• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Lallan: vilka sötisar!

Igår blev det att vi berättade för mina kusiner ochmin faster om bebisen. Min faster fyller år 5 aug och vi har ju bf den 2 så vem vet om vi prickar hennes födelsedag. Jag ka ändå inte låta bli att vara lite nojig men det lär jag väl vara hela tiden..... nu ser jag fram emot RUL så man verkligen får se att allt är OK. Det är 1 månad kvar ungefär. Tisdag v 10 är det dax!

• Cat79

Lallan: Kul att du tittade förbi. Vilka underbara tvillingar du har, kan tänka mig att det är fullt upp hemma. Kram

brunatofflor: Beklagar att din första graviditet slutade så illa (har också varit med om liknande). Grattis till din nya graviditet. Här i denna tråd får du fint stöd då vi alla är oroliga och inte tar något förgivet. Kram på dig och välkommen hit.

• kajsalisa

Bedårande småtroll Lallan. Kul att du hade tid att titta in.
    Kram!

• Bjornis
    Lallan: Ska tänka på dig när jag själv undrar var jag ska stoppa undan Sixten! Han är ju bara EN! Hehe.
    Vilka ljuvliga små sötisar iaf.
  • Muffe

Vilka söta tvillingar

Här har helgen varit lugn, förutom att jag speciellt i går hade sammandragningar då magen blev hård som en boll. Det gör inte ont, men det känns på ngt sätt obehagligt och konstigt.
    Efter ett tag tyckte jag de kom lite väl ofta, hur ofta ska man ha sammandragningar i v 27?

Fick det till att de kom ungefär en gång var 30:e minut!

• Elida87
    LitenMy skrev 2011-01-29 17:45:33 följande:
    Hur långt gången var du då? Grattis till att det gick så fort för dig att bli gravid igen! Hur långt gången är du nu?
    jag var i v 7 något då.. jag fick min lilla tös n9dec 2010  men igentligen va hon beräknad till 5jan 2011
  • Smålands jänta i storstaden

Välkommen brunatofflor!

Lallan va fina dom är dina små! Alltid lika kul att se på de färdigbakade, som vi andra väntar på

Prommis va skönt att berätta, man är så nervös och orolig ifall något skulle hända men ändå vill man bara skrika ut för hela världen!

Sötfilur kanske jag är fel person att svara men som sagt innan så har jag haft många, ofta och täta SD och ännu är min bebis kvar! 35+1 idag! Är du orolig så ring din bm och fråga?

• Evve81
    Muffe skrev 2011-01-31 08:17:26 följande:
    Vilka söta tvillingar

Här har helgen varit lugn, förutom att jag speciellt i går hade sammandragningar då magen blev hård som en boll. Det gör inte ont, men det känns på ngt sätt obehagligt och konstigt.
    Efter ett tag tyckte jag de kom lite väl ofta, hur ofta ska man ha sammandragningar i v 27?

Fick det till att de kom ungefär en gång var 30:e minut!
    Jag tror inte heller att det är någon fara man ska ju ha sammandragningar för att livmodern ska träna. Så länge de inte gör ont är det nog ingen fara. MEN är du orolig ska du absolut ringa och fråga!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma