Plus igen efter mf/ma
Sofy: Värkarna är ju lite mildare från början
Vänta du bara! Hoppas bebis vill stanna ett tag till då!
Sofy: Värkarna är ju lite mildare från början
Vänta du bara! Hoppas bebis vill stanna ett tag till då!
Sofy: Min första förlossning gick inte vättnet förrän jag var öppen 10 cm men de tog inte hål på hinnorna eftersom hon inte var fixerad. Men sedan gick det fort ![]()
Happiness: Aha ja det mest är ju igenbommat men jag har ju minsann befolkat kommunen med 3 barn i augusti! Man kanske ska ha det som argument vid arbetssökning
Jag är ju född 81 så jag är ju något yngre än din man. Ser jag honom kanske men vi trivs bra här. Billigt att bo är det.
Jag frågar igenom någon har koll på vad blodsockret ska ligga på???? Mitt låg på 7,2 och 7,5 efter glukosbelastningen. Det är lite förhöjt sa BM men det är ju inte alls högt tycker jag.... Är inte 7 perfekt?
Happiness: Jo jag läste men jag tittade på sprinten samtidigt. Klarar tydligen inte 2 saker samtidigt längre...... Måste kolla igen!
Happiness: Tack för svaret. Måste säga att min BM väl ändå oroar i onödannär det faktiskt var bra!
Sedan är det väl ändå så att man kan få en järninjeketion som gravid utan att det finns några risker om jag förstod henne rätt. MEN det kännsju lite fel att jag ska ringa min tarmdoktor och diskutera det. Isåfall känner jag att det är lika bra att hon kopplar in spec MVC för de är i alla fall i samma byggnad som min tarmdoktor. Jag kan ju inte ska vara mellanhanden mellan mödravården och min tarmdoktor eller????
Kajsa-Lisa: Grattis på födelsedagen hoppas den har varit kanon!
Nu ska jag ner och titta på TV och göra mig en macka för jag mår skit illa. Jag är ju faktiskt i v 18 och trodde inte jag behövde mina postafen men jag hade tydligen FEL! Bara att inse att jag kommer få må mer eller mindre illa hela denna graviditet med
Vilka söta små skor färnevik!
Äntligen fredag! Känns riktigt skönt. Känner mig så där otäckt nervös att det ska vara nåt fel igen. Tycker ju att jag har känt bebis mer förut än nu. MEN jag vet ju att man i v18 inte alls behöver känna varje dag. Mitt UL känns långt bort fast det bara är 1,5 veckor kvar dit. Ska dock blir skönt att få göra det så kanske man kan slappna av sedan?! Å andra sidan så försvann ju ALLA symptom förra gången när det var fel trötthet och allt. Jag känenr fortfarande bebis men inte lika starkt men den kan ju ha vänt sig. SEdan kom ju mitt illamående tillbaka igår och jag är sjukt trött. Fast jag sov i går em somnade jag före 9 igår kväll......
Nu ska jag borta tänder och klä på barn så ska vi gå iväg till dagis om en stund.
Sötfilur: Vi har körtmed pappersvarianten tidigare. Har aldrig testat det andra men vi har varit nöjda med dem. Jag har kört med Libero till mina barn och köpte också 3-6 kilo till och med sonen som vägde 4315g behövde en storlek mindre. Köp både och tycker jag så ser du vad som funkar för er.
Jag har varit på shopping idag. Skulle ha överdragsbyxorfrån lindex till dottern och det hittade jag men också billiga byxor och pyjamaser på kappahl. Tänk när man har tre att handla till då lär det bli DYRT såg superfina bebiskläder med. Efter RUL ska jag åka och köpa nåt om allt verkar bra!
Sötfilt: Eller så sätter du kort på er där under som bebis kan titta på. Det skulle jag göra när sonen var bebis men jag kom aldrig till skott
Kanske denna gång!
Vilka fina saker ni syr!
Angående sammandragningar tror jag det är individuellt. Men min första graviditet kände jag inte av en enda sammandragning förrän förlossningen. alltså de fanns där men jag kände inget. Med sonen kände jag på slutet när jag gick och denna gång kan jag känna av det redan jag är i v 18. Jag hoppas att det inte blir värre för min plan är nämligen att jobba fram till v 37-38. Jag tror att det är så att om de gör ont bör man prata med BM.
Här har sonen blivit sjuk igen. Maken lär väl få vabba till veckan. Min lön var USEL denna månd. Det fattades ju 1/4 av månaden eftersom det var så mycket VAB