• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

LägesUL gick bara bra, bulan på magen är en rumpa som putar ut, verkar vara bred last ser så kul ut när jag ligger ner, vem vet kanske blir ett roligt kort till magbildstråden!

Med andra ord huvudet ner och rumpan upp, benen ut mot höger så det är sparkar som håller på att förstöra mina revben! + att min livmoder är sned och större på hö sida så när jag får SD så knyter det sig rejält där uppe. Även pungen och snoppen är kvar så nu kan sambon pusta ut!

• Elida87
    Muffe skrev 2011-01-31 08:17:26 följande:
    Vilka söta tvillingar

Här har helgen varit lugn, förutom att jag speciellt i går hade sammandragningar då magen blev hård som en boll. Det gör inte ont, men det känns på ngt sätt obehagligt och konstigt.
    Efter ett tag tyckte jag de kom lite väl ofta, hur ofta ska man ha sammandragningar i v 27?

Fick det till att de kom ungefär en gång var 30:e minut!
    när ja väntade tösen fick ja sammanfragningar stup i ett.de höll på sen v 17 tills hon föddes i v 36..fick säkert var 5minut.. de kom så fort man rörde sig...komm knappt ihåg hur många det var varje dag för man tappa räkningen..försökte räkna en dag men de va fö mkt å komma ihåg..

med sonen hade jag oxå mkt sammandragningar... men har hört att de inte ska va nån fara bara de inte gör ont...
  • Evve81
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-31 09:05:36 följande:
    LägesUL gick bara bra, bulan på magen är en rumpa som putar ut, verkar vara bred last ser så kul ut när jag ligger ner, vem vet kanske blir ett roligt kort till magbildstråden!

Med andra ord huvudet ner och rumpan upp, benen ut mot höger så det är sparkar som håller på att förstöra mina revben! + att min livmoder är sned och större på hö sida så när jag får SD så knyter det sig rejält där uppe. Även pungen och snoppen är kvar så nu kan sambon pusta ut!
    Skönt att det gick bra! Måste ju kännas JÄTTESKÖNT!
  • kajsalisa

Underbart Smålandsjänta. Stor kram till dig!!

• Bev
    Lallan skrev 2011-01-29 23:56:31 följande:

Slänger in en bild på mina nästan 2 månader gamla sötnosar
    Men vilka godingar! Helt galet söta!!!
  • Odetta
    brunatofflor skrev 2011-01-29 22:25:07 följande:
    Hejsan, 
    Jag plussade för första gången den 12 juni -10. Efter 23 veckor så fick jag moderkaksavlossning och vår lille son dog i magen av syrebrist. (10-10-10)
    Nu i onsdag så plussade jag igen och har BF den 4 okt. Så två oktoberbarn Glad
    Snacka om blandade känslor nu! Har för mig att jag kommer att vara gravid på ett annat sett nu, ha lite distans till magen och barnet.

Och jag hoppas och vill att allt ska gå vägen!!! För mig och er alla andra!
    Hej och välkommen hit...även om en "vanlig" plus-tråd ju hade varit trevligare så måste jag säga att det inte finns en bättre tråd för oss än dessa (väntan på plus tråden och bebis tråden hör ju också hit)

Jag beklagar verkligen förlusten av er son...fan, sådant ska inte hända liksom. Och inte för att ett barn ersätter ett annat så grattis till det nya livet som flyttat in!

Jag skiver inte så mycket härninne just nu för vi fick vår efterlängtade bebis för en dryg vecka sedan, men jag kikar in här varje dag ändå. Jag kan säga att denna graviditet har varit annorlunda än någon annan graviditet innan. Eller lillemans graviditet och denna kändes faktiskt rätt lika, men av olika anledningar. Bagaget innan lilleman (en lång historia plus 2 tidiga mf) påverkade då och nu innan denna påverkades graviditeten av nytt bagage som innehåller 4 mf på raken (Ma i v16 och 3 tidiga).

Jag hoppas också att det går vägen för dig och alla andra nu, det är vi alla värda!

*kramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • acure

Vad mysigt med ännu ett lyckat ultraljud Smålandsjänta, och skönt för din karl att det fortfarande är en grabb därinne. Hihi.:)

• acure

Idag har jag varit hos barnmorskan. Vecka 35+2. Vi gick igenom vad jag har för tankar inför förlossningen och hur jag tycker att graviditeten har varit. Ibland känner jag att min oro inte riktigt blir tagen på allvar, eller så är jag dålig på att förmedla hur pass orolig jag faktiskt är.
    Tog iallafall lite mått och sånt:

Sf-mått: 32 cm
    Hb: Togs ej
    Vikt: Togs ej
    Blodtryck: 110/73
    Fosterläge: Fixerad och klar med huvudet ner
    Fosterljud: 135

• sugarrush
    brunatofflor skrev 2011-01-29 22:25:07 följande:
    Hejsan, 
    Jag plussade för första gången den 12 juni -10. Efter 23 veckor så fick jag moderkaksavlossning och vår lille son dog i magen av syrebrist. (10-10-10)
    Nu i onsdag så plussade jag igen och har BF den 4 okt. Så två oktoberbarn Glad
    Snacka om blandade känslor nu! Har för mig att jag kommer att vara gravid på ett annat sett nu, ha lite distans till magen och barnet.

Och jag hoppas och vill att allt ska gå vägen!!! För mig och er alla andra!
    Hej och stort grattis! Så fruktansvärt sorgligt att läsa om din lille pojke.. hoppas du kan glädjas åt den här graviditeten. Den här gången tror jag verkligen att det kommer gå bra!

Jag plussade också nyligen och har BF 24 september, så du är bara någon vecka efter mig!
    Den här tråden är verkligen grym och har världens bästa tjejer!

Själv kände jag en stark oro de allra första veckorna, och det kommer fortfarande då och då. Den här tiden innan man passerat sina tidigare mf-veckor är tuffa att komma igenom. För även om man hoppas, så VET man ju inte att det kommer bli någon bebis, eller om man kommer hamna där åter igen, med fler missfall. Skrämmande, vidriga tanke...

Vi var flera som plussade samtidigt (som tidigare fått mf) så vi startade faktiskt ytterligare en tråd, där vi babblar om tidiga symptom och vår oro för mf/ma. Du och alla andra är såklart hjärtligt välkomna dit. www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56691655.html

Men självklart hänger jag kvar här också! Det här är ju värsta underbara tråden, där man får se alla fina bebisar och vackra magar och drömma sig bort inför det som komma skall! 

Kram!
    Fjärde gången gillt?
  • Smålands jänta i storstaden

Pinklove: fina siffror, skönt med fixering, inte långt kvar för oss nu! Lite läskigt men oj vad jag längtar efter våran skatt! Nästa gång jag träffar min BM ska vi oxå göra en sammanställning av graviditeten, känns konstigt att planera för en förlossning när man inte alls vet vad det innebär... Hade du några speciella önskemål om förlossningen?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma