• Evve81

Plus igen efter mf/ma

2 barnsmamma: Ser ju att din Ebba är ungefär lika gammal som Tuva så jag ska väl berätta det idag. Dessutom så väntar man ju barn och inte missfall kan jag känna.

Idag ska vi ut på en skotertur hela familjen!!!!

• Evve81

Nu har vi berättat för dottern. För sonen ska vi berätta senare idag. Hon blev såklart jätteglad och frågade tusen gången om det verkligen var sant Då sa jag att vi hoppas att det ska bli så men att man aldrig kan veta säkert för att bebisar kan bli sjuka i magen och så blir det ingen bebis. Då svarar hon att som det hände för dig.... Eh hon kanske har förstått missfallet mer än vi trodde fast hon inte visste om att jag ens var gravid. Känns ju riktigt skönt. Vi sa också att det är en hemlis ett tag till som man kan prata om hemma men inte berätta på dagis..... Om hon gör det får vi ju veta det men de fröknarna har ju egentligen tystnadsplikt så det är ju ingen de får sprida på byn....

• Evve81

USCH! Måste nog tycka lite synd om mig själv. Jag tror jag har fått magsjuka Det hade jag när jag väntade dottern med och då gick det aldrig över så jag fick ligga en vecka på sjukan....... Dessutom är maken på bio ikväll och jag är ju en väldigt bra mamma när jag är sjuk. Nu hoppas jag barnen somna lungt itan protester ikväll....

• Evve81

Sötfilur: Vad skönt att du är piggare. Mina barn har börjat dagis när de varit 1,5 år och det har gått bra.

NU kommer jag nog bli arbetslös så jag tror att jag kommer ta den mesta föräldraledigheten. Maken har varit hemma med de andra men det känns som att jag inte kan vara arbetslös och han jobba..... Vi får se. Sedan har vi konstaterat att det blir mycket rännande. Har inte bestämt om sonen 3,5 år ska vara hemma eller på dagis när jag är hemma. De får vara 8-11 och det är ju typ ingenting dessutom har vi dottern som börjar föskoleklass och ska vara mellan 8-13.20 så det kommer bli mycket promenerande ev har vi kvar sonens plats för att ha garanterat på vårt närmaste dagis MEN han lär nog inte vara där nå mycket 1-2 dagar i veckan MAX. Ska i alla fall säga upp dagis platserna över sommaren och söka om den sedan jag kan göra nåt MYCKET roligare för de pengarna

Ja nu vet ju mina barn att de ska få ett syskon. SJälv mår jag fortfarande USELT. Vet dock inte hur man ska skilja på graviditetsillamående och magsjuka nu. Dottern har såklart också åkt sit men hon är piggare än mig. Jag var hemma onsdag - fredag förre veckan med sonen och nu blir jag hemma IGEN åtminstone måndag och tisdag ev längre. Jag har ju en tarmsjukdom med och när min mage klatrar lite så brukar jag få JÄTTEONT i lederna så nu sitter jag är med SUPERONT i vänster fotled. Jag har inet gjort illa mig eller nåt men jag jag undrar om man kan äta alvedon när man är gravid????

• Evve81

Välkommen till er somn är nya och grattis till era plus!

Själv börjar jag vara människa igen efter ett fruktansvärt dygn med magsjuka. Spydde tillslut blod så jag kan tänka mig att det är därför jag har jordens halsbränna nu. Ska vara hemma 2 dagar med dottern som också blev sjuk nu och sedan hoppas jag att man håller sig på benen så jag kan jobba resten av terminen. Det blir ju liksom rent pinsamt att ringa på jobbet och säga att man ska fortsätta vabba.

• Evve81

Maria: Skönt med lyckat UL! Trist med sex förbud dock men jag kan säga att med den halsbränna och det mående jag har så är man inte alls sugen heller....... Just ja jag fick ju se en snopp på sonens ul i v 32 eller nåt och det gick då inte att ta fel i alla fall på att den fanns där aå att säga!

• Evve81

Maria: Är ju kul med en överraskning med   Vi ska inte kolla kön denna gång har vi bestämt Vi har dessutom en av varje redan så därför tänkte vi att det får vara en överraskning!

Barnen är i alla fall glada nu när de fått veta att de ska få ett syskon. Sonen säger att HAN ska sova i mitt rum medan dottern kallar bebis för HON så en av dem blir i alla fall garanterat nöjd nu när jag varit hemma har jag suttit och kollat på tradera och jag skulle ju kunna shoppa ihjäl mig men nu har jag hittat ett riktigt fynd en supersnygg skaloverall som jag vet kostar 1200 och denna kostar 300. MEN den är i bebis storlek och jag vet inte om jag inte tycker att det är förtidigt att köpa den...... Ska fundera tills auktionen går ut! Hur tidigt har ni handlat till bebis??? Fast egentligen är jag ju jättenojjig för att det ska vara nåt som är fel också.....

• Evve81

Maria: Är i v 16 vi har också massor av kläder dock är ju mina stora barn födda på vintern och denna blir ju i augusti så därför känns det väl som att det måste bli lite nytt med. Vi behöver inga större grejor utan har liksom allt kvar!

• Evve81

Telgebo: Om du har haft det ska det inte vara någon fara. Jag har hört att det kan vara farligt om man har det under förlossningen men också om man har det under tidig graviditet. Ring och fråga någon som är mer säker.

Jag håller på städa. Efter helgens magsjuka känns det som ett never ending projekt. Bara handdukar och sängkläder är ju typ 5 maskiner....

• Evve81
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-14 12:25:28 följande:
    Snabb uppdatering från mig efter extra BM besök idag:140/85 i tryckSf ökat med 3 cm på 4 dagar!Hjärljud på 160 som vägrade gå ner! Lygn bebis, sedan några dagar så nu blir det till huddinge för ctg övervakning en stund.Annat hon bokade in är:TUL imorgonGlukosbelastning på onsdagLäkaren på måndagBM på tisdagTrodde allt skulle vara bra så nu är jag lite småchockad! Men bättre att hjärtat slår 160 än att det inte slår alls och skönt att bli kollad..

Oj då behöver du inte fundera på vad du ska göra de närmaste dagarna! Hoppas ALLT går bra med alla kontroller nu då och som sagt skönt att bli extra kollad! Jag ska gör glukosbelstning på torsdag. Bävar lite eftersom man inte får äta innan och jag har sån halsbränna så det blir nog jobbigt....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma