• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Rontgen: Vilken liten söt dotter du har.Vem är hon lik? En riktig liten Snövit. Mörkt hår och röda vackra läppar. En docka!

Så skönt att det inte var kolik utan att hon var hungrig. Vad du är duktig som har max-ammat i några dagar {#emotions_dlg.flower}

• Happiness
    mallinis: Det gör absolut inget att du blandar ihop oss. Tycker jag själv ibland har svårt att hålla koll på alla.{#emotions_dlg.flower}
  • Happiness
    ODD:

Tittar på bilden av din fina son och JA man kan riktigt se hur stor och fyllig han är. Ett vackert barn! Hoppas ni får komma hem snart.

Sänder en stor bukett till er i tankarna {#emotions_dlg.flower}
  • Evve81

Odd: vad otroligt söt er store lille prins är!

Sedan har jag en undran. Min bm ringde idag och sa att jag har låga järndepåer och behöver därmed äta järntabletter. Jag antar att mina dåliga järndepåer beror på mitt mf i somras för jag har bra blodvärde. Vad innebär det att ha låga järndepåer? Som jag förstod det måste jag äta järn resten av graviditeten. URK man brukar ju inte må nåt vidare av järn......

• kajsalisa

Röntgen: Vilken liten prinsessa. Sååå söt!

• Happiness

Ja här händer det både mycket och lite....
    2 steg fram och ett tillbaka

Var hos BM igår. Gillar henne .

SF-mått  ivecka 32+2:
    33 cm
    Blodtryck: 115/75

Hade med mig morgonurin och de hittade inga nitriter. Men eftersom jag haft UVI känningar skickar de provet till odling ändå.
    Har haft en enda lång SD hela natten och heladagen. Magen är som en kanonkula och det känns jätte obehagligt. Fattar inte vad som hänt!!!! Lämnde därför urin imorse igen. De hittade inga nitriter men tydligen ett mkt högt keton-värde. 15 mmol. Är det någon på tråden som översätta det till. FInns väl ett annat sätt att mäta det på? Sofy har de inte kollat det mcyket på dig?
    Måste dricka på nu. Ringde spec.mvc och de tyckte jag skulle åka in i kväll för magen ska inte vara så hård. UVI är tydligen den främsta orsaken till att man föder förtidigt. Hon sa att man kan ha UVI fast det inte syns i urinen....
    åååååå jag vet inte hur jag ska göra. Sitta på spec.förlossningen en fredagskväll.

• kajsalisa
    Cat79 skrev 2011-01-21 13:43:00 följande:
    Odd: Stort grattis till er son, så söt och go Glad Äntligen är han här!
    Rontgensyrran: Fina tjejen med allt mörkt hår. Skönt att hon gått upp lite mer nu och inte mycket skrik. Min Lovis växer för snabbt så jag har väl grädde i mjölken, är 3 v och väger redan 3800 g och är 50,5 cm.
    Kajsalisa: Hur går det med Ted? Nyfiken.
    Jo, det går bra. Han ligger i mjukliften bredvid mig och sover som en stock efter ett bad för en timme sen. På bvc i måndags, 8 dagar gammal, hade han gått upp nästan 400 gram från utskrivningsvikten 5 dagar tidigare, så han ökar stadigt i vikt också. 3400 g i måndags. Känns skönt att veta att han får i sig det han behöver. Hoppas bara att det håller i sig och att han fortsätter vara en "snäll" bebis. Skriker inte så mycket alls och sover i 3 timmarsintervall ungefär på natten. Vill gärna äta ofta på kvällen, men bvc-sköterskan sa att det är också förmodligen därför som han sover så länge som han gör...
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2011-01-21 16:08:22 följande:

Rontgen: Vilken liten söt dotter du har.Vem är hon lik? En riktig liten Snövit. Mörkt hår och röda vackra läppar. En docka!

Så skönt att det inte var kolik utan att hon var hungrig. Vad du är duktig som har max-ammat i några dagar {#emotions_dlg.flower}

Tack :D Jag tycker att hon är en rätt bra mix, men lite mer pappa är hon nog allt. Usch kissade nyss i duschen, rätt bra när man är sydd, med rinnande vatten och så. Då såg jag att min urin är ordentligt mörk och ser konstig ut, inte lätt att se i mammas gröna badkar om det var rent blod eller vad det var. Men helt klart åt det bruna hållet. Har ju dessutom haft feber och ont i halsen några dagar. Gjorde ont när jag kissade och nu efteråt också. Undrar om det är stygnen, infektion där eller urinvägsinfektion? Eller att jag druckit aningens för lite, men det känns det inte som. Fick ju såklart inte tid förrens måndag till gyn! Om det blev värre skulle jag sätta mig på vanliga akuten. De har ju inte ens en kk-akut här i Jkpg *suck* Vilket innebär att jag inte har lust att sitta med en 4 veckors bebis bland en massa "sjuka och infekterade människor som sprider baciller". Deras förslag var att jag skulle ha med mig en barnpassare som var ute och gick med henne under tiden som jag väntar och sen låta henne komma in för amning. *bläääääää* Det är kul nästan jämt!
  • acure

Förlåt för ett ego inlägg, idag mår jag bara piss. Vaknade med en klump i halsen och kände bara att allt var pest. Ringde min sambo och började gråta utan att veta varför. Han blev orolig och frågade om han skulle komma hem, men det hade bara känts löjligt. Men sen har jag gått hela dagen och smågråtigt varvat med riktiga storgråt. Förstår inte vart det kom ifrån men gissar att jag har lite mycket att tänka på nu. Oro för bebisen, oro för om jag kommer få någon ersättning från försäkringskassan eller inte. Sen har bilen gått sönder och det gör att jag känner mig som i ett fängelse. Är så van att kunna göra små utflykter till Ica maxi och andra köpcenter utanför stan för att göra små ärenden. Visst att jag har gångavstånd till stan och kan ordna mycket där, men nu när jag är så orörlig och får sammandragningar hela tiden så kan jag inte bära en massa saker till och från stan. Jag behöver en bil. Sen bor alla mina vänner utanför centrum så för att kunna hälsa på dem behöver jag också bil. Visst jag kan åka buss men då blir det genast så krångligt och jag är så bekväm av mig att då väljer jag att stanna hemma istället. Blir helt paj av att känna mig såhär låst får panik när jag tänker på att ha det såhär i ytterligare 4-8 veckor innan bebisen kommer. och så får jag så dåligt samvete när jag vet att de finns de som har det mkt värre. Blä idag gråter jag bara och det suger!!!!! Hoppas ni andra mår bättre och att helgen blir fin.

• PåvägMotSyskon

Grattis odd till pojken härligt att han äntligen är här!!!

Röntgen, så fin hon är =))

Själv är man i en jäkla babyblues, deprimerad... usch va ja hatar dessa tider me dessa hormoner
    vill bara bli normal igen, de vet jag att man blir, men hur lång tid tar de?? glönmt bort helt..

ingen annan som är inne i en babyblues??

♥♥Theodor 2007♥♥Dexter 2009♥♥ Vincent 2011♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma