• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

lallan: vad söta dom är :D

Ego: är sååå trött så springer vbara förbi här och skriver lite.
    ska slänga mig i soffan nu med en glass.

Längtan efter liten är stor
  • needtobreathe

Puuh! De har varit lugnt i tråden över helgen o jag har inte haft nån lust alls till o hänga vid datan. Haft en jättemysig helg hemma me mannen. Han gjorde kalops i lördags, så jääkla gott! Sen köpte vi hem ben&jerrys, chips o dip o läsk o laddade ner massa filmer! Sen blev de ett mysigt bad me tända ljus innan sängdags! Mmm, såna helger kan jag leva på länge! :)

Dock har lillbus i magen jävlats me mig hela helgen, nästintill obefintliga rörelser inifrån och idag tog oron överhanden och jag ringde förlossningen, på SÖS .. hör o häpna! Less på huddinges personal för tillfället. Så SÖS blev det. Och HERREGUD vilken skillnad! Så himla fräscht, så trevligt bemötande, så "modern" apparatur jämfört med.. oh my! Och läkaren var fantastisk. (Jodå, dom finns på Huddinge också men dessvärre varit glest med dom senaste besöken där..) Men ja, han mådde iallafall finfint därinne. Jävlades lite me sin mamma bara :) Läkaren sa dock att de va FULL RULLE därinne, som han såg på UL .. men inget han kände heller, så ja.. de e väl fostervattnet som gör att han inte "når ända upp" som dom så fint sa.. skönt de! :) 

Hade även lite SD därinne, vet inte vad som är normalt? Men låg på runt 35 utan och upp mot 60-75 med. Då va dom dock milda i jämförelse med hemma, haha!

• Smålands jänta i storstaden

Skönt att höra från dig sofy, blev lite orolug för dig där för du bruka ju dagligen skriva! Låter som en super helg ni haft! Trots fl-besöket.

Du läcker inte fostervatten nu då? Tänkte eftersom du hade gott om det när du va inne och kollade? Men skönt att det var full rulle även om du inte känner det!

• sugarrush
    Muffe skrev 2011-01-31 20:40:25 följande:
    sugar - hur mår du? Mår du mycket illa?
    Hej!
    Nej det är rätt lugnt såhär på eftermiddagen och kvällen. Värsts på morgonen och timmen innan lunch.
     Jag har inte spytt än, fast utanmitt dagliga postafen hade jag förmodligen gjort det, jag har nämligen ett konstant illamående hela förmiddagarna trots att jag ätit postafen.

Hur mår du själv? Mycket SD eller är det lugnt?
    Fjärde gången gillt?
  • acure

Småland: ja, helt galet att det snart är dags. Tiden har gått så långsamt, ändå känns det som igår vi plussade. Galet! Mina funderingar inför förlossningen handlar främst om min oro att bebisen ska få syrebrist, att jag ska spricka mkt eller att andra komplikationer ska uppstå. Jag vill helst undvika epidural då det finns risker med det, samtidigt är jag lite orolig att jag kommer känna att jag behöver ha EDA för att jag ska orka med smärtan och allt annat som hör till. Hur går dina tankar?

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-31 21:01:56 följande:
    Skönt att höra från dig sofy, blev lite orolug för dig där för du bruka ju dagligen skriva! Låter som en super helg ni haft! Trots fl-besöket.

Du läcker inte fostervatten nu då? Tänkte eftersom du hade gott om det när du va inne och kollade? Men skönt att det var full rulle även om du inte känner det!
    Haha jaa de va lugnt från dig också i helgen ;) Trodde nästan du va inne o kläckte bebis! ;D Jaa.. justja! Han mätte tappen.. MED VUL!!!! Sa jag att dom var fantastiska? Attans att jag inte får välja sjukhus. Den va enligt honom 2,5 cm så de e väl helt normalt! Fostervattnet såg bra ut (han mätte dock inte det, men ja.. de va nog bra om han sa de) och lillbus hade ju full aktivitet därinne.. "väldigt livlig bebis" jotack, de har vi hört ett par gånger nu.. förstår dock inte och de känns så olustigt o inte känna av de nu..

Och justja, igen.. haha - nej, för tillfället äre lugnt på den fronten.. men då har ja mest gjort ingenting dom senaste dagarna, kanske därför? :D Skönt iallafall!
  • Odetta
    needtobreathe skrev 2011-01-31 20:51:37 följande:
    Puuh! De har varit lugnt i tråden över helgen o jag har inte haft nån lust alls till o hänga vid datan. Haft en jättemysig helg hemma me mannen. Han gjorde kalops i lördags, så jääkla gott! Sen köpte vi hem ben&jerrys, chips o dip o läsk o laddade ner massa filmer! Sen blev de ett mysigt bad me tända ljus innan sängdags! Mmm, såna helger kan jag leva på länge! :)

Dock har lillbus i magen jävlats me mig hela helgen, nästintill obefintliga rörelser inifrån och idag tog oron överhanden och jag ringde förlossningen, på SÖS .. hör o häpna! Less på huddinges personal för tillfället. Så SÖS blev det. Och HERREGUD vilken skillnad! Så himla fräscht, så trevligt bemötande, så "modern" apparatur jämfört med.. oh my! Och läkaren var fantastisk. (Jodå, dom finns på Huddinge också men dessvärre varit glest med dom senaste besöken där..) Men ja, han mådde iallafall finfint därinne. Jävlades lite me sin mamma bara :) Läkaren sa dock att de va FULL RULLE därinne, som han såg på UL .. men inget han kände heller, så ja.. de e väl fostervattnet som gör att han inte "når ända upp" som dom så fint sa.. skönt de! :) 

Hade även lite SD därinne, vet inte vad som är normalt? Men låg på runt 35 utan och upp mot 60-75 med. Då va dom dock milda i jämförelse med hemma, haha!

Vad skönt att du fick träffa bra läkare denna gången...och att lillgrabben mpr bra!

det där med siffrorna betyder egentligen ingenting fick jag förklarat för mig på förlossningen nu....jag funderade nämligen på hur effektiva mina värkar egentligen är när dem bara kommer upp till typ 30-35 under värken och 19 utan dem sa att siffran betyder inget egentligen, den visar bara ATT man har värkar...inte hur starka eller effektiva dem är.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush

Sofy, skönt att allt såg bra ut.VIlkn lättnad det måste ha varit!
    Kram!

Fjärde gången gillt?
  • kajsalisa

Sugarrush: Kul att se dig här igen. Har fortfarande inte lyckats inboxa dig, men det är trevligt att du är här iaf.
    Kram på dig!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma