• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-01-31 21:12:24 följande:
    Sofy, skönt att allt såg bra ut.VIlkn lättnad det måste ha varit!
    Kram!
    Jaa.. som sagt - en liten busbebis därinne! Tokvild och jävlas me mig hela tiden ;) Håller han mig inte vaken hela tiden så sparkar han så jag inte känner, hahaha ;) Jaja.. 59 dgr kvar så jag ska nog klara av sista tiden också!

Håller tummarna för dig imorn!!

Kramar!
  • Muffe
    sugarrush skrev 2011-01-31 21:02:35 följande:
    Hej!
    Nej det är rätt lugnt såhär på eftermiddagen och kvällen. Värsts på morgonen och timmen innan lunch.
     Jag har inte spytt än, fast utanmitt dagliga postafen hade jag förmodligen gjort det, jag har nämligen ett konstant illamående hela förmiddagarna trots att jag ätit postafen.

Hur mår du själv? Mycket SD eller är det lugnt?
    Illamående är inte alltid dåligt, efter en del missfall kan det vara underbart att få må illa. Jag hoppas dock att du klarar dig från så hemskt som Sofy haft det!

I går var en riktigt jobbig dag med täta SD, idag lite lugnare men de kommer så fort jag reser mig eller går. Konstigt och jag ska nog ringa BM och fråga om ett par dagar om det inte ger med sig. Magen blir hård som en fotboll, och det gör inte ont men de känns. Säkert normalt men det vet man ju inte som förstföderska
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy: 25mm tapp är på gränsen har jag fått höra, men det är kanske olika ifall man börjat öppna sig inneifrån? Kollade dom det? Funnel brukar dom muttra då, haha.

Nix ingen bebis här inte! Han MÅSTE stanna kvar några dagar till för sambon är i norge med jobbet, inrikes flyg där och 2 timmars bilfärd så OM det skulle starta nåhot nu är det väk stor risk att han missar det så jag kniiiiper!

• sugarrush
    kajsalisa skrev 2011-01-31 21:15:34 följande:
    Sugarrush: Kul att se dig här igen. Har fortfarande inte lyckats inboxa dig, men det är trevligt att du är här iaf.
    Kram på dig!
    Tack. Allt bra med dig och lillponken?
    Imorrn är det dags för mitt första VUL. Jag är så nervös att jag nästan dör. Tur att man är lite extra trött såhär i gravidtider, annars hade jag inte sovit en blund!
    Muffe skrev 2011-01-31 21:24:38 följande:
    Illamående är inte alltid dåligt, efter en del missfall kan det vara underbart att få må illa. Jag hoppas dock att du klarar dig från så hemskt som Sofy haft det!

I går var en riktigt jobbig dag med täta SD, idag lite lugnare men de kommer så fort jag reser mig eller går. Konstigt och jag ska nog ringa BM och fråga om ett par dagar om det inte ger med sig. Magen blir hård som en fotboll, och det gör inte ont men de känns. Säkert normalt men det vet man ju inte som förstföderska
    Åh gumman vad jobbigt. Men du vet, det är magen som övar.. fast såklart att det kan vara obehagligt ändå. Ring BM och prata med henne, det är ju sådana frågor hon är där för!

Ja, jag är faktiskt väldigt, väldigt glad över illamåendet, hade ju aldrig det i mina tidigare graviditeter som blev missfall. Bara att stå ut och tänka positivt! Den här gången har ju veckoindikatorn stämt också, för första gången.
    Fjärde gången gillt?

Pinklove: även om jag har kännt att en förlossning varit nära flera gånger har jag inte ens tänkt tanken på hur jag vill ha det och vad jag är orolig för. EDA kommer jag nog vilja ha om jag inte klarar av smärtan, spricka nej det vill jag inte heller men det enda jag känner jag är rädd för nu, det är att bebisen ska dö i min mage, om inte under förlossningen så innan.. Går inte riktigt förklara men det är nog för att jag just nu inte allas kommer vilja bli gravid igen ( vet att jag kommer ändra mig om något år men just nu kännes det NO NO) håller på att läsa att föda så efter den boken kanske jag har fler önskemål och tankar... Svårt när man intr varit med om det innan...

• Muffe

Det är många bra tecken som tyder på att allt kommer se bra ut på VUL imorgon. Jag känner det på mig och håller tummarna för att det ska se bra ut!!
    Illamående tror jag är bra faktiskt, jag hade ju knappt ngt illamående när det gick dåligt, men denna gång - ja då mådde jag skitilla
    Enligt bm är illamående ett tecken på att bebis verkligen sätter sig fast bra men det kanske mest är för att uppmuntra oss som mår illa!

Nu ska jag sova, är tröööööött!

Lycka till på VUL imorgon och sov gott ni andra!

• acure

Småland: tror jag förstår hur du känner. Oroar mig också för att bebisen ska dö i magen nu när den egentligen är färdig och skulle kunna klara sig ute i verkligheten. Vet inte om jag skulle fixa att försöka på nytt om något hände. Hatar att man bara blir pumpad med en massa skräckhistorier från folk som redan fått sina barn. Det är svårt att bara ruska av sig sånt. Har du pratat något med din Bm om denna oro? Jag skulle önska att man ju de bli lovad att inte behöva gå över tiden, för det vill jag verkligen inte, samtidigt vill jag inte bli igångsatt heller. Jag hoppades in i det sista att bebisen skulle ligga i säte så jag skulle få ett planerat snitt innan bf. Men nu är bebis fixerad så snitt verkar omöjligt att få "bara" pga oro.

• needtobreathe

Pinklove;

Jag är lovad att inte gå över tiden av min läkare på specen, han skrev det tydligt i journalen o fick även me mig en kopia med hans underskrift på.

Pinklove, förstår precis hur du tänker och känner igen mig så i allt du skriver! Kanske inte säte men tanken slog mig i helgen att det skulle vara "den lätta vägen". Hade inte haft en tanke på snitt innan BM inte kunde känna hur han låg, men nu är jag ändå lättad över att han ligger rätt. Ibland är inte fl bra, man läser så hemska historier ibland, förra veckan gick jag in i änglarummet och läste lite, slutade med att jag storbölade och var tvungen och putta igång lillen i magen. Kommer inte gå in där och läsa förens alla hormoner är ute ur min kropp!

Nej jag har inte pratat med min BM om tankarna på att han ska dö, svårt med henne då hon inte riktigt lyssnar och förstår ens oro (samma var vid min oro för att föda för tidigt) men jag ska nog nämna det nästa gång vi ses, då hon ändå kommer be om mina tankar då, då botde hon ju lyssna!

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-31 21:28:52 följande:
    Sofy: 25mm tapp är på gränsen har jag fått höra, men det är kanske olika ifall man börjat öppna sig inneifrån? Kollade dom det? Funnel brukar dom muttra då, haha.

Nix ingen bebis här inte! Han MÅSTE stanna kvar några dagar till för sambon är i norge med jobbet, inrikes flyg där och 2 timmars bilfärd så OM det skulle starta nåhot nu är det väk stor risk att han missar det så jag kniiiiper!
    Jag tycker jag läser alla inlägg men missar visst ändå! Sorry! Skäms

Joo de är på gränsen, men han frågade vad jag gjorde o jag berättade om sjukskrivningen - sa att jag vilade o inte fick dammsuga o blabla.. han såg väl på mig att jag var sådär road över de o poängterade att det var viktigt att jag tog det lugnt nu. Så, fortsatt fåtöljläge alltså ;)

Haha ojdå, spännande! Då hoppas vi självklart han stannar kvar lite till! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma