonen sa jag att INGEN syr mig utan bedövning. Är det bara något stygn är det ju bara att testa men jag kommer skriva in det igen att ingen syr utan bedövning eller i alla fall utan att fråga mig!

Idag har jag scrappat lite så himla kul. ÄR sällan jag orkar numera men idag funkade det bra. Så jag ska fortsätta medan jag har ångan uppe

Telge: Jag har tidigare haft lätt för att hitta problem och söka fel men jag har lärt mig att tänka mer positivt och tänka att det löser sig. För allt löser sig på ett eller annat sätt och det är bara onödigt att lägga energi på det man inte kan påverka överhuvudtaget. På jobbet diskuterade vi att carpe diem är ett fantastiskt citat som man borde leva mer efter! Så fånga dagen även fast det inte alls är lätt jämt.

• Evve81

Just ja! Vilket fina album Färnevik. Jag scrappar ju så det blir ju också sådär ungefär fast jag har inget eget album till varje barn utan vi har dem gemensamt men någon gång ska jag göra i ordning så de får varsitt. Själva bladen finns ju redan bara att flytta i rätt album!

• Evve81
    telgebo skrev 2011-02-20 12:51:33 följande:
    Mitt ex favorit ord, kunde bli galen på dessa ord, det löser sig alltid.
    Men det ligger mycket i dem och allt löser sig på ett eller annat sätt! lite samma innebörd som i fånga dagen!
  • Evve81
    färnik skrev 2011-02-20 14:56:00 följande:
    MCT79 skrev 2011-02-20 13:37:03 följande:
    Fantastiskt fina album Färnevik! Jag både fotar och scrappar lite... fick massor av ideér nu! Tack!
    Kul att ni tycker det! Och kul att kunna ge lite inspiration också! Glad
    Jag har ju suttit och scrappat nu och sedan jag såg ditt album blir jag ju ännu mera sugen! Känns JÄTTEKUL att man orkar sitta lite så lite av min trötthet har nog gett med sig lite i alla fall.

Jag har varit ute och kört skoter idag. Det är ju så HIMLA kul men när jag kom hem kände jag att jag hade ont i nedredelen av magen... Hmm känns ju lite tidigt med sammandragningar i v 17 men kan kroppen visar att man ska köra lite lugnare. Jag gillar ju att gasa och det är väldigt guppigt så det kanske var därför eller så är det fogarna för jag får ju ont i ryggen av att stå och gå mycket!
  • Evve81

Kajsalisa: Ja min BM tyckte det var konstigt att hon inte märkte att jag tyckte det gjorde SKITONT. Kan säga att det var inte bara 2 stygn utan mer fast jag tror inte att jag var den första som råkade ut för det. är ju fler som råkat ut för samma att har du nyss fött barn är du så bedövade ändå........ Jag hade lustgas då och var så hög på den att jag tillslut fick ta bort den. Som sagt det värsta med hela den förlossningen. Med andra barnet var det helt annat. Hon sa dock att det inte behövdes så många stygn så så hade hon bedövningsspray och lustgas.... Funkade bra tog bara några minuter!

• Evve81

Småland: Hoppas han kommer snart nu då! Jag tror bowling gjorde susen!

Nu ska jag lägga mig jobbar långdag imorgon. 06.30 till 15. Egentligen inte så länge men ändå tillräckligt långt! Jag har scrappat idag och det var så KUL. Har även lagt in bilder i datorn och måste nog snart framkalla lite bilder!........ Vi har nog ordnat barnvakt till UL med. Barnen får inte följa med och jag tycker inte de ska göra det heller men jag är ju ledig den dagen och förhoppningsvis kan de vara hos farmor eftersom hon jobbar på sjukhuset. Annars får de väl vara på dagis men jag hoppas inte det. Nu är det 2 veckor kvar och man lär väl bli mer och mer nervös.

Sedan undrar jag en annan sak som jag har funderat på ikväll. Brukar varje barn bli större och större??? Dottern var 52 cm och vägde 3795, sonen var 54 lång och vägde 4315g. NI förstår var jag vill komma va? Om de blir större för varje så vill jag nog inte gå tiden ut...... För sonen vägde ju 500g mer än dottern och jag vill nog inte lägga på ett halvt kilo till sonens vikt....

• Evve81

Ni har ju skrivit MASSOR idag hur mycket som helst att läsa efter jobbet.......

Nåja intressant om satser i kylen. Tänk om man får främmande eller nåt ha ha!

Här där jag bor kan man inte byta BM det finns vara 1. jag tycker ju inte att hon är superbra. Efter mitt vul i v 10 så sa jag att jag läst att risken för mf minskar då. Det enda svar jag fick var att vi kan inte ge några garantier. Jag blev nästan irriterad för jag kan ju inte heller garantera att jag inte blir påkörd när jag går till jobbet imorrn så jag tycker att man inte kan tänka så! På torsdag ska jag göra glukosbelastning. URK!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma